הפתרון של מוזס להוזלת מחירי הדיור: ויתור על מיסים

"אני שב ואומר: רק ויתור על מיסים של מוצרי בניה יביא להוזלת מחירים", אמר מוזס שהוסיף: אני קורא לשר האוצר להפנות עודפי גביה ממסים לתכנית "מענקי מקום"

מליאת הכנסת ציינה את יום הדיור הציבורי במסגרת הצעות לסדר. יו"ר הסיעה ח"כ מנחם אליעזר מוזס פנה אל שר השיכון, ואמר כי רק הורדת המיסוי ממרכיבי הדיור ומוצריו, יביאו להתחלת הליך של הוזלת הדירות ומתן מענה למחוסרי דיור.

מוזס תקף בדבריו את תכנית שר האוצר שפורסמה בימים האחרונים, לפיה מס חדש, בגובה 1,000 ₪, יוטל על כל מחזיק דירה שלישית ואילך, וכן את כוונתו של שר האוצר להפנות עודפי גבייה ממיסים, להורדת מס החברות.

"שר האוצר הודיע, כי הצטברו עודפי גביה של 4 מיליארדי שקלים, והיות וכספי המיסים שייכים לציבור, הרי שכשיש עודפים חובתנו להחזירם לו, ואשר על כן, יופחת מס ההכנסה לעובדים יופחת את מס החברות. מילא הורדת מס על שכר העובדים, זה בגדר כסף שחוזר לציבור. אבל הורדת מס החברות לעשירים? זה ממש לא "החזרה לציבור"! להיפך. זו הקלה לעשירים בלבד".

"אם באמת רוצים להחזיר לציבור, על האוצר לחדש בעזרת כסף זה את פרויקט "מענקי מקום" או "הלוואות מקום" למחוסרי דיור" אמר ח"כ מוזס "זה גם יעודד את ההתיישבות בפריפריה וגם יפתור בעיה למחוסרי הדיור. ובכלל, אני קורא שוב ושוב לשר האוצר להוזיל את המיסים ממוצרי וחומרי הבניה, מאחר ומרכיב המיסוי מגיע עד ל 65% מעלות דירה. הורדת המיסוי על רכיבים אלו תביא להוזלת מחירי הדיור באופן מיידי!"

ובאשר להטלת מס על בעלי דירות מרובות אמר מוזס כי מדובר באיוולת שרק תפגע בציבור השוכרים מחוסרי הדיור ויקפיץ באחת את מחירי השכירות. "משרד האוצר כבר ניסה את כוחו בהעלאת מס הרכישה מ 8% ל 10% וניסה כשביטל הפטור ממס שבח על מכירת דירה שניה או כשהערים קשיים על נוטלי משכנתא לרוכשי דירה שניה. כל אלו הובילו לתוצאה הפוכה מהמתוכנן ובפועל, 28% מתושבי המדינה ללא דירה, ואין ידם משגת לרכישת דירה. הם מתגוררים בשכירות, ושכר הדירה שלהם התייקר מכל המהלכים הללו. ועתה, עם הטלת מס נוסף על משכירי הדירות הם יגלגלו את זה, שוב, על השוכרים, ומה הועילו חכמים? בא לתקן ונמצא מקלקל".

"אני קורא לשר האוצר, קדם את שני הפרויקטים הללו: מענקי מקום והוזלת מיסוי ותראה איך בבת אחת נתקדם בצעדי ענק לפתרון המצוקה".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו