ההחלטה התקבלה בתום דיון בוועדת המדע והטכנולוגיה. יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב: "עשרות ילדים איבדו את חייהם, אין אדם שלא מודע ומפחד שיקרה לו אסון, על המדינה לעודד פיתוח מוצרים מסוג זה"

לאחר דיונים רבים סביב האפשריות הקיימות למיגור תופעת שכחת ילדים ברכב, הודיעה היום משרד האוצר לאור דרישתו של יו"ר וועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב כי יסבסדו את עלויות היצור והפיתוח של מוצרים אשר יסייעו בפתרון שכחת הילדים ברכב, וזאת במהלך דיון אשר התקיים בנושא. מדובר בטכנולוגיות חדישות אשר ייטמעו במערכות הרכב עוד בשלבי פס הייצור ויתריעו על שכחת הילד בעת היציאה מן הרכב,

יו"ר הוועדה ח"כ אורי מקלב פתח את הדיון ואמר: "אנחנו בסוף החורף לאחר קיץ קשה. 6 תינוקות שנפטרו כתוצאה משכחה ברכב. מעבר לכך יודעים שהתופעה מתרחבת וגדלה. ב-8 שנים האחרונות כ-440 ילדים נשכחו, נלכדו, ונסגרו ברכבים. 22 ילדים נפטרו בתקופה הזו.

"לא מדובר בהורים מזניחים, אנחנו מבקשים לראות את משרד התחבורה והמשרדים הרלוונטיים שותפים ונותנים את האפשרות ליזמים פרטיים שיקדמו זאת. אין היום אדם שלא מודע ומפחד שיקרה. מדובר בהורים שלא חשבו שיקרה להם".

על אף ההוראה להתקין מערכות מסוג זה ברכבי הסעות ואוטובוסים, למערכות המיועדות לא קיים תן תקן, ואלו התקן הקיים מייקר ומסרבל את פיתוח המערכות – דבר אשר עיכב את פיתוח המיזמים, משרד התחבורה התחייב בדיון להגיש רביזיה לתו התקן הקיים במכון התקנים, הכוונה כעת היא לחייב התקן בכיסא הבטיחות ולא במערכות הרכב, דבר שייתכן ויוזיל את המערכת. במקביל הודיע נציג משרד האוצר כי ישבו כל הגופים שיש להם עניין בתחום, ויגדירו תקן למערכות הרכב.

ח"כ מקלב סיכם את הדיון ואמר: כי "כיום אנחנו יוצאים לדרך חדשה של פיתוחים טכנולוגיים אשר ימגרו את התופעה, בעבר חבר כנסת מיהדות התורה הוביל חקיקה לחיוב חגורות בטיחות ואנו נקדם תהליך שיחייב התקן בטיחות כזה בכל רכב, אני רואה את ההורים שהיו פה, איזה מערכת ייסורים עובר הילד עד שקרה האסון. אם לא מביאים את זה, זה התנערות, מדובר בהורים נורמטיביים מין היישוב אשר דאגת ילדם לנגד ענייהם".

ח"כ מקלב קרא לזרז את ההליכים ולקיים כבר בשבעות הקרובים ישיבה של יזמים ומפתחים עם המכונים, ולאחר מכן למצוא רעיונות איך מקדמים בתמריצים שונים יחד עם האוצר".