מעלית חילוץ מהפכנית תותקן בבית חולים בישראל

חברת 'בסדנו השקעות' חתמה על הסכם שיווק עם חברת 'ERS' שפיתחה מעלית חירום מהפכנית המסוגלת לחלץ חולים המרותקים לכיסאות גלגלים * המעלית הראשונה מותקנת בימים אלו בבית חולים גדול בגוש דן

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

סופת ההוריקן קתרינה שפקדה בשנת 2005 את ארה"ב חוללה שמות, כשקרוב לאלפיים בני אדם מצאו את מותם בסופה הקטלנית. גם מקומות שהיו אמורים להיחשב כבטוחים יחסית, התגלו כשברירים, בהם גם בתי חולים שהתקשו לחלץ את כל החולים, כאשר עשרות אנשים מצאו את מותם בשל אי היכולת לחלצם מבית החולים.

קרא עוד:

[postim]
מה שיכול היה למנוע אולי מוות של אנשים רבים, הוא הפתרון הטכנולוגי שפותח בשבע השנים האחרונות בישראל בידי חברת 'ERS'. הטכנולוגיה רשומה כפטנט עולמי.
בחברה עמלו בשבע השנים האחרונות על פיתוח מעלית מיוחדת שאינה מחוברת למערכות החשמל הסטנדרטיות, והיא מסוגלת לחלץ עד 150 אנשים בעת ובעונה אחת בעת אירוע חירום, והיא גם היחידה מסוגה המסוגלת לחלץ אנשים בכיסאות גלגלים ומיטות בית חולים.
המעלית המסוגלת, כאמור, לחלץ מ-30 עד 150 אנשים בעת ובעונה אחת, מותקנת על גג הבניין במצב נסתר מהעין, ובמקרה אסון דוגמת שריפה, היא מופעלת מרחוק. לאחר ההפעלה מרחוק, מוסע תא המעלית, חסין אש, על גבי מסילות מיוחדות שהותקנו מחוץ למבנה כשהוא עוצר באמצעות השליטה מרחוק בכל קומה נדרשת, ומסייע בחילוץ האנשים אל מחוץ לבניין.
מלבד החילוץ, בהם גם בכיסאות גלגלים ובמיטות, יכולים כבאים ואנשי חילוץ על ציודם הכבד, להשתמש במעלית על מנת להגיע לכל קומה וקומה ללא צורך להסתכן בעלייה במדרגות, כשהמעלית מופעלת ללא הזדקקות לאספקת החשמל הסטנדרטי לבניין, והיא מותאמת לשימוש במבנים עד 70 קומות.
בימים אלו מותקנת המעלית בבית חולים ציבורי גדולי בגוש דן, לאחר שנבדקה במשך שנה ועמדה בכללי התקינה המחמירים בישראל. בבית החולים רכשו שתי מעליות חירום חיצוניות, כשאחת מהן כבר מותקנת בימים אלו.
המעלית המהפכנית מעוררת עניין רב ברחבי העולם כאשר היכולות שלה הינן חדשניות ופורצות דרך.
כמו בתחומים רבים גם כאן ניכרת טביעת האצבעות של החרדים, כאשר חברת ההשקעות החרדית 'בסדנו השקעות', שעוסקת בפיתוח ושיווק מוצרי חילוץ והצלה בהם ה'סקיי סייבר' וה'דאבל אקזיט', חתמה בשנה שעברה על הסכם בלעדי לשיווק מוצרי חברת 'ERS' בארה"ב, כשמדובר ברובד נוסף במגוון פתרונות החילוץ שמציעה חברת 'בסדנו'.
בימים אלו מקימה החברה משרד בפלורידה, שם קיימים מאות בתי אבות ובתי חולים. ב'בסדנו השקעות' מאמינים כי בשלוש השנים הקרובות יימכרו כ-50 מהמעליות המהפכניות בפלורידה לבדה.
סמנכ"ל הפיתוח בארה"ב, בוב קייס שהיה מפקד יחידת הפיתוח של כבאות ניו יורק: "בשל הבשורה הגדולה שבמעלית הזו, אנו פועלים לפעול לשנות את חוקי הבנייה (קוד בנין) במדינות ניו יורק, פלורידה וקליפורניה כך שכל בנין חדש יהיה מחויב להתקין אמצעי חילוץ קבוע נוסף, מעבר למדרגות החירום. אנו מאמינים כי אם וכאשר יתקבל החוק, תכבוש המעלית את חלקו הגדול של השוק בבניינים ציבוריים ".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture