8 טיפים לעיצוב חדר הסלון

הסלון הוא החלל הכי חשוב בבית כי בו נבלה עם הילדים, בני המשפחה והחברים. אבל איך מעצבים אותו בלי לחרוג מתוך מסגרת התקציב? הנה כל הטיפים החשובים

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

המשפחה החרדית הממוצעת מבלה זמן לא מבוטל בחלל הסלון. זה החדר המרכזי בבית והמקום אליו נגיע אחרי יום עבודה ולימודים. הסלון משמש אותנו לאירוח של חברים ובני משפחה, למנוחה ולהשלמת שעות שינה בשבתות וחגים. חוץ מזה, הסלון גם צריך להיות מעוצב כדי להעניק לבית את האווירה המשפחתית ואת הערך המוסף.

הבעיה היא שלא תמיד קל לעצב את חלל הסלון ויש הרבה אופציות שצריך לבחור מתוכן. בדיוק בגלל זה שווה להכיר את הטיפים הבאים ולהשתמש בהם עוד בשלבים המוקדמים של השיפוץ:

  1. השקיעו בתאורה

תאורה טבעית אף פעם לא מספיקה לעיצוב של הסלון. זה חלל גדול שבו התאורה חייבת להגיע לכל פינה על מנת ליצור אשליה של מקום פתוח, מרווח ונעים. כדאי להשקיע בתאורה מלאכותית וניתן לעשות זאת בדרכים שונות. אפשר למשל להציב נברשת גדולה מעל השולחן המרכזי בסלון, או לבנות נישות גבס לספוטים קטנים. הדבר החשוב הוא להתקין לפחות גוף תאורה אחד שיישאר דלוק בשבת.

צילום: pixabay.com
  1. השתמשו בפתרונות אחסון

הסדר והארגון בסלון תלויים בכמות פתרונות האחסון שמפוזרים בו. הכי נוח לשמור על סדר וארגון באמצעות ארונות, מדפים ושידה. אפשר לשלב בין סוגים שונים של מדפים מודולאריים כדי לארגן את הסלון לפי צרכי המשפחה, או לרכוש ארון גדול שמשמש לאחסון ספרי קודש. פתרונות האחסון צריכים להשתלב בסלון כדי להשאיר מספיק מקום להתנהלות, התארגנות ואירוח.

  1. בחרו ריהוט לפי גודל החדר

הטעות הנפוצה של בעלי בתים היא לבחור ריהוט בלי למדוד את גודל הסלון. כדאי לקחת בחשבון את הפרופורציות של החדר ולבדוק את המידות לפני שבוחרים רהיטים מסוימים.

כך מונעים מצב שבו הרהיטים חוסמים מעברים נחוצים למרפסת ולחלון, או סתם נראים מגושמים בתוך החלל המרכזי של הבית. בחירת רהיטים לפי גודל החדר גם תעזור לכם לחסוך בהוצאות מיותרות ולמנוע עוגמת נפש בעתיד.

  1. שמרו על עיצוב בטיחותי

להורים אין פריבילגיה לבחור רהיטים לפי שיקולי עיצוב בלבד. עליהם להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות ולשאול כל הזמן האם האלמנטים השונים המפוזרים בסלון אכן מתאימים לבית עם תינוקות. עיצוב בטיחותי נמדד לפי כמות הרהיטים שבהם יש זכוכיות, לפי הגובה של מכשירי החשמל מהרצפה, לפי כמות הכבלים ולפי מספר השקעים. עיצוב בטיחותי דורש היערכות מוקדמת מצד ההורים, אבל אסור בשום פנים ואופן לוותר עליו.

  1. השאירו מספיק מקום לאירוח

חברים ובני משפחה ישמחו להגיע להתארח אצלכם בשבתות וחגים. מצוות הכנסת אורחים היא כידוע מהחשובות בתורה, לכן צריך להשאיר מספיק מקום לאירוח כבר כאשר מעצבים את הסלון. אפשר לנצל את סלון לטובת שינה של חלק מהאורחים, לצורך שהות משותפת בשבתות ולשאר פעילויות פנאי שאפשר לעשות עם הילדים. אופציה אחרת היא לעצב את הסלון עם ספה נפתחת או לאחסן מזרנים מתחת למערכות ישיבה גדולות.

  1. הדביקו טפטים

הדבקת טפטים היא פתרון עיצוב זמין וזול עם יתרונות רבים. קודם כל, אפשר להשיג טפטים בכל הצבעים, הגוונים, המידות, הגדלים והעיצובים. המשמעות היא שבאמצעות הדבקה חד פעמית של טפט תוכלו לשנות בצורה דרמטית את האווירה בסלון.

מעבר לכך, קל להוריד את הטפט אם רוצים לעצב את הסלון מחדש וניתן לעשות זאת בלי לשבור קירות או לשלם עשרות אלפי שקלים לקבלן שיפוצים. הטפטים מרעננים את המראה השגרתי של הסלון וקל לנקות אותו אם הילדים מחליטים לצייר על הקירות או סתם לבחון את הגבולות שלכם.

צילום: אמריקן קומפורט
  1. הוסיפו כורסה נוחה

אף סלון לא יהיה שלם בלי כורסה אחת מרכזית ומפנקת. לא חייבים טלוויזיה בסלון כדי ליהנות מכורסת טלוויזיה, ויש היום דגמים מיוחדים במחירים מפתיעים. כורסאות נוחות כמו שיש לאמריקן קומפורט להציע ישמשו את כל בני המשפחה ויהפכו את הסלון לחדר עוד יותר מבוקש ופופולארי.

כורסת שיקגו למשל כוללת מערכת תמיכה חדשנית שמעניקה למושב גמישות אופטימאלית, מנגנון המאפשר השכבה שקטה ומשענת גב מתכוננת למצבי ישיבה שונים. מיותר לציין ששינוי התנוחות של הכורסא לא דורש הפעלת מנגנון חשמלי ולכן הוא רלוונטי גם בשבתות.

 

  1. הקפידו על התקציב

הדרך לעצב את הסלון בלי לחרוג מהתקציב היא קודם כל להגדיר אותו. חשוב להחליט כמה רוצים  להשקיע בעיצוב, האם מדובר בשינוי קוסמטי בלבד והאם יש דרך להפוך את השיפוץ לאמצעי שיעלה את ערך הנכס לפני מכירה או השכרה. בעיצוב הסלון ניתן כמובן להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהתרשם מטווח המחירים הממוצע של רהיטים, מערכות ישיבה ופתרונות אחסון. אחרי שמגדירים את התקציב קל יותר לקבוע סדר עדיפויות ולהחליט על מה לוותר. בשורה התחתונה, המטרה היא לעצב מחדש את הסלון כדי לשפר את איכות החיים ולא כדי להיכנס לחובות.

צילום: pixabay.com

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture