צילום: איקאה עסקים

4 טיפים לשדרוג בית הקפה לקיץ הישראלי

הדרך היחידה לשרוד בענף הקפה היא לנצל את הקיץ הישראלי כדי לשדרג אותו ולמשוך לקוחות חדשים. בשביל לעשות זאת צריך להחליף תמונות, לדאוג לפתרונות מיזוג, לרענן את התפריט ולבחור ריהוט מתאים. הנה המדריך המלא

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

ישראל היא אחת מ-10 המדינות המובילות בעולם בצריכת קפה עם 3.2 ק"ג לנפש בשנה, או במילים אחרות 3.5 כוסות קפה ליום. בתוך כך, שוק הקפה מגלגל נכון לאוגוסט 2016 כ-3.5 מיליארד ש"ח בשנה ומתוכו גורפים בתי הקפה לא פחות מ-3 מיליארד ש"ח. על פניו מדובר במספרים מרשימים אך בדיקה לעומק מגלה לא מעט סיכונים.
ראשית, קיימים הבדלים גדולים בין מחזורי רשתות לבין עסקים קטנים או בינוניים. מחזור ממוצע של סניף של רשת קפה גדולה הוא 700-800 אלף ש"ח בחודש, לעומת 80-100 אלף ש"ח לבית קפה קטן, והוא מורכב מנתח הכנסות של 56% על מכירת מזון ו-38% על כלל מוצרי השתייה לרבות אלכוהול. שנית, בעלי בתי קפה נושאים לצד עלויות בסיסיות על החומרים עצמם גם עלויות נוספות כגון שכר, שכירות, ציוד קבוע ומתכלה, תחזוקה, מיסים, ארנונה ועוד. כתוצאה מכך, עליהם לדאוג כל הזמן לריענון ולנצל את התקופות החזקות כדי למשוך לקוחות חדשים.
אחת הדרכים הטובות ביותר לשרוד בענף הקפה התחרותי והצפוף היא לשדרג אותו לקראת הקיץ. זו התקופה בה אנשים אוהבים לצאת מהבית, מבלים עם חברים ומשפחה ומחפשים מקום שבו יוכלו להירגע ולנוח. אז איך לוקחים את בית הקפה הקיים ומעניקים לו טוויסט מרענן? הנה כמה טיפים:
1. החלפת תמונות
פעולה פשוטה כמו החלפת התמונות שתלויות על הקירות משנה ב-180 מעלות את האווירה בבית הקפה. היתרון של החלפת תמונות הוא לא רק אסתטי אלא גם פונקציונאלי, כי אפשר לעשות זאת שוב אחרי שהקיץ ייגמר וכשהדלתות ייסגרו לקראת החורף.
נכון לעכשיו כל מה שבעלי בתי קפה צריכים לעשות זה למצוא תמונות שמעבירות את המסר הנכון. אלמנטים גרפיים אקזוטיים של אננס, חופי ים, דקלים, זריחות, קוקטיילים ופירות הדר יעשו את העבודה ברוב בתי הקפה, מה גם שהם מתאימים לתפריט הקליל והאופייני של הקיץ.

2. התקנת פתרונות מיזוג
היערכות נכונה לקיץ מחייבת בעלי בתי קפה להתקין פתרונות מיזוג. כדאי לדאוג למזגן תקין בתוך בית הקפה ולהציב מספר מתאים של מצננים ומאווררים במרפסת, בחצר או בחלל הפתוח. חשוב שפתרונות המיזוג ישרתו לא רק את הלקוחות אלא גם את המלצרים, וזאת על מנת למנוע חוסר סבלנות או תחושת תסכול.
התקנת פתרונות מיזוג משתלמת עבור בעלי בתי קפה ובכל מקרה מדובר בהוצאה מוכרת. רצוי להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי פתרונות המיזוג המתאימים ולשקול להחליף מזגן מפוצל במערכת מיזוג מרכזית, חזקה וחסכונית. המערכת צריכה גם להתאים לדרישות המטבח ולעמוד בתקנות מבחינת רשויות הכיבוי והרשות העירונית.
3. שינוי המנות בתפריט
התפריט קובע את האופי של בית הקפה ואת כמות האנשים שיהפכו מעוברי אורח ללקוחות חוזרים. הקיץ הוא זמן טוב לרענן קצת את התפריט, כמו למשל באמצעות הוספת סלטים, טאפאסים וקינוחים קרים על חשבון מנות בשר כבדות, תבשילים ומרקים. אפשר להתחיל את השינוי בהדרגה ולקבל פידבק מהלקוחות תוך כדי תנועה, או להכריז על תפריט חדש במסגרת קמפיין פרסומי ושיווקי.
על אף הפיתוי בהחלפת התפריט לעיתים קרובות, כדאי לבעלי בתי קפה להעריך גם את הקביעות והיציבות. אנשים בוחרים בית קפה מועדף כי הם יודעים פחות או יותר מה הם עומדים לקבל, אז לא מומלץ להפתיע אותם יותר מדי.
האיזון המקובל הוא בין מנות קלאסיות של בית הקפה לבין מנות חדשות, או הגשת תפריט קיץ ייעודי לצד התפריט הרגיל. כאן כבר הכל תלוי במאפייני קהל היעד ובאופן שבו תרצו לפנות אליו. במידה ויש לכם כמה שנים של ניסיון בענף המסעדנות, תוכלו לנסות ללמוד מהקיץ שעבר ולקבל החלטות בהתאם.
4. עיצוב מחדש באמצעות ריהוט מתאים ומזמין
אנשים שמגיעים לבית קפה ישראלי בקיץ רוצים שיהיה להם נוח. הקיץ הקרוב מספק הזדמנות מצוינת לבעלי בתי קפה לשדרג את הריהוט, על מנת שיתאים לישיבה ממושכת ויפתה גם עוברי אורח שלא התכוונו להיכנס. עיצוב מחדש הוא השקעה משתלמת לטווח הקצר והארוך ובעזרתו אפשר לשנות בצורה דרמטית את המראה של בית הקפה – אבל עדיין לא לחרוג מתוך מסגרת התקציב.
מחלקת העסקים של איקאה למשל מציעה מגוון רחב של פתרונות ריהוט לבתי קפה והטבות מיוחדות לבעלי עסקים. בעזרת הרהיטים של איקאה אפשר לדאוג לאחסון חכם ופונקציונאלי, למנוע עומס ולהשאיר מקום למזגנים ולמאווררים. אחסון חכם ועיצוב עדכני בהתאמה אישית לכל בית עסק מוכיחים את עצמם ומעניקים לו יתרון בהשוואה לבתי קפה מתחרים. כמו כן, באיקאה נהנים בתי עסק שמבצעים עסקה ראשונה בסך מינימום 10,000 ש"ח מהנחה על הובלה והרכבה, מייעוץ ושירות אישי ומאפשרות לבצע רכישה אונליין בלי להגיע לסניף.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture