קרדיט צילום לאתר PEXELS

הרהיטים שיגרמו לחברים שלכם להחמיא לכם על הבית

תיקחו כל ארבעה קירות, ותשוו ביניהם. זה תמיד ייראה לכם אותו דבר. מבנה. קירות. סיד. מלט. מה הופך את ערימת האבנים למשהו שאנו קוראים לו בית, נלחמים עליו ומשתוקקים לחזור אליו לעת ערב? מה הופך את המקום הזה לכל כך מיוחד עבורנו?

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

רהיטים עם טאץ' אישי

אתם מכירים את החבר הזה, שאתם מכירים מהלימודים והוא נראה לכם סבבה כזה, בחור רגיל לחלוטין, שיום אחד במקרה נקלעתם לדירה שלו וחטפתם את שוק חייכם כי היתה לו את הדירה הכי משוגעת בעולם? ובכן, בכל מקום יש את "הסמויים" האלה. הם מתלבשים כמו כולם, צוחקים כמו כולם ורואים את אותן סדרות כמו כולם, אבל יש להם טירוף והוא מתבטא דווקא בעיצוב הבית שלהם: הרהיטים יהיו צבעוניים מאד או בנויים באופן חריג (למשל סלון שכולו עשוי מתיבות עץ עתיקות), מסודרים באופן שגורם לעין להשתהות עליהם עוד דקה ועוד דקה ובאופן כללי משווים לבית מראה ייחודי למדי. האם זה כיף לחיות בבית כזה? ובכן, זה ממש אינדיווידואלי. מן הסתם מי שאוהב שהסלון שלו מורכב מתיבות עץ, לא טיפס שאוהב להתפנק על ספה רכה מול הטלוויזיה, או להזמין אנשים להתכרבל אתו.

רהיטים עתיקים

אין ספק שרהיטים בסגנון עתיק הם נחלתן של האמהות, ברוב המקרים. אבל לא חסרים אנשים, גם צעירים, שזה הקטע שלהם: בכל מדינה בה יבקרו הם יחפשו את שוק הפשפשים או שוק העתיקות, ויביאו משם משהו. ברוב המקרים אלה אנשים יצירתיים, שיודעים למצוא דבר אחד ולהפוך אותו למשהו אחר לגמרי. למשל, למצוא בשוק בקבוקים עתיקים של אלכוהול ולהפוך אותם למנורות, או לקחת שער עתיק של איזו אחוזה ולהפוך אותו לשולחן קפה בסלון. אין ספק שרהיטים עתיקים נותנים איזה טאץ' של איכות יוקרתית לבית, אבל מי שמאמין באנרגיות יכול להיות מושפע מכך, שמדובר ברהיטים שהיו שייכים פעם לאנשים אחרים, שניהלו מעגל חיים שלם ומתו….

רהיטים ממוחזרים

ברוב המקרים תמצאו אותם בדירות של סטודנטים: הכורסא של הדודה, המנורות מאמא, שולחן האוכל מהאחות הגדולה שהתחתנה כבר פעם שנייה, המזנון נקנה כמתנה מסבא וסבתא ואילו השטיח כבר עבר כמה בתים והוא עצמו לא זוכר מי נתן אותו. יש משהו חינני בדירות כאלה, בהן שום פריט לא תואם את השני. אחד ישן, אחד חדש, אחד משוכלל והשני מיושן ומתקלף. זה חינני לא בגלל העיצוב, אלא בגלל שהכל ביחד אומר שיש משפחה שלמה וגדולה שאוהבת את הדייר הזה שגר פה, בין כל הרהיטים האלה.

רהיטי יוקרה

המגזימנים, מכירים אותם? הם לא יירכשו את הרהיטים שלהם כמו כולם באינטרנט או בחנות. לא, הם ירכשו אותם מנגרייה יוקרתית, או מבוטיק שמוכר כל פריט בעשרות אלפי שקלים. האם האנשים האלה מחפשים איכות גבוהה יותר? לא בהכרח. כל מי שרכש אי פעם ספה כבר יודע, שהחוזק של הרהיט תלוי יותר באיך שאתה שומר עליו ופחות בכמה שילמת עליו. אם אתה לא קופץ על הספה, אם אתה שומר על הניקיון שלה ואם אתה לא מתנדנד עליה, אין שום סיבה שהיא תישבר לך, גם אם רכשת אותה במחיר של תספורת טובה. אנשים שאוהבים רהיטי יוקרה הם אנשים שאוהבים להרגיש לוקסוס סביבם. הם נהנים לחשוב שהברז באמבטיה עלה כמו שתי משכורות ממוצעות, ושהספה בסלון זהה לזו שיש בביתה של שאנל. זה מחזק את הדיעה שלהם שהם בחרו נכון, ושהרהיטים אכן מוצלחים. עובדה, הם יקרים….

 רהיטים שרק נראים יקרים

אלה רהיטים חדשים, יפים ומוצלחים, שנראים ומרגישים איכותיים מאד ומעלים את התחושה שנקנו בהרבה מאד כסף. הם לא. הם אכן מוצלחים, אבל הם נרכשו באופן חכם, לרוב דרך האינטרנט, ומתוך מחשבה רבה: הפריטים תואמים אלה לאלה, יש אמירה סגנונית ועיצובית, וזה לא דומה בכלל לסלונים אחרים. פה יש פוף גדול שילדה כבת תשע נתלית עליו וקוראת ספר בעניין רב, שם יש ספה כפולה יפהפייה שהמתבגרת והחברה שלה מכורבלות עליה, ובפינה יש פינת אוכל שעליה האמא המורה יושבת ומתקנת מבחנים. אין ספק שאם רהיטים יודעים לייצר אווירה, צריך לבחור את הרהיטים הנכונים כדי שהחיים יהיו מתוקים יותר.

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture