קו הסיוע החינמי למחפשי עבודה של עמותת 'בעצמי'

תעסו-קו, קו הסיוע למובטלים ולמחפשי עבודה של עמותת 'בעצמי' (ב- 2119*) מציין שנה לפעילותו במגזר החרדי, כש- 300 נשים וגברים מהמגזר כבר זכו לליווי, הכוונה ותמיכה בתהליך חיפוש העבודה.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

לפני כשנה, השיקה עמותת ‘בעצמי’, המתמחה בסיוע לשילוב בעבודה, יחד עם 'מפת"ח' וקרן 'מוריס וויויאן וואהל', את ‘תעסו-קו- חרדים', קו סיוע טלפוני למובטלים ולמחפשי עבודה מהציבור החרדי, בנוסף לשירות תעסו-קו, הפועל בקרב הציבור הכללי. מאז ההשקה של 'תעסו-קו' לציבור החרדי פנו כ- 300 (!) נשים וגברים מהציבור החרדי לסיוע הקו
הפונים עברו ועוברים תהליך ליווי עם המלווים התעסוקתיים של הקו, המעניקים, ללא תשלום, ייעוץ, הדרכה אישית, ביצוע סימולציות לראיונות באופן מותאם לכל פונה. בשיחות טלפוניות, הנמשכות מספר שבועות, מגדירים הפונים, בסיוע המלווים התעסוקתיים את הצרכים המדוייקים, בודקים את השאיפות והמגבלות, ומבררים מה סוג העבודה המתאימה עבורם ביותר. לאחר שמתגבשת תכנית תעסוקתית, מכינים את קורות החיים, מתרגלים ראיונות עבודה, וזוכים לטיפים מקצועיים ואף הפניה לגורמי סיוע נוספים.
דבורה וידמן, ממודיעין עילית, העובדת כמקדמת תעסוקה ומרצה, ומתנדבת ב'תעסו-קו' כמלווה תעסוקתית מספרת: "אני מלווה נשים חרדיות, שמתקשרות מכל הארץ, גם מנקודות רחוקות מהמרכז. אם לא היה סיוע טלפוני, סביר שלא היו יכולות להיעזר. מגוון הנשים רחב: נשים בעלות הכשרה מקצועית שלא מוצאות עבודה, ונשים ללא הכשרה מקצועית שמתלבטות באיזה תחום לבחור.
החוויה מאוד מעצימה, מרגש לראות נשים עושות שינויים, ותוך שיחות בודדות, נמצאות במקום אחר ממנו התחילו. פתאום יש להן יוזמות, שנראו כל כך רחוקות, הן עושות צעדים שמפתיעים אותי לטובה.
למשל, ליוויתי את א' , אשה חרדית מהצפון, בת 41, שלא עבדה במשך שנים ופנתה ל'תעסו-קו' מרצון לחפש עבודה, אך עם הרבה חששות ואף יאוש. ל-א' תואר בחינוך ששכב במגירה, והקושי היה בעיקר במישור האישי, חשש מלעבוד בצוות ביקורתי, ולהתמודד עם בוסים לוחצים, ובכלל עם תהליך של חיפוש ודחייה- זה היה אחד הדברים המרכזיים בסיפור.
א' היא אמא לילדים קטנים, בין היתר ילדים עם צרכים מיוחדים, דבר שהוסיף למורכבות. עם זאת, היא היתה מלאת נכונות לעבוד ואף לשלם מחירים בכדי להיכנס לשוק התעסוקה, כולל נכונות לנסוע רחוק, ולעבוד עד שעות מאוחרות.
בתוך התהליך, שמעתי על החיים של א' והקושי שלה להתמודד עם ילד בעל צרכים מיוחדים, והתרשמתי מהיכולת שלה להתמודד עם אתגרים מורכבים. כחלק מהתהליך עשינו יחד תרגילים שעזרו לה לראות את נקודות החוזק, תחומים בהם חוותה הצלחות. שמעתי ממנה כיצד עזרה לילדיה להתקדם בלימודים כתוצאה מהידע שלה בחינוך, ומהיכולות האישיות שלה, עד שהצוות החינוכי בבתי הספר היה אחוז התפעלות. היה בה אמון רב ביכולות של ילדיה יחד עם ידע ורגישות לדעת מתי להרפות ולאפשר את המרחב. בשיחות עלה שא' עזרה לא רק לילדים הפרטיים שלה, אלא גם לילדים של חברות שלה.
משיחה לשיחה הרגשתי איך א' מגיעה עם אנרגיות יותר חיוביות, שמחה לשתף, ותוך שיחה על ההצלחות, התרגשה לגלות את כוחותיה, ולהגדיר הצלחות מתחום החינוך המיוחד שנעשו עם הילדים שלה, כהצלחה מקצועית. הייתי אחוזת התפעלות מהאופן בו היא מתמודדת עם החיים שלה, והמורכבות שלה, שידרתי לה את המסר הזה, מה שחיזק אותה עוד יותר.
לאורך התהליך חוותה א' דחייה משני מקומות עבודה – שתי משרות שחפצה בהן מאוד, ובכל זאת המשיכה ולא נשברה. בסופו של דבר התקבלה לעבודה כמחנכת כיתת חינוך מיוחד, תחום שהתאים ליכולות ולשאיפות שלה.
זו היתה עבורי חוויה עוצמתית, הרגשתי שעזרתי לה לחולל שינוי מאוד משמעותי בחייה, שהיה ממש חלק ממנה ורק היה צריך לפרוח החוצה, ושמחתי להיות השליחה הטובה." מסכמת דבורה.
תעסו-קו מופעל על ידי מתנדבים העוברים הכשרה לליווי תעסוקתי. ההתנדבות מתקיימת ממשרדי 'בעצמי' בתל אביב אחת לשבוע. אם אתם מעוניינים להתנדב בקו, כמלווים תעסוקתיים, פנו ל: [email protected]
אם גם אתם מעוניינים בסיוע לאורך תהליך חיפוש העבודה אתם מוזמנים ליצור קשר עם 'תעסו-קו' של עמותת ‘בעצמי’ בטלפון: 2119* השאירו הודעה במוקד, ואחד מהמלווים יחזור אליכם לתחילת התהליך שבסיומו בס”ד גם אתם תמצאו עבודה מתאימה! מוקד ההרשמה של “תעסו-קו” פועל 24 שעות ביממה, בימים א-ה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא נפתח הוידאו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture