היסטוריה בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס לראשונה מעל 20 אלף נקודות

כנראה שבבורסה לניירות ערך בניו יורק אוהבים את הצעדים הכלכליים של הנשיא החדש דונלד טראמפ • בורסות וול סטריט נפתחו במגמה חיובית ומדד דאו ג'ונס פרץ לראשונה בתולדותיו את רמת 20,000 נקודות • מה הגורם לזינוק?

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בורסות וול סטריט נפתחו במגמה חיובית ומדד דאו ג'ונס פרץ לראשונה בתולדותיו את רמת 20,000 נקודות המשמעותית מבחינה פסיכולוגית, על רקע דו"חות כספיים שמפרסמות היום חברות אמריקאיות בולטות, בהן בואינג, AT&T ואי-ביי.

"זוהי בשורה חיובית, אך חשוב לזכור שלפעמים משקיעים יכולים להיבהל מרמות שיא היסטוריות", אומר אריק נמדר, אנליסט בבנק האמריקאי גולדמן זאקס. לדברי ג'ף קליינטופ מבית ההשקעות צ'ארלס שוואב, "משקיעים פרטיים החלו לקנות שוב מניות אחרי הבחירות. ההגעה ל-20 אלף נקודות יכולה, מבחינה פסיכולוגית, להעניק רוח גבית למשקיעים שיושבים על ערימות מזומנים – לרכוש מניות".

דאו ג'ונס (Dow Jones) הוא אחד ממדדי המניות המובילים בעולם. המדד כולל 30 מהמניות של החברות האמריקאיות המובילות בבורסות לניירות ערך בניו יורק, והוא פעיל במתכונתו הנוכחית משנת 1928. בין המניות הנסחרות בו ניתן למצוא את אפל, מקדונלד'ס, בנק אוף אמריקה, אינטל ו-IBM. בשנת 1982 חצה המדד את רמת ה-1,000 הנקודות; 17 שנה לאחר מכן (1999) הוא הגיע לרמת ה-10,000 נקודות. מרמת ה-19,000 נקודות ועד לרמה הנוכחית לקח לו 42 ימי מסחר בלבד.

אם מדד מניות הבלו צ'יפ ייסגר מעל לרמה של 20,000 נקודות הוא ישלים בכך את זינוק ה-1,000 נקודות השני הכי מהיר בתולדותיו (42 ימי מסחר). זינוק 1,000 הנקודות המהיר ביותר של מדד דאו ג'ונס נרשם בשנת 1999 כאשר המדד קפץ מרמה של 10,000 נקודות לרמה של 11,000 נקודות בתוך 24 ימי מסחר.

ב-8 בנובמבר, יום הבחירות בארה"ב, עמד דאו ג'ונס על 18,340 נקודות. מאז הוא רשם 17 רמות שיא. ב-6 בינואר הגיע הדאו לרמה של 19,99.63 נקודות. סאם סטובל, אסטרטג השקעות מ-CFRA, אמר כי "בדרך כלל, לוקח לדאו ג'ונס 24 חודשים לעלות ב-1,000 נקודות. אנחנו עשינו את זה בחודשיים".

נשיא ארה"ב הטרי דונלד טראמפ נכנס השבוע בסערה לבית הלבן לאחר ההשבעה בסוף השבוע, וחתם על מספר צווים, כלכליים ולא כלכליים. בשוק ממשיכים לנסות ולהעריך לאן מועדות פניה של ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם, שאלה שתשפיע כמובן על השווקים הפיננסיים ברחבי העולם.מניות הרכב דוגמת פורד מוטורס וג'נרל מוטורס, מרכזות עניין לאחר שהנשיא טראמפ אמר בשיחה עם מנכ"לים בתעשייה האמריקאית כי יפעל להפחתת רגולציה בענף והורדת מסים, אך הזהירם מפני העברת מפעלים מחוץ לארה"ב.

המדד, שהתפרסם לראשונה לפני 121 שנה על ידי העיתונאי צ'ארלס דאו, היה במשך עשרות שנים מדד הייחוס לאנליסטים ומנהלי השקעות שניסו להכות אותו עד שאיבד את הבכורה למדד S&P 500 שהביס אותו בתשואות ב־6 מתוך 7 השנים האחרונות. דאו, מייסדו של המדד, הוא גם זה שייסד את ה"וול סטריט ג'ורנל" והיה לעורכו, ואף הקים גם את חברת דאו ג'ונס אנד קומפני, שבדומה לסוכנות בלומברג, מפרסמת מידע מהשווקים הפיננסיים למשקיעים. המדד נולד כתוצאה מרישומים לשימוש עצמי של דאו שהפך למדד הנמדד ברציפות והוותיק ביותר בכל הבורסות ברחבי תבל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture