שר הבריאות הרב יעקב ליצמן לראשי 'צבר רפואה': "האמונה שלנו – שאין כמו אשפוז בבית"

את הדברים אמר במהלך פגישתו עם ראשי 'צבר רפואה' שסקרו בפניו את פעילותם המעניקה פתרונות אשפוז ושיקום ביתי * 'צבר רפואה' מקיימת שת"פ עם מוקד ה.ר.ב שבנשיאות הגרמ"ש קליין על מנת להעניק את השירות בהתאם להלכה עבור משפחות המעוניינות בכך

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

עם המודעות הגוברת ליתרונות האשפוז בבית, קיימו ראשי 'צבר רפואה' פגישה עם שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, בו הציגו את מגוון הפתרונות הרפואיים המוצעים על ידם לאשפוז ושיקום ביתי.

בפגישה המיוחדת השתתפו ד"ר רוני צבר מייסד, מנהל רפואי בעל התמחות ברפואת משפחה ופליאציה, גב' קרן רוטמן מנכ"לית, ד"ר יהורם זינגר בעל התמחות ברפואת משפחה ופליאציה – מנהל מחלקת הוספיס בית,  ד"ר עמרי שינטל בעל התמחות ברפואה פנימית – מנהל מחלקת פנימית בבית, ד"ר יולי טרגר יועץ רפואי למחלקת השיקום ב'צבר רפואה' ומנהל מחלקת השיקום במרכז הרפואי 'סורוקה', לשעבר יו"ר איגוד רופאי השיקום. ופרופ' בתיה קריסטל יועצת בתחום ההמודיאליזה בבית.

במהלך הפגישה סקר ד"ר רוני צבר את פעילות החברה שהוקמה לפני 12 שנים ומכלול השירותים הרפואיים המוענקים במסגרתה ובהם שירותי אשפוז בית לחולים אונקולוגיים, לחולים הסובלים מאי ספיקת כליות/לב/כבד, שיקום אקוטי בבית ועוד. מרבית השירותים ניתנים לחולים ללא כל עלות במסגרת הביטוח הבסיסי של קופות החולים.

השר הרב יעקב ליצמן הביע את תמיכתו בפיתוח יכולות האשפוז בבית כחלק מפתרונות האשפוז בישראל. "זו הדרך שלנו וזו האמונה שלנו, שבסופו של יום – אין כמו בבית" אמר השר.

'צבר רפואה' נוסדה לפני למעלה מעשור ע"י ד"ר רוני צבר, ובעשור הראשון לחייה ליוותה מעל 10,000 אנשים, בביתם. בשנים האחרונות 'צבר' מתפתחת למחלקות אשפוז בבית נוספות, מתוך אמונה שעתיד הרפואה טמון בחיזוק השירותים הניתנים בבית ובקהילה. מדובר במגמה כלל עולמית המשקפת את ההבנה שהמקום הנכון והטבעי לטיפול באדם החולה הוא בסביבתו הטבעית, תוך מתן ליווי רפואי רב מקצועי דרך תוכנית ביקורים וזמינות טלפונית במהלך כל היום. ההנחה היא, שברוב המקרים אדם ירגיש הכי טוב והכי בטוח בביתו שלו. אשפוז בבית עדיף על פני אשפוז מוסדי בשל הירידה המשמעותית בסיכון להדבקות ממחלות, שמירה על הרצף הטיפולי בין בית החולים לבית החולה ושמירה על שיגרת חיים תקינה עבור החולה ושאר בני המשפחה.

ב'צבר' מערך של כ-300 אנשי צוות ממגוון מקצועות הרפואה, הסיעוד והשירות הסוציאלי. עם קליטת מטופל חדש לאחת ממחלקות האשפוז בבית, מצוות לאותו אדם צוות מטפל קבוע אשר ילווה אותו ואת בני משפחתו לאורך כל התהליך.

הצוות המטפל עובד בתיאום מלא ומתוך ראייה הוליסטית כוללת של צרכי המטופל, תחת ניהולו של מנהל תיק המטופל כפי שמוגדר מראש.

מחלקות האשפוז בבית הפעילות כיום בצבר הן מחלקת שיקום בבית – עבור אותם מטופלים שעברו אירוע אורתופדי או נוירולוגי, ולאחר שחרורם מבית החולים נדרשים לעבור תהליך שיקום אינטנסיבי. את תהליך השיקום ניתן לעבור בבית במקום במוסד שיקום, להתחיל שיקום תוך 24 שעות, בעזרת צוות רב מקצועי הנכנס יום יום לבית המטופל.

מחלקת ליווי פליאטיבי תומכת בחולים במחלה מתקדמת (סרטן, אי ספיקת לב/כבד/ריאות), ליווי בדגש על איזון כאב ותסמינים אחרים. הצוות המטפל כולל רופא/ה, אח/ות ועובד/ת סוציאלי/ת, המלווים את החולה ובני משפחתו בביתם, מטפלים בחולה ומדריכים את בני המשפחה בכל הנדרש בכדי לאפשר לחולה נוחות חיים.

מחלקה אחרת ב'צבר' היא מחלקת פנימית בבית, המטפלת בכל אותם אנשים המרבים להתאשפז מסיבות שונות, ומעדיפים לקבל טיפול מונע ומשמר בביתם. השירות מותאם באופן אישי לצרכי המטופל, על בסיס תוכנית טיפול הנבנית ע"י רופא מומחה.

'צבר רפואה' מקיימת שיתוף פעולה עם רבנים ובהם מוקד ה.ר.ב שבנשיאות הגרמ"ש קליין, ופועלים על מנת להתאים את הפעילות בהתאם לרוח ההלכה בכדי שמשפחות שומרות תורה ומצוות תוכלנה לבקש כי הטיפול בבן משפחתם יתבצע על פי ההלכה.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture