השקעה חסרת תקדים בפעילויות כייף וחוויה למאות חניכים מיוחדים בנופשוני הקיץ 'יחד בתקווה' של "רפואה וחיים"

בימים אלו מתקיימים נופשוני הקיץ "יחד בתקוה" למאות ילדים מיוחדים ומוגבלים * רבנים ואישי ציבור, ראשי ערים ובעלי עסקים הזילו דמעות והתפעלו מהמסירות של מאות מתנדבי ומתנדבות האגודה משך שבוע גדוש חוויה והנאה * פעילויות ואטרקציות מושקעות לאורך הימים העמוסים בשמחה ובחוייה של אושר ותקווה * "לאומית" השתתפה בחסות על ימי הנופשונים

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

אגודת 'רפואה וחיים' פועלת רבות משך השנה כולה למען חולים ובני משפחותיהם באמצעות עשרות אגפים ומאות מתנדבים, אך ספינת הדגל של הפעילות היא כאשר נערכים הנופשונים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, במסגרתם נהנים הילדים מחוויה בלתי נשכחת הכוללת מגוון פעילויות וימי כיף המותאמים במיוחד עבורם כאשר לכל ילד מוצמד מתנדב/ת המלווה אותו בכל שעות הפעילות.

היעד המרכזי והערך העליון של נופשוני הקיץ הידועים של רפואה וחיים הוא לשמח את הילדים המיוחדים הזקוקים בצורה קריטית למוטיבציה נפשית וליד חמה ותומכת ובעיקר בימי החופשה, בהם יתר בני המשפחה מבלים בטיולים או בחופשות, או אז, מטופלים הילדים במסירות שאין דומה לה. כשהאגודה נוסכת כוחות להמשיך בתפקוד השוטף של ההתמסרות גם לצרכי הילדים הבריאים.

לקייטנה זו צורפו ילדים במצבים קשים ומורכבים. ילדים אלו מטופלים במחלקת "טיפול נמרץ" ע"י הצוות ותיק ומיומן של אחראיות מתנדבות בכירות, כשבמקום נוכח צוות רפואי אחראי שיכול וגם מוסמך להגיש עזרה ראשונה או לטפל במקרים רפואיים בכל עת שיידרש.

השנה הלכו צעד אחד קדימה, ובעקבות הביקוש הרב, הרחיבו את המסגרת גם למבוגרים בעלי פגיעה מוחית ואוטיסטים, ובמשך כמה ימים נערכו טיולים מושקעים וארוכים וכן הועסקו בעשרות הפעלות אטרקטיביות המתאימות להם, מידי יום ביומו.

ביקורים מיוחדים נערכו השנה בנופשון, אורחים חשובים רמי מעלה כמו גופי רפואה וחברות גדולות במשק ונדיבים דגולים שרצו לראות ולחוש מקרוב את הפעילות הנוגעת ללב ולנשמה.

לשעה של התרגשות חוו חניכי הנופשון כאשר הגיע הגה"צ רבי מנחם ארנסטר שליט"א ראש ישיבת ויזניץ לביקור מיוחד כשאליו מתלויים הרה"ג ישראל מילר שליט"א ראש כולל וחבר הבד"ץ קרית ויזניץ ב"ב עם הרה"ח צבי פייביש מילר שליט"א סמנכ"ל ה'איגוד', את פניהם קיבלו בכבוד רב ראשי האגודה. במהלך כל הביקור הממושך היה הגה"צ שליט"א נרגש ביותר, התרגשות שהביעה הערכה והתרשמות מקרוב בפעילות הרצופה הנערכת למאות ילדים חולים ומוגבלים כפי ששמע רבות ונצורות מהורים לילדים מיוחדים שסיפרו לו על הסיוע והתמיכה העצומה אותה הם מקבלים מהאגודה כבר עשרות שנים במסירות של ממש, כאשר הפעם הוא זוכה לחוות זאת בהתרשמות אישית מקרוב.

למראה עשרות רבות של ילדים המיוחדים כל אחד ואחת על מוגבלויותיו ומצוקותיו הקשים לא יכל הגאון האורח לכלוא את רגשותיו, ועיניו נצצו בדמעות של התרגשות והתפעלות.

אחד השיאים היה ביום פעילות בחיק הטבע בפארק הספארי בר"ג שנערך במהלך הנופשון לחניכי האגודה ולמתנדבים וכן לעשרות מתנדבי האגף החשוב והדינאמי "אח שמח" כאשר יום זה, נועד ע"מ לבטא מקצת שבמקצת רגשות של הכרת הטוב, על פעילותם מלאת התהילה, על ימים מלאי עשיה, על הקדשת זמן, כח ושמחה למען הזולת,

מתנדבי אגפי "רפואה וחיים" השונים, ועל כולנה אגף "אח שמח" אשר שמו נודע לתהילה, המביאים שמחה ומזור לבתי חולים וגלמודים, לבתים הזקוקים לכתף תומכת ולמילת עידוד, לשביב של שמחה ולזיק של אור, ואתם, מלאי השמחה ומלאי הרעננות, פורצים אל בתים אלה, משאירים שם שקים מלאי שמחה וכוחות ותעצומות נפש, להמשיך ולהתמודד. ומשכך זכו המתנדבים ובני משפחותיהם להצטרף למאות החניכים המיוחדים ולהשתתף ביום של אטרקציות מהנות ומושקעות.

ראש עיריית ב"ב הרב חנוך זייברט וראש עיריית רמת גן מר יעקב זינגר המסייעים רבות ונצורות לאגודת רפואה וחיים באדיבות וברוח נדיבה ונפלאה, שהו ממושכות במקום, כשהם ניגשים מילד לילד, מתענינים ומעניקים להם מילות עידוד ותקווה, כשלסיום פרצו האורחים החשובים בריקודי שמחה לצלילי תזמורת, הרב זייברט הפליא את רפואה וחיים שהייתה החלוצה הראשונה בעריכת הקייטנות וקיום הנופשונים לילד המיוחד כאשר בנוסף פועלת משך כל השנה להביא שמחה ורווחה לאלו המשוועים למנוחה והרפיה ומתמודדים עם ילד מיוחד בביתם בנוסף לפעילויות האדירות המתפרסים על מכלול תחומים ואגפים.

באחד מימי הנופשון התקיימה אטרקציה מיוחדת כאשר מאה ילדים מיוחדים ומוגבלים שנופשים בקייטנת 'יחד בתקווה' של ארגון "רפואה וחיים" השתתפו בטיסה בשמי הארץ על ידי טייסת נבחרת של 18 מטוסים קלים אשר יחד עם צוות טייסים נרתמו לעלות חיוך על פניהם הנרגשות מהחוויה המדהימה והנדירה עבורם, החניכים שהשתתפו בטייסת נהנו לבקר בטרמינל ולחוות את הטיסה בשמי הארץ כשהם מרגישים בעננים של אושר ותקווה ונהנים מכל דקה.

לביקור מיוחד הגיעו שלוחא דרבנן יו"ר וועדת הכספים הרב משה גפני וח"כ הרב יעקב אשר. המשלחת הכבודה הגיעה והתרגשה עד דמעות למראה מאות ילדים נכים ומוגבלים שנהנים מפעילות מיוחדת ומאתגרת באותה ימים שהמוסדות שלהם סגורים ומאפשרים להוריהם מעט מנוחה ושלוה, הרב גפני התבטא כי היה מן הראוי לזמן את החכ"ים מהציבור הכללי על מנת לבוא ולהתרשם מפעילות חסד זו הנעשית עבור כל החוגים והמגזרים בישראל בהתנדבות מלאה ובהתמסרות מדהימה ומקדשת שם שמיים בצורה יוצאת דופן.

הנופשונים נערכים למשך כשלושה שבועות וכוללים עשרות פעילויות להנאת החניכים ולרווחת ההורים המתארגנים בראש רגוע ומשוחרר להתחיל את שנת הלימודים הבעל"ט ברגל ימין.

הנהלת קופת חולים לאומית שלקחו יוזמה להיות שותפים לפרויקט הענק של 'נופשון יחד בתקוה' של אגודת "רפואה וחיים" באו לסיור ולהתרשם מהפעילות הנאדרה והקסומה לנפש.

מנכ"ל 'רפואה וחיים' הרב ברוך הימל, יו"ר רפואה וחיים הרב יצחק רוט, ראש אגף החינוך המיוחד בארגון הרב נפתלי ויינברגר, היועץ הרפואי הרב יצחק שטרן, אירחו בהערכה את הנהלת לאומית יחד עם מנהל השיווק למגזר החרדי הרב אפרים רוזנשטיין, וכן מנהל המרכז הרפואיים של לאומית בבני ברק הר"ר פישי ויזל שסייע לפעילות, הנהלת לאומית הגיעו במיוחד לעמוד מקרוב אחר הפעילות המיוחדת בנופשונים אלו. משתתפי הסיור הביעו את התרגשותם הרבה ממראה עיניהם כאשר מאות מתנדבים מלווים אישית את החניכים ומפעילים אותם במסירות עצומה וביחס מעורר השתאות.

ראשי הנהלת לאומית ציינו כי ״מרגש עד דמעות לראות את הפעילות המדהימה של מתנדבי 'רפואה וחיים' למען הילד המיוחד, אנו גאים ושמחים להיות שותפים ולקחת חלק פעיל בפעילויות הנופשונים לילדים מיוחדים אלו. לאומית משקיעה רבות על מנת לשלב את כלל האוכלוסיות בקהילה ופעילות חסד ורווחה זו מצטרפת לפעילות מגוונת למען שילובם וקידומם בקהילה".

ביקור מרגש זה מתאסף לביקורם של רבנים, אישי הציבור ובעלי עסקים, שנערכו בנופשונים אלו כולם ציינו את מעלת פעילות חשובה זו והחמלה של הארגון הפועל ללא ליאות להקל את סבלם של החולים ובני משפחותיהם.נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (15) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (16) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (17) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (18) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (19) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (20) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (21) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (22) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (23) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (24) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (25) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (26)
נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (28) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (30) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (32) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (33) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (34) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (35) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (36) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (37) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (39) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (40) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (42) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (43) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (44) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (45) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (2) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (3) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (7) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (8) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (9) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (10) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (11) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (13) נופשוני הקיץ יחד בתקווה - רפואה וחיים (14)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איך אפשר להצטרף למעגל המתנדבים/ות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture