ועדת הטכנולוגיה: "ה'רב קו' אינו כרטיס מתקדם, לא יעיל ובטח שאינו חכם"

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב: "יש כיום למעלה משני מיליון כרטיסי 'רב קו' בישראל ועלינו לוודא שהם פועלים כנדרש" • נציגי משרד התחבורה בדיון: כבר בחודשים הקרובים יהיה שדרוג משמעותי של הטכנולוגיות

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

"הרעיונות הטכנולוגיים של משרד התחבורה וחברות התחבורה הציבורית מתקדמים, אך יישומם איטי". כך ציין יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ח"כ אורי מקלב בפתח ישיבת הוועדה שקיימה היום דיון בנוגע לבעיות ואתגרים וטכנולוגיים בשימוש בכרטיס רב-קו בתחבורה הציבורית.

"ישנם כיום למעלה משני מיליון כרטיסי 'רב קו' בישראל ועלינו לוודא שהם פועלים וממלאים את ייעודם בעת שהושק הכרטיס החכם, אבל בפועל לפי התלונות שאנו מקבלים כל העת, אנו מבינים שמדובר בכרטיס שאינו מתקדם, אינו יעיל ובטח שאינו חכם", פתח ח"כ מקלב את הדיון.

"בימים האחרונים פגשתי את שר התחבורה שסיפר לי על ההשקעה הרבה בתשתיות התחבורה, אבל בשורה התחתונה התחבורה הציבורית אינה עומדת ביעדיה – וכוועדת המדע והטכנולוגיה נתמקד בסוגיית ה'רב קו'. הנוסע שבקצה, משתמש ה'רב קו', אינו מעוניין בגרפים, מצגות, תקציבים או דיבורים. מעניינת אותו הנסיעה והנוחות. במבחן התוצאה, מאז כניסת ה'רב קו' לשימוש בתחבורה הציבורית התארך זמן הנסיעה ובקווים מסוימים זמן העלאת העלאת הנוסעים ארוך יותר מהנסיעה עצמה – רק בשל הצורך בתיקוף הכרטיסים והתקלות. למרות תאריכי היעד לפתרון התקלות ב'רב קו' לא רק שלא התקדמו מבחינה טכנולוגית אלא שבמובנים מסוימים הטכנולוגיה כבר הלכה לאחור, היא מיושנת", הוסיף.

קרא עוד:
[postim]

נוסעים ונציגי ארגוני התחבורה הציבורית הציגו שורה של תקלות הקיימות ב'רב קו' החל מקשיים טכנולוגיים, חוסר סנכרון, חוסר היכולת להזדכות על החוזים הקיימים, חוסר במוקד שירות אחיד לכלל חברות התחבורה הציבורית והצורך להיטלטל כדי לקבל שירות לכל חברת תחבורה ציבורית אחרת, שקיפות ועוד. הנקודה המרכזית שהועלתה בדיון עסקה בעניין הכסף הצבור והקמת מסלקת "ערך צבור" המשותפת לכלל חברות התחבורה הציבורית, מה שאמור להפוך את הכרטיס החכם למעין 'ארנק' לתחבורה הציבורית מבלי שיהיה צורך בהטענת חוזים שונים או כרטיסיות.

מנהל אגף טכנולוגיות ברשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, שי ג'רבי, הציג את הטכנולוגיות השונות הקיימות בתחבורה הציבורית וציין כי האגף פועל באופן מתמיד להסדרת הטכנולוגיה בתחבורה הציבורית, כאשר על הפרק הם פועלים לאפשר הטענת כרטיסי 'רב קו' גם מרחוק. עוד ציין כי משרד התחבורה פועל להתאמת עמדות הטעינה ל'רב קו' עבור כלל חבורת התחבורה הציבורית וכבר כיום קיימות ברחבי הארץ 100 עמדות 'כל קו', לצד עמדות טעינה שיוצבו בחנויות שונות ברחובות הערים. באשר לתקלות שהועלו בדיון הודיע ג'רבי כי כבר בחודשים הקרובים יהיה שדרוג משמעותי במערכות הטכנולוגיות של ה'רב קו'.

במהלך הדיון העלה יו"ר הוועדה ח"כ מקלב את החסם הטכנולוגי המגביל תיקוף של מספר נוסעים בנסיעת המשך ברכבת הקלה בירושלים באותו כרטיס 'רב קו'. "אנשים רועדים וחוששים מעלייה על הרכבת הקלה, משום שהנוסעים הנתפסים נקנסים בסכומים גבוהים. זה בלתי אפשרי", ציין.

על כך השיבה עו"ד חוה הראובני, היועצת המשפטית של משרד התחבורה, כי ישנה הגבלת פרק זמן בין תיקוף לתיקוף ברכבת הקלה על מנת שכרטיס לא יתוקף פעמיים. גם עוזאל ותיק, דובר חברת 'סיטיפס', הסביר כי המערכת הנוכחית פועלת לפי הנחייה של משרד התחבורה על מנת למנוע חיובים כפולים, וכי הם בדיונים עם משרד התחבורה על מנת לשנות את ההנחיה. על כך תהה יו"ר הוועדה ח"כ מקלב מדוע הרכבת הקלה הינה גוף התחבורה הציבורית היחיד שאוכף את ההנחיה, לעיתים תוך מעורבות של המשטרה. "מצער שנסיעה תמימה ברכבת הקלה עלולה להסתיים במעצר", ציין מקלב.

בישיבה השתתפו גם האחראים על הטכנולוגיות בחברות התחבורה הציבורית אגד, דן, רכבת ישראל, אגד תעבורה, קווים, מטרופולין ופורום חברות התחבורה הציבורית הקטנות. הם הציגו את היוזמות הטכנולוגיות השונות לפישוט מערכות התיקוף וההטענה של כרטיסי ה'רב קו' באותן חברות, לצד הרחבת השימוש ב'ערך צבור'.

את הדיון סיכם יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב שציין כי ישנן טכנולוגיות רבות וחבורת התחבורה הציבורית ומשרד התחבורה הציגו שורה של פתרונות, אך לצערי יישום הדברים מתעכב. ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת רואה בנושא 'רב קו' כמהלך ראשון במעלה ותקיים ישיבות ועדות מעקב לפתרון הקשיים הטכנולוגיים העומדים בפני נוסעי התחבורה הציבורית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture