קרטל מדי המים: ביהמ"ש המחוזי בי-ם הרשיע את החברות

ביהמ"ש המחוזי בי-ם הרשיע את חברות מדי המים בביצוע עבירות על חוק ההגבלים העסקיים. החברות ומנהליהן הורשעו בכך שבין השנים 2004 ל-2009 תיאמו כ-20 מכרזים שונים שנערכו על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים

כתבות נוספות בנושא:

התעלמות מהחלשים: זאת התוכנית להורדת יוקר המחייה של בנט וליברמן • צפו
צפוי מחסור? מחיר החלב בישראל גבוה ב-80% מממוצע המדינות המפותחות
בגלל האומיקרון? ירידה בקניות הישראלים בחודש שעבר
יוצא לפנסיה? בשורה: דמי הניהול יוזלו מהותית

בית המשפט המחוזי בי-ם (כבוד השופט עודד שחם) הרשיע היום (א') את חברות מדי המים ומנהליהן בשורה ארוכה של הסדרים כובלים (חלוקת שוק ותיאומי מכרזים) וזאת בעקבות חקירה של רשות ההגבלים העסקיים שהחלה בשנת 2009.

החברות ומנהליהן הורשעו בכך שבין השנים 2004 ל-2009 תיאמו כ-20 מכרזים שונים שנערכו על ידי רשויות מקומיות ותאגידי מים. המכרזים שתואמו היו מכרזים לרכישה, שיפוץ והסבה של מדי מים. כתב האישום פרס יריעה רחבה של תיאומים וכלל רשימה ארוכה של אישומים בגין פרשות שונות של תיאום מכרזים.

במסגרת הכרעת הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים הורשעו חברות ארד וארם (מקבוצת ארד) וכן חברות מדי ורד ומד רימונים. כמו כן הורשעו מנהליהן של חברות אלה בגין מעורבותם בתיאום המכרזים. בית המשפט זיכה את הנאשמים בשנים מתוך 21 האישומים. (תיאום מכרז באשקלון, והפרת תנאי מיזוג)

הכרעת הדין קובעת כי, החברות הציגו מצגים כוזבים בפני העיריות ותאגידי המים לפיהם לכאורה מתקיימת ביניהן תחרות כאשר בפועל סוכם בין החברות עוד בטרם המכרז מי תהיה החברה אשר תגיש את ההצעה הזוכה. החברות אף תיאמו ביניהן העלאת המחירים בשוק כך שהמחירים בהן רוכשות הרשויות המקומיות את מדי המים יהיו גבוהים יותר.

על פי החוק, צרכני המים במדינת ישראל (ביתיים ועסקיים) מחויבים על פי כמות צריכת המים שנמדדת באמצעות מד מים. את מדי המים רוכשים ומתקינים הרשויות המקומיות ותאגידי המים. רכישת מדי המים והטיפול בהם נעשה באמצעות מכרזים אחת למספר שנים. משמעותו של התיאום הוא העלאת מחירי מדי המים ושיפוצם ובעקבות זאת העלאת מחירי המים לצרכנים בישראל.

האישום המוקדם ביותר קובע שמנהלי חברות מדי המים הגיעו להסכמה בשנת 2004 לפיהן הן יחלקו ביניהם את כלל שוק מדי המים בישראל. האישומים המאוחרים הם משנת 2009 כאשר מנהלי חברות מדי המים תיאמו ביניהם מכרזים של רשויות מקומיות ותאגידי מים לרכישת מדי מים. כתבי האישום הוגשו בדצמבר 2011 לאחר שהקרטל נחשף במסגרת חקירה מקיפה של מחלקת החקירות של רשות ההגבלים העסקיים שהחלה בשנת 2009.

עקב היקפם הכספי של התיאומים והשיטתיות בה הם נעשו, החברות ומנהליהן הורשעו גם בעבירות של קבלת דבר במרמה. הרשעות אלה אינן ההרשעות הראשונות בפרשה. בשנים האחרונות הורשעו במסגרת עסקאות טיעון בנימין בר יהודה ושלומית אור (מנהלי חברת מד תקין) וגבי ינקוביץ (מנהל קבוצת ארד). כמו כן, הורשע עורך דין אשר סייע לאחד מתיאומי המכרזים. את הרשות מייצגים בתיק עוה"ד תומר דגני חנית, אבי גרוסמן, אסנת שלזינגר והילה כהן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture