מנכ"ל איחוד הצלה: "המונופול על הצלת חיים בישראל – הסתיים!

לאור ההתפתחויות האחרונות ואי העברת מידע חירום חיוני להצלת חיים למתנדבי איחוד הצלה, יוצא היום (א') מנכ"ל ארגון רפואת החירום "איחוד הצלה" משה טייטלבוים במכתב ארוך וחריף במיוחד

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

"כבר במהלך השבוע הבא נרחיב את פעילותנו לתחומים נוספים ומגוונים ונציב רף חדש גם בהם" מסיים המנכ"ל במסר ברור לאלפי מתנדבי הארגון העושים לילות כימים במסירות נפש למען הצלת חיים.  מצו"ב המכתב המלא

מתנדבים יקרים!

בשערי השבוע החדש הבא עלינו לטובה, חשתי צורך לעדכן אתכם אחים ושותפים לדרך, על המשך עשייתנו למען הצלת החיים, דווקא בעת הזאת. היה זה שבוע נוסף בו נקראנו כולנו אל הדגל, לישראל המדממת שנקנית שוב בייסורים, בפיגוע טרור אכזרי ומחריד בליבה של ירושלים. ושוב, שגרה קשה של שכול לצד 'שגרת' יומיום של תאונות דרכים, קשיי נשימה מועקה לבבית וסיוע עקבי בכל עיר ובכל פינה ברחבי הארץ. שליחות קודש שאין למעלה ממנה.

כן. דווקא השבוע, החל גל נוסף של ניתוק מידע מציל חיים ממתנדבי איחוד הצלה שכל רצונם הוא להציל חיים. וממשיכה ההתעמרות של מניעת מידע מציל חיים ממי שיכולים להיות, מלאכי החיים הנלחמים על עוד נשימה ברגעים בהן עתיד חייו של אדם תלוי על בלימה.

המידע המדובר איננו מידע 'מסווג' עסקי או בטחוני הנטוע בסודות הגרעין. מדובר במידע על אותה קשישה שנפלה בבית וסובלת משבר באגן, במידע על אותו תינוק קטן שנחנק בזמן הארוחה …מידע על איבוד הכרה פתאומי מתסמין לבבי, ובדיוק באותו הרחוב מתגורר לו חובש או רופא המתנדב באיחוד הצלה שברשותו מיטב הציוד והידע. כן, הוא יכול להציל חיים. הוא חייב להציל חיים.

הוא ממודר מ"מהמידע הרגיש". בשל חטא זה, חייהם של אלו, של יחידים ושל מאות בכל יום בסכנת חיים אמיתית. לעולם לא נדע כמה עוד בני אדם יכלו להינצל ממוות ולחייך היום, אם המידע היה מועבר מידית אל מוקד איחוד הצלה על עוד מקרה חירום.

כחלק ממסע ההפחדה והרצון לשבור את רוחנו קיבלנו ביום שישי האחרון שיחה רשמית בה הובהר לנו, כי מהיום מוקד איחוד הצלה לא יקבל גם את רסיסי המידע האחרונים שעוד 'זלגו' ממוקד הכוננים של מד"א.

גם זה לא ישבור את רוחנו!

לאורך השנים פעלתי רבות יחד עם נשיא הארגון אלי ביר והיו"ר זאב קשש להביא להידברות וסיכום בדרכי נועם מול הנהלת מד"א, בכדי להגיע לימים של התעסקות נטו בהצלת חיים ולא בשום דבר אחר. ואכן, בחודש אדר תשע"ד הגענו לחתימת הסכם ההבנות עם מד"א וכולנו היינו אופטימיים.

אלא שלמצער, יש מי שעסק באותם ימים בשאלת הנצח של 'מי בראש' ושימור ההגמוניה השולטת. וכך, מרגע החתימה ועד לרגע זה, במשך שלוש שנים (!) הופרה ההתחייבות , ולא הועבר מידע הרפואי הנדרש למוקד איחוד הצלה, זאת למרות שאנו כארגון עשינו כל מה שנדרש מאתנו מול דרישות משרד הבריאות ומול גורמים נוספים כגון משרד המשפטים.

איחוד הצלה ניצח את כל הקלישאות והספקנות הפוליטית והפך לגוף רפואת חירום רשמי ומוכר בישראל. וכך מנסים בכל דרך להפוך את איחוד הצלה לארגון הווי חברתי ולא רלוונטי בהצלת חיים.

זה לא קרה, ובעזרת השם זה גם לא יקרה.

חברים יקרים ! אני מודיע לכם בצורה ברורה שאיננה משתמעת לשתי פנים: החל מרגע זה המונפול על הצלת חיים בישראל – הסתיים! אני אומר זאת באחריות ומתכוון לכל מילה ולכל משמעות הנגזרת מכך.

אנו יוצאים לדרך הזו, נחושים, מאמינים וחזקים. הפצת המידע באמצעות מוקד החירום 1221 תלך ותגבר, נמשיך להעניק מידע רפואי לכל מתנדב או גורם שמאושר ע"י משרד הבריאות בישראל כמוכשר להציל חיים!

בימים האחרונים עדכנתי את ידידי שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן בתמונת המצב המחרידה בה אזרחי ישראל מנועים מקבלת סיוע במקרי חירום כשלעיתים מדובר בדקות קריטיות של חיים ומות.
ובכך שאנו יוצאים כעת בפרסום ממשמעותי ומתוגבר בכלל אמצעי המדיה בישראל למספר החירום 1221, ככורח חיוני שלא יהיה מצב שעוד ועוד אזרחים יקפחו את חייהם ח"ו עקב המחסור במידע. זה לא יקרה בס"ד, לא במשמרת שלנו.

חיי אדם הם ערך, הם שליחות אך בראש ובראשונה הם חובה ואחריות. ערכים שלמענם נעשה הכל, כולל הכל. אני יכול לבשרכם שמאז תחילת תהליך פרסומו של המוקד אנו עדיים לעלייה דרמטית במספר קריאות החירום המופנות למוקד איחוד הצלה, קריאות ההופכות למידע מידי לאלפי כונני החירום של 'איחוד הצלה' ולכונני מד"א. כן. המידע הזה שייך לכולם, והוא יגיע לכולם. לכל מי שרק יכול, לכל מי שרק מסוגל להציל חיים.

כבר במהלך השבוע הבא נרחיב את פעילותנו לתחומים נוספים ומגוונים ונציב רף חדש גם בהם. אני מתחייב כי תעודכנו על כך באופן מידי עם השלמת התהליכים.

בפתחו של שבוע, אני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם על עשייתכם במסירות נפש למען הצלת החיים, על תחושת השליחות וערכי החיים המלווים את פעילותכם, יום יום שעה שעה. תודתי על האמונה בצדקת הדרך, על החיזוק וההתייצבות בגאון אל הדגל.

בתפילה לשבוע טוב ומבורך ב'שערי הצלחה, שערי רפואה ושערי סייעתא דשמיא'
בהערכה רבה וברגשי ידידות.

שלכם,

משה טייטלבוים
מנכ"ל

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture