אשדוד: בשר פיגולים נמכר במרכז העיר

לראשונה ברובע ד' באשדוד, נפתחה חנות לממכר בשר 'דבר אחר' באזור הנחשב למסורתי | העיתון "אשדוד בכותרות" יפרסם את דבר השערורייה בגיליונו השבועי | תושבי האזור אומרים: נפשנו קצה במיאוס שנמכר בסמוך לבתינו, מי בכלל רוכש כאן דברים כאלו?

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

העירייה אינה אוכפת את חוק העזר העירוני וכך, בחסות העירייה נועץ החזיר טלפיו ברובע ד': לראשונה באזור ד' בעיר, נפתחה לאחרונה חנות לממכר בשר דבר אחר בלב האזור הנחשב למסורתי ובו בתי כנסיות רבים המשרתים את האוכלוסייה השומרת על ערכי מורשת היהדות. התושבים הזועמים אינם יודעים אל מי להפנות את כעסם לאחר שהדבר הפך לפרצה המצויה בכמה מקומות בעיר והם שואלים: מדוע דווקא כאן? למה להפר את האווירה המסורתית השוררת ברחובות הרובע ולהכניס את השקץ אל החצר הפרטית שלנו?

קרא עוד:

[postim]‬‏

אין לדעת אם מדובר בחלק מאווירת השיסוי השוררת בתקופה האחרונה נגד כל דבר הקשור ביהדות ובשמירת מצוותיה, אולם העובדה היא כי לאחרונה נפתחה ברחוב חיים משה שפירא שבמרכז אזור ד' חנות לממכר בשר ומוצריו ושם, בריש גלי, מוצעים למכירה נתחי בשר חזיר.

החנות ממוקמת בלב אזור הומה אדם, סמוך למקום שבעבר שימש את מרכז 'ביקורופא' – בלב הרובע. תושבי האזור מתקוממים נגד המציאות שנכפתה עליהם, להתגורר בכפיפה אחת עם חנות המוכרת את בשר השיקוצים.
בעיר אשדוד קיימות מספר חנויות המוכרות את הבשר האסור, והן ממוקמות בסמוך לריכוזי אוכלוסיה הצורכת בשר שכזה, בעיקר יוצאי חבר העמים שרבים מביניהם אינם יהודים והם עלו ארצה במסגרת העלייה הגדולה לאחר נפילת החומות בברית המועצות לשעבר, תוך שהם מנצלים פרצות בחוק השבות שחוקק בעבר ונהנים מסל קליטה מורחב שסיפרה להם מדינת ישראל.

אשדוד הגאה בכך שהינה עיר קולטת עלייה, סיפחה אל שכונותיה רבים מבין אלו שלא התכוונו לעלות ארצה בכדי לחונן את עפר ארץ הקודש אלא לפתוח אפיק חדש במדינה שהביעה נכונות לקבל אליה כל מי שהצליח לשכנע את פקידי הסוכנות כי הוא יהודי. במשך הזמן, לאחר שהאוכלוסייה התערתה בארץ, החלו מעטים מבין העולים, בעיקר הגויים שבהם, לחזור ולאמץ להם את אורח החיים הגויי בו נהגו בארץ מוצאם, וביקשו לרכוש בשר חזיר. חנויות לממכר בשר ד"א קמו במספר ערים בארץ, וחוקי העזר העירוניים האוסרים על כך לא נאכפו.

החוק שלא נאכף

חוק העזר העירוני שנחקק בעיר בשנת תשל"ו ונחתם על ידי ראש העירייה הקודם מר צבי צילקר קובע כי "לא ימכור אדם ולא יגרום ולא ירשה שיימכרו בשר חזיר או מוצריו הנועדים לאכילה". בסעיף הקובע את העונש הקבוע בחוק למי שיעבור עליו מופיע כי רשאי מפקח מטען העירייה להחרים את הבשר האמור במידה והוצג למכירה בתחומי העיר, וכן להשית על מי שעובר את העבירה קנס בסך 600 שקלים וקנס נוסף במידה ומדובר בעבירה מתמשכת.

ככל הידוע העירייה מעולם לא אכפה את החוק האמור, וכל עוד מדובר היה באזורי מגורים של ציבור המעוניין בכך, לא יצאו התושבים במחאה, אולם כעת, כאמור, לראשונה מדובר באזור בו מתגוררת אוכלוסיה ותיקה שהגם שחלקה אינו שומר מצוות, הוא מתנגד בכל תוקף לאכילת או מכירת בשר חזיר בסמוך למקום מגוריו.

"החנות נמצאת סמוך ונראה למספר בתי כנסת פעילים באזור", אומר רבו של אחד מבתי הכנסת והוא מקונן אודות הפרצה החמורה שארעה בשכונה. "התושבים כולם, גם אלו שאינם מקפידים על שמירת השבת, נבוכים ונזעמים בראותם את הבשר הנמכר באזורם והם לא מתכוונים להסכים עם התופעה", מסביר הרב. "בעבור תושבי האזור מדובר בקו אדום אותו אין לחצות, ונקודת האור בכל הסיפור הזה היא התמיכה שאנו מקבלים מהתושבים המבקשים לעודד אותנו לעשות ככל הניתן על מנת לסלק את החרפה מהאזור".

הרב מספר כי פנו אליו אנשים הרחוקים משמירת מצוות, אך מקפידים לצום ביום כיפור ונמנעים מאכילת מאכלים אסורים. אלו הפצירו ברבני האזור שיפעילו את כוח השפעתם בכדי להביא לסגירת המקום או להפסקת מכירת בשר הפיגולים באזור.
עוד נודע כי רבה של העיר, הגר"י שיינין אליו פנו תושבי האזור בבקשה שיפעל למענם, נכנס לעבי הקורה והוא מנסה להביא לפתרון הבעיה בדרכי שלום.

"אני חש כי החנות מעכירה את האווירה באזור", אומר תושב שחולף בסמוך לחנות הפיגולים ואינו יכול שלא להתייחס לפרצה בחומת הכשרות. "כולנו חפצים לשמור על הסטטוס-קוו השורר באזור ולא להביא לשינויים שיפגעו ביחסים המצוינים השוררים כאן בין האוכלוסייה הוותיקה לבין העולים החדשים שהשתכנו באזור. אנו ערים לצרכים הייחודיים של העולים אבל כאן מדובר בעניין שהוא בציפור נפשנו ואנו חשים פגיעה עמוקה ברגשותינו בעצם קיומה של החנות באזור", הוא מסכם בכאב.

חרף פניותינו תגובת העירייה טרם נמסרה

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture