החוק של אשר אושר: בקרוב תוכלו לשקול את הפירות על יד המדף בסופר

בשורה לצרכן, עם אישור הצעת חוק צרכנית של ח"כ יעקב אשר במליאת הכנסת: בקרוב תוכלו לשקול את הפירות והירקות ליד המדף בסופר. נציג רשתות מזון בדיונים בוועדת הכלכלה: מדובר ברעיון צרכני חשוב ואנו ברשת כבר נערכים ליישם את החוק מבלי להמתין לחוק

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

מליאת הכנסת אישרה בפה אחד את הצעת החוק של חבר הכנסת יעקב אשר לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב חנויות ששטחם מעל 300 מ"ר להציב מכשירי שקילה לשימוש הצרכן במקום בו נמכרים מוצרים לפי משקל.

במהלך אישור הצעת החוק בוועדת הכלכלה הסביר יוזם הצעת החוק ח"כ יעקב אשר \כי מדובר בהצעת חוק צרכנית, שתאפשר לקונים לדעת עוד כשהם מול המדף את המשקל של הפריטים ובהתאם לכך גם את המחיר אותו הם ידרשו לשלם בקופה, מחובתנו לתת לצרכן את הכלים לנהל צרכנות נבונה, שהצרכן יוכל לדעת עוד בעת שהוא מחליט לרכוש את המוצר כמה הוא ישלם עליו בקופה, אמר ח"כ אשר.

הוא הוסיף כי החוק כיום מחייב את המוכר לסמן מחיר לק"ג על גבי המוצר אולם כשאין לצרכן את הכלים לאמוד כמה שוקל המוצר לעיתים הצרכן מגיע לקופה ומגלה כי משקל המוצר שונה ממה שהוא חשב אבל הוא בדרך כלל כבר לא יחזור מהקופה למדפים כדי להחזיר את המוצר ונאלץ לקנות את המוצר במשקל יותר גדול ממה שהוא חשב.

כמו כן, המשיך ח"כ אשר לעיתים יש מבצע על מוצרים במשקל ומגבילים את המחיר שבמבצע במספר ק"ג מסויים כשהצרכן שאין לו משקל נגיש אינו יודע ולא יכול לדעת עד הקופה אם הוא חורג ממחיר המבצע וייאלץ לשלם מחיר גבוה או שהמוצרים שהוא הכניס לשקית הם בתוך המשקל שנקבע כמחיר מבצע.

יו"ר וועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל אמר כי מדובר בהצעת חוק חברתית וצרכנית ממדרגה ראשונה, כולנו מכירים את הסיטואציה בה צרכן מגלה בקופה כי המשקל ובעקבות כך גם המחיר זה לא מה שהוא תכנן אך הבושה או הזמן היקר מונעים ממנו להחזיר חלק ממוצרי השקילה.

מנכ"ל דור אלון קמעונאות אמר כי מדובר ברעיון צרכני חשוב שיתן לצרכן שקיפות ואנו ברשת כבר נערכים ליישם את החוק מבלי להמתין לתחולה הרשמית של החוק.

עם אישור הכנתה של הצעת החוק בוועדה היא הונחה עוד באותו היום על שולחן הכנסת לקריאה שנייה ושלישית שם עברה פה אחד, ח"כ אשר בירך על אישורה של הצעת החוק במליאה ואמר כי החיוב להציב משקל לא יכביד על אף רשת מזון ומנגד יעזור להרבה אנשים שרוצים לדעת כמה משקל המוצרים שהם קונים וכמה הם ישלמו עליו בקופה.

בסיום דבריו הודה ח"כ יעקב אשר לשר הכלכלה ח"כ אלי כהן על תמיכתו בחוק, ליו"ר וועדת הכלכלה ח"כ איתן כבל שמנהל את ענייני הוועדה מתוך אחריות ציבורית.

ארגוני צרכנים הודו לח"כ יעקב אשר ושיבחו את החשיבה בדאגה לאזרח הקטן בדברים הקטנים שבסופו של יום החשבון מצטבר ועל פני תקופה מדובר בחסכון כספי גדול לכל משפחה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture