זעזוע: בריונים השתלטו על בית מדרשו של הרה"ק מהוסיאטין בתל אביב

בצעד חסר תקדים, השתלטו מספר בריונים שכירים על בית הכנסת ונעלו אותו על בריח | המתפללים והלומדים הקבועים נאלצו לערוך את התפילות מחוצה לה | עו"ד אברהם זילברשלג מסביר בשיחה לJDN את המורכבות המשפטית

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

בית מדרשו של הרה"ק רבי ישראל מהוסיאטין זי"ע ברחוב ביאליק 19 בתל אביב הינו שכיית חמדה של ממש. מאז שנת תרצ"ו, עת הגיע לארה"ק הסבא קדישא מהוסיאטין זי"ע, משך 77 שנה ברציפות, מהווה בית הכנסת מגדלור לתורה ולחסידות בלב ליבה של תל אביב. במקום זה נתגלתה רוח הקודש במלוא יפעת תפארתה, ומחדר הקודש של הסב"ק מהוסיאטין הצמוד לבית המדרש, יצא דבר ה' ונושעו אלפים ורבבות מברכות הקודש.

קרא עוד:

[postim]

משך שנים ארוכות מנסים גורמים שונים, מתוך מטרות רווח אישי, להשתלט על בית הכנסת השוכן בדמי מפתח כדיירות מוגנת. קיומו של בית הכנסת שהינו פעיל שנים כה רבות על אף שאדמור"י הוסיאטין לא השאירו אחריהם ממשיך, הינה לצנינים בעיני חלק מנציגי בעלי המקום המנסים להשתלט בתואנות שונות ומשונות על המקום המקודש והיקר לליבותיהם של המוני חסידי בית רוז'ין בארה"ק ובעולם.

עד עתה, סייעה בידי המתפללים העובדה כי בית הכנסת הינו מבנה המיועד לשימור מחמיר מטעם עירית תל אביב. העיריה אף שילשלה בידי המשקיעים סכומי עתק כפיצוי בגין שימור המבנה, אך עובדה זו לא מנעה מקבוצת משקיעים את נסיונות ההשתלטות ודחיקת רגלי המתפללים הקבועים.

שלשום (ראשון) הגיעו לבנין מספר בריונים שכירים, שנשכרו על ידי אחד מהמחזיקים בטענת בעלות, נעלו את הבנין וקנו לעצמם שביתה בתוככי היכל הקודש ובחדר קדשו של הסבא קדישא מהוסיאטין, וכשהגיעו המתפללים בשעת בוקר מנעו מהם להיכנס פנימה. במקום התפתחה מהומה, ועד מהרה נודע הדבר בחצרות הקודש של בית רוז'ין בארץ ובעולם.בית הכנסת הוסיאטין תל אביב

מבנה בית הכנסת

עו"ד אברהם זילברשלג, שנקרא על ידי המתפללים ומטעם אדמור"י בית רוז'ין לכהן בועד הפעולה המיוחד להצלת בית הכנסת, לצד חברים נוספים, מטעים באזני כתב JDN את המציאות המשפטית המורכבת שבחסותה ניסו הפורעים לנצל פירצה ולהשתלט על בית הכנסת: "המקום נקנה בזמנו לפני כ-75 שנה בדמי מפתח, ומשך השנים שילמה אגודת בית הכנסת את דמי השכירות לידי הבעלים. במשך השנים התחלפו הבעלים, וחלק מבית הכנסת נקנה ע"י ה"ה אלכסנדר שו"ב ז"ל שהבטיח במסמך מחייב את רציפות השימוש בבית הכנסת. יורשיו, בניו ה"ה משה וחיים שוב, התחייבו אף הם לפני עשרות בשנים בבית המשפט, כי בכל קונסטלציה שתיווצר, תישמר הרציפות של בית הכנסת, ובכל הפורומים שבהם נידון המקום התחייבו הבעלים, בכתב, כי בית הכנסת ימשיך כדייר מוגן במקום. הבעלים אף התחייבו בבית המשפט כי אף אם תאושר במקום בניית בנין חדש, תישמר קומת בית הכנסת, ולמתפללים תוענק בעלות מלאה, ובכל מקרה לא יווצר מצב של הפסקת התפילות וקול התורה במקום".

מתפללים מנחה על המדרכה ליד בית הכנסת

מתפללים אתמול על המדרכה מול בית הכנסת

"חוק הגנת הדייר יחד עם פסיקות בית המשפט אמורים להעניק לבית הכנסת הגנה מלאה" – אומר עו"ד זילברשלג, "אך עתה ניצבים המתפללים מול בריונות כפשוטה". בועד הפעולה המורכב מחסידי בית רוז'ין -הוסיאטין, מקוים כי יצליחו לגייס תמיכה ציבורית חובקת עולם מול התנהלות שלו היתה מתרחשת באירופה היה העולם היהודי כולו מזדעזע לנוכח התופעה האנטשימית, אך בישראל של היום, נראה כי רמיסת קדושת בית כנסת ומקום קדוש היקר לליבות רבבות יהודים, עובר בשתיקה ובאטימות מוחלטת. לצד זאת, פנו חסידי הוסיאטין ומתפללי ביהכ"נ לעזרת המשטרה, ובמידת הצורך אף יגיעו עד לבית המשפט כדי להציל את השריד האחרון שנותר לתפארתה של תל אביב החסידית של פעם.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כך מנסים לחסל את ערש החסידות בתל אביב חילונים דתיים חרדים צאו להפגין ביום חמישי

נוראי.למישהו יש "איש קשר" בביהכנ"ס הזה? אני מחפש מספר טלפון…מישהו יודע באיזה שעות הוא נפתח ביום רגיל?(בעיקרון)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture