/pixabay.com

מחשבות לחורף – איך להכין את הדירה לקור?

החורף הגיע אלינו בהפתעה, אחרי כמה שבועות של חום. מה אנחנו יכולים לעשות כדי שהבית שלנו יהיה אי מבטחים חמים ונעים, כזה שנכנסים אליו ופולטים אנחת רווחה של הנאה?

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

חימום מרכזי

משפחות רבות מעדיפות לחמם את הבית עם תנורים ורדיאטורים, מתוך מחשבה שמדובר בחימום זול יותר. האמת היא שזה לא זול יותר, והאמת שחימום נקודתי אינו מחמם במידה רבה. כשמדליקים חימום מרכזי, כל הבית מתחמם בבת אחת, ואין הבדלי טמפרטורות בין חדר לחדר (הבדלים שגורמים לנו להצטנן ולחטוף מחלות). כשמדליקים רדיאטור למשל, הפצת החום שלו מוגבלת רק למי שיושב ממש בסמוך אליו, בניגוד לחימום רחב יותר.

 

שטיחים

רק המראה של השטיח בסלון, נותן תחושה ויזואלית של חום נעים. אין כמו מראה של סלון מסודר ונעים, עם שטיח שעיר וגדול עליו משחקים כמה ילדים וכלב. מעבר לאסתטיות, השטיח עוזר מאד למנוע מהקור לחלחל לגוף. כשאנו יושבים על הספה, הרגליים שלנו נוגעות ברצפה הקפואה. השטיח מבודד את הקור וגורם לכל החדר להיות חמים יותר. אפשר לפזר מספר שטיחים בסלון ובחדרים, ולגלגל אותם בקיץ. אגב בחדרי ילדים השטיח מומלץ גם בקיץ, כדי שהילדים לא ישבו ישירות על הרצפה.

 

חימום תת רצפתי

טיבו של אוויר חם הוא לעלות למעלה, כך שחימום מהרצפה מחמם תוך דקות את כל החדר באופן שווה, טבעי וזורם. לרוע המזל, קשה עד בלתי אפשרי להוסיף את החימום התת רצפתי בשלב בו הבית כבר קיים ועומד, אז אם אתם בונים כרגע את ביתכם, אל תוותרו על הפינוק הזה, שתמיד משאיר את כפות הרגליים שלכם חמימות, גם ללא נעלי בית.

 

סדינים חשמליים – לפינוק במיטה

מי שכבר ניסה את זה, לא מוכן לוותר על זה. סדין חשמלי זה הפינוק הכי מושלם בלילה קפוא. תארו לכם שאתם קפואים – ונכנסים למיטה חמה? זה פשוט ממכר. ולא רק שהמיטה חמה באיזור שאנו מחממים במהירות כמו איזור הגב, אלא שהיא חמה גם באיזור של כפות הרגליים (מפגע קפוא בלילות החורף) ומעניקה חום גבוה שקשה לייצר לבד, בטח כשאנו קפואים. כמובן שלא מומלץ לישון כל הלילה עם הסדין החשמלי, ואפשר בהחלט לכבות אותו אחרי שעה שעתיים. החום נשמר במיטה כל הלילה (אלא אם אתם יוצאים מהמיטה).

 

שיפוץ הדירה ואיטומה באופן חכם יותר

משפחות רבות משפצות את הבית כך שבקיץ הוא יהיה פחות חם, ובחורף פחות קר. זה קשור לאופן הבידוד של החלונות, והגג אם זו דירת גג או בית פרטי. מדובר בהליך מעט יקר, אבל בשביל זה יש הלוואות בעולם. תחשבו על זה, ששיפוץ הדירה יחסוך לכם הרבה כסף על חימום בחורף וקירור בקיץ, כי תוכלו לכוון את השלט של המזגן על טמפרטורה ממוצעת שחוסכת הרבה יותר כסף מטמפרטורה גבוהה או נמוכה. בנוסף, אתם משפצים את הנכס שלכם, אתם משקיעים כסף, שיחזור אליכם עם ריבית במידה ותחליטו למכור או להשכיר. לכו על הלוואה טובה, חוץ בנקאית, כדי לא להעמיס על העובר ושב שלכם וכדי לא לאבד את ההטבות שיש לכם כרגע בבנק.

 

בנייה ירוקה

בנייה ירוקה, שכבר מתבצעת הלכה למעשה בבניינים רבים (למשל בכפר סבא בשכונת כפר סבא הירוקה), יכולה לעזור מאד בקירור ובחימום הבית. הבנייה נעשית מלכתחילה באופן כזה שמתכתב עם קרני השמש, השעות, הכיוונים ועוד.  כך למשל הדירה נהנית מקרני השמש ואין צורך להפעיל את החימום, לפחות בשעות מסוימות של היום.

 

קמין – חימום של אצילים

אח בוערת היא מחזה מרנין לב, שמזכיר מראות וזכרונות של אירופה המושלגת. בישראל אין הרבה דירות עם קמין, ולכן הרבה אנשים שמחליטים לשפץ את דירתם מוסיפים גם קמין נאה בסלון. הריח הנפלא של בולי העץ שמתפצפצים באש, החום המיוחד שמפיץ הקמין, כל אלה יוצרים תחושה נעימה וחמימה וכמובן מעניקים תחושת חום נעימה בבית.

מנורות חימום למרפסת ולגינה.

מה שעובד כל כך טוב בבתי קפה, יכול לעבוד גם אצלכם במרפסת או בגינה. מנורות חימום גדולות, שמפיצות אור חזק בצבעי כתום רושפים, מעניקות חמימות טובה ועל הדרך גם תאורה נעימה. אם יש לכם מרפסת או גינה ואתם רוצים להמשיך ולשבת בהן, זהו הפתרון שלכם.

 

 

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל תגובה חוזרת : "התגובה הזו קיימת כנראה אמרת את זה"
נראה לכם שהציבור סנילי ?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture