צילום: Diamond Factory

כיצד לבחור את טבעת האירוסין המתאימה ביותר?

חשוב לקבל ייעוץ מקצועי בנוגע לקריטריונים השונים המדרגים את היהלום, ובכך משפיעים גם על מחירו ויוקרתו.

כתבות נוספות בנושא:

שלושה מתכונים קלילים לשולחן ליל הסדר
מהו טיח הסלע של Dryvit?
אחרי אסם: גם חברת דיפלומט 'תדחה' את עליית המחירים בשלושה חודשים
כיצד גרביים מעוצבות הפכו לפריט אופנה מבוקש?

טבעת אירוסין לבת הזוג הינה תכשיט מיוחד, לאירוע מיוחד. זהו לא עוד תכשיט – אלא סמל, המסמל יותר מכל האחרים אהבה, התחייבות , בנייתו של עתיד משותף, ובמיוחד יש לו ערך רגשי רב עכשווי וגם עתידי. טבעת האירוסין מסמלת אחדות, ולא בכדי היא מלווה אותנו לא מעט שנים ורמזים לה אפשר למצוא גם בעתות קדומות יותר. טקס מתן הטבעת, האווירה, שאלת החתן וההסכמה של בת הזוג, מלווים ברגעים קסומים. לכן גברים רבים מתלבטים בבחירה בין טבעות אירוסין מיוחדות ממגוון אלו המצויות בשוק, וחוששים שלא לקלוע לטעמה של בת זוגם.
למי שאיננו סומך על הטעם האישי שלו מומלץ להתייעץ עם אשת סוד, כמו חברה, בת משפחה וכדומה. כדאי לנסות לבדוק אם טעמה אהוב על הכלה לעתיד ואם היא מכירה את סגנון הכלה.

שיקולים בבחירת הטבעת

לפני בחירת הטבעת כדאי לקחת בחשבון את השיקולים הבאים:

התקציב – זהו ללא ספק שיקול חשוב. בין מגוון הטבעות המוצעות כיום ניתן למצוא מבחר של טבעות זהב וכסף, משובצות יהלומים גדולים ויקרים, משובצות יהלום בודד או רבים ועוד. המגוון לא קטן וקשת המחירים בהתאם. עלות הטבעת היא נגזרת של רמת הקראט בזהב וביהלום שלה. ככל שכמות המתכות בזהב גדלה, ניקיונו של הזהב קטן וכך מחירו. ככל שמשקל היהלום עולה וניקיונו עולה, יהיה מחירו גבוה יותר.
תכונותיה של בת הזוג וסגנונה האישי – כל בת זוג מעוניינת שהטבעת תשקף את אישיותה. לאשה עדינה ושברירית, תתאים טבעת עדינה, קטנה וקלאסית. אישה בעלת מראה ואופי מוחצן וסוער, תעדיף טבעת בעלת נוכחות ונפח עם יהלום או יהלומים גדולים. אישה המרבה בפעילות ואורח חיים ספורטיבי היכול לחשוף את הטבעת לחבלות, תעדיף טבעת עם יהלום עמיד, לא גדול מידי. גם צבע העור הוא פקטור שכדאי לחשוב עליו. נשים עם גוון עור כהה תעדפנה טבעת מזהב צהוב. הבהירות תשקולנה זהב לבן.
מידה מתאימה – יש לזכור שהטבעת אמורה להתאים למבנה אצבעות כף היד של הכלה המיועדת. למי שנחנה באצבעות כף יד ארוכות וצרות תתאים טבעת ארוכה ושטוחה. לבעלת אצבעות קצרות תתאים טבעת קטנה.
מהו הסגנון האהוב על בת הזוג – מהם התכשיטים האהובים עליה בדרך כלל? האם היא מעדיפה פריטים סולידיים, נועזים, עדינים, וינטאג', סגנון מודרני עכשווי? אלה ישפיעו גם על בחירת סגנון טבעת האירוסין.
בחירת צורת היהלום – מגוון צורות היהלומים בטבעת האירוסין הוא רב. הצורה הנפוצה והמועדפת על ידי רוב הנשים היא יהלום החתוך ומלוטש באופן עגול. יש יהלומים החתוכים בצורה מרובעת, בצורה של אגס או מרקיזה מוארכת. יש טבעת עם יהלום בודד – סוליטר, או עם אשכול של כמה אבנים קטנות.
כיצד להחליט – כיצד לקבוע את גודל הטבעת כך שתתאים לאצבע? ניתן להיעזר במשפחה או חברה כדי לקבל את אחת הטבעות של הכלה ולמדוד בחנות את היקף האצבע. לבקש כמובן אפשרות לתיקון והתאמה. ניתן לאסוף רמזים להעדפה לטבעת מסוימת בעת שיטוט בין חלונות ראווה ותשומת לב לטבעות ותכשיטים באופן כללי, ובמקביל גם שיחה על סגנון מועדף. ניתן כמובן להתבונן בתכשיטים שהיא מרבה לענוד כמו: פלטינה, זהב, כסף, שיעזרו בזיהוי הסגנון.
היכן כדאי לרכוש טבעות אירוסין – מומלץ לרכוש טבעת אירוסין בחנות המתמחה ביהלומים. היהלום הוא אבן החן המרכיבה בדרך כלל טבעת אירוסין, וחשוב כי המוכרים יכללו אנשי מקצוע העוסקים בשיבוץ יהלומים, בצורפות ועיצוב. חשוב לקבל ייעוץ מקצועי בנוגע לקריטריונים השונים המדרגים את היהלום, ובכך משפיעים גם על מחירו ויוקרתו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture