פרוייקט הענק שישפר את הנסיעה לביתר עילית ומודיעין עילית

הכביש הצר המוביל לעיר מודיעין עילית יוכפל, ומנהרה נוספת תיכרה לצד זו הקיימת כיום בכביש המוביל לביתר עילית, מלבד הקמת נת"צ לאורך הכביש • מדובר בחלק מתוכנית חומש שמוביל שר התחבורה בכבישי יו"ש • כל הפרטים על מהפכת התחבורה בדרך לערים החרדיות

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

כביש הגישה לעיר החרדית מודיעין עילית, עד כה, הייתה בעלת נתיב אחד בלבד לכל כיוון נסיעה. במקרה של תאונה, העיר הפכה לחסומה עד פינוי הרכב הנפגע והכניסה והיציאה מהעיר נסגרו. לא בגלל שסגרו את השערים, אלא בגלל מאות המכוניות והאוטובוסים שנתקעו בפקק התנועה וחסמו את הגישה אל העיר וממנה.

גם הדרך לעיר החרדית ביתר עילית היא בעלת נתיב אחד בלבד, החל מהכניסה לכביש המנהרות עד לתוככי העיר. גם כאן, במקרה של תאונה, התעכבו מאות הנוסעים אל העיר וממנה בפקקים במשך שעות ארוכות. כאשר מדובר בנוסעים חרדים בימי שישי, הבעיה גדולה אף יותר: פעמים רבות הגיעו הנוסעים אל מחוז חפצם דקות ספורות בלבד לפני כניסת השבת, בעקבות פקקי הענק.

עכשיו, כל זה עומד להסתיים, עם סיום העבודות בפרוייקט הענק שהשיק שר התחבורה ישראל כץ. מדובר בתכנית מהפכנית לפיתוח תשתיות הכבישים והתחבורה הציבורית, ברחבי יהודה ושומרון, בהיקף של מיליארדי שקלים. מדובר במיזם ענק שנועד לשפר את הנגישות והבטיחות עבור האוכלוסיה הישראלית והפלסטינית.

מדובר במגה פרויקט הכולל, כריית מנהרות, מחלפים, כבישי גישה חדשים, כבישים עוקפים, הרחבת כבישים ראשיים, ריבוד מחדש של כבישים וחיבור מהיר של מועצות וערים למטרופולין גוש דן וירושלים, באמצעות רכבות קלות ונתיבי תחבורה ציבורית מיוחדים (נת"צים). סלילת הנת"צים, תיתן מענה תחבורתי יעיל ומהיר לגודש הקיים בכניסות למטרופולינים. במטרופולין ירושלים ניתן דגש מיוחד לגודש הקיים בכניסות לירושלים ממזרח מדרום ומצפון, כך שירושלים רבתי תהפוך להיות למטרופולין אחד מחובר ומחוזק, עם חיבור ישיר בטוח ומהיר למעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון בנימין וביתר עילית.

באזור מטרופולין ירושלים, התוכנית נותנת מענה לחיבור הערים והמועצות מסביב לבירה בדגש על פתרון מהיר לבעיית הגודש בכניסה למטרופולין ממזרח, מדרום ומצפון. במסגרת זאת, מקדם המשרד פרויקט את הרחבת כביש המנהרות שעל כביש 60, בעלות של כ- 850 מיליון שקל. מדובר בתוספת נתיב נסיעה לכל כיוון ונתיב תחבורה ציבורית.

WhatsApp Image 2017-01-31 at 12.20.21

מטרת הפרויקט: שחרור מגבלת תוספת יחידות דיור בבית שמש, ביתר עילית, צור הדסה והסביבה, תוך מתן עדיפות לתחבורה הציבורית וכניסה מהירה לירושלים. הפרויקט יאפשר נסיעה ישירה מגוש עציון לתל אביב דרך ירושלים ללא רמזורים.

גם לעיר מודיעין עילית ניתן מענה לגודש הקיים. בטווח הקצר, תבוצע הכפלה של הכביש הקיים ממודיעין עילית ועד צומת לפיד, ובטווח הארוך מתוכנן מחלף שילת, וכן כביש ישיר נוסף מהעיר ועד צומת מכבים על כביש 443.

השר כץ ציין כי התכנית תיתן תנופה גדולה לפיתוח ההתיישבות היהודית ביהודה שומרון וירושלים, בדומה לפיתוח התשתיות שבוצעו ומקודמות כיום בגליל ובנגב. לדבריו, עם השלמת התוכנית, תשתיות הכבישים ביהודה ושומרון ישודרגו באופן משמעותי ויתנו מענה לתחזיות הגידול של האוכלוסייה היהודית והעלייה ברמת החיים והמינוע של האוכלוסיה הפלסטינית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מדינת חלם!!!
לפני מספר שנים, עמדנו שעות בפקקים בכביש הגישה למודיעין עילית למשך כמה חודשים, לצורך הוספת תאורה בצידי הכביש, לפני תקופה, עמדנו שוב בפקקים, לצורך הרחבת הכביש!!! מנתיב בודד צר הפכו את הכביש לנתיב בודד! רחב… ועכשיו אנו מתבשרים שוב על פקקים למשך כמה חודשים לצורך הרחבתו ל-2 נתיבים, בעוד שנתיים יזכרו שהנתיב מידי צר, ונעמוד שוב בפקקים ע"מ להפוך את 2 הנתיבים לנתיבים רחבים….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture