תחת הכותרת; 'אירופה וסדר העולמי החדש' מתכנסים רבני אירופה בבלרוס לדיונים בדרכי חיזוק הקהילות

בכינוס הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' משתתפים רבני המדינות וערים. אבות בתיה"ד ודיינים ממרבית מדינות האיחוד האירופי • בפני המשתתפים הובא מכתבם המיוחד של מרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן שליט"א מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי שליט"א ומרן הגר"ג אדלשטיין שליט"א • נשיא הועידה, הגר"פ גולדשמידט; 'עלינו להיערך; איך תיראה אירופה ללא 'המטריה האמריקאית' ואיך תתייחס אירופה ליהודים • צילום : אלי איטקין

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

במלון 'ויקטוריה אולימפ' שבמינסק נפתח אתמול (יום ב') כינוס הוועדה המתמדת של "ועידת רבני אירופה". הרבנים המתכנסים במסגרת הוועדה המתמדת מידיי כחצי שנה באחת ממדינות אירופה הוזמנו להתכנס בבלרוס כדי לחזק את הקהילה היהודית רבניה ומוסדותיה. הרבנים יעסקו במגוון נושאים העומדים על סדר יומה של יהדות אירופה על רקע יוזמות חקיקה המלווה באנטישמיות גלויה נגד שחיטה כשרה וברית מילה. בהמשך יבקרו בישיבות; ראדין, מיר וולוז'ין ויעלו על ציונם של מרנא ה'חפץ חיים', רבי ירוחם ליבוביץ והגר"ח מולוז'ין זיע"א. הכינוס ינעל בוילנא שם יעלו הרבנים לציונם של מרנא הגאון מוילנא ורבי חיים עוזר גרודז'ינסקי זיע"א, ובקובנה הסמוכה שם יפקדו את ציון רבי יצחק אלחנן ספקטור ובאתר קידוש השם ה'פורט התשיעי' שם נהרג על קידוש השם רבי אלחנן וסרמן זיע"א הי"ד.מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (3)נשיא הועידה ורבה של מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר כי הכינוס מתקיים על רקע בחירתו של טראמפ לנשיאות ארה"ב והצהרותיו ולפיהם בתקופת נשיאותו תעסוק ארה"ב בביטחונה ובאינטרסים האמריקאים ופחות במדיניות חוץ בהסרת החסות ו'המטריה האמריקנית' בתפקיד 'השוטר של העולם'; 'אני לא רוצה לדבר על מדיניותו של מר טראמפ לגבי המזרח התיכון ולגבי ישראל וגם לא על מדיניות הפנים שלו. אני רוצה להתמקד על ייחס ארצות הברית לאירופה ולמה לפי דעתי אנחנו עומדים בפני סדר עולם חדש.

'קשה עדיין לדעת בדיוק באיזו מידה הצהרותיו של מר טראמפ היוו תעמולת בחירות ואיזה הצהרות יוגשמו במהלך נשיאותו, וגם אם המוסדות הקיימים כדוגמת מחלקת המדינה והפנטגון וחברי הממשלה שימונו יזרמו עם המדיניות החדשה, אבל על פי שיחתו של מר טראמפ לכתבי הניו יורק טיימס שלשום אנחנו מבינים שטראמפ רוצה להפוך את ארצות הברית ממעצמת על שנותנת מטריית ביטחון לכל בנות בריתה  עם אידאולוגיה מדינית וחברתית הבנויה על ערכים של דמוקרטיה וזכויות האדם, לחברת אבטחה שנותנת שירותים עבור תשלום הוגן. ברור שחברת אבטחה אפילו הטובה שבעולם תהיה לה הרבה פחות אינטרס והשפעה על מדינות חסותה.

'ברור שבסדר עולם חדש כזה, ארצות הברית שהיתה הערובה לזכויות מיעוטים בהרבה ממדינות העולם תיהפך לפחות רלוונטית, וביטחון הקהילה היהודית תהיה תלויה בחסדה של כל  מדינה ומדינה באופן עצמאי, מצב שמזכיר זמנים שעברו. עלינו להיערך; איך תיראה אירופה ללא 'המטריה האמריקאית' ואיך תתייחס אירופה ליהודים'.

בכינוס משתתפים רבני מדינות וערים. אבות בתי הדין ודיינים ממרבית מדינות האיחוד האירופי ובהם; צרפת, גרמניה, בריטניה, הולנד, בלגיה, אוקראינה, רוסיה, פולין, לוקסנבורג, שווייץ, דנמרק, איטליה, יון, אוסטריה, תורכיה. ראשי הארגונים היהודיים באירופה. ארגון 'חוליה' שע"י 'מתנאל' ומנהלה; מר אלברט אפללו ועוד.  הכינוס מתקיים בחסות ארגון הגג של הארגונים היהודיים בבלרוס (IRO) ראש מוסדות 'יד ישראל' של קרלין סטולין בפינסק הרב משה פימה. ממשלת בלרוס, לשכת הנשיא ועיריית מינסק. הרה"ר לבלרוס הרב מרדכי רייכינשטיין, קהילת מינסק 'בית ישראל' ורבה הרב מיכאל גוכברג, ובשיתוף לשכת הסחר ישראל-בלרוס.

במושב הפתיחה דנו הרבנים בראשות יו"ר הועדה המתמדת הגאון רבי מנחם געללי אב"ד בבית הדין לונדון ומועצת הפטרונים של הועידה בראשות מר בוריס מינץ וחבר המועצה החדש מר יאן אברמוב במצב הפוליטי המשתנה באירופה. החשש מהשלכות פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי ומצב האנטישמיות. הגר"פ גולדשמידט סקר בהרחבה את פעילות הועידה בהצלחה מול מוסדות האיחוד האירופי, מועצת אירופה ובמדינות השונות כדי להדוף יוזמות חקיקה שונות בנושאי השחיטה הכשרה, ברית המילה, טיפול חקיקתי וקהילתי בבעיית העגונות. ועוד. המשתתפים דנו בשאלה האם הימין הקיצוני באירופה שאנשיו הם היוזמים העיקריים לחקיקה הוא פרטנר ובר שיחה לקהילות היהודיות. האם זה אפשרי ומוסרי לשבת עם אנשים שמייסדיהם דגלו בהשמדת יהודים'.

בפתיחת הכינוס הובא מכתבם המיוחד של מרן ראש הישיבה, הגראי"ל שטיינמן שליט"א. מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי שליט"א ומרן הגר"ג אדלשטיין שליט"א ע"י המנהל הרבני של הועידה ראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה הרה"ג רבי משה לבל. במכתבם קוראים גדולי ישראל שליט"א לראשי הועידה 'להמשיך ולהוסיף בחיזוק הקהילות ולהעמיד בכל קהילה וקהילה רבנים ודיינים הגונים, כדי להעמיד הדת על תילה'.

מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (14)

הגר"מ לבל סקר בהרחבה את הקשר החם של הועידה עם גדולי ישראל שליט"א, כאשר הנהלת הועידה נוטלת עצה מן הזקנים. כמו"כ הוא סקר את מצב היחסים הטובים עם הרבנות הראשית לישראל בכל הנוגע לתחומי הגיורים, מעשי בתי הדין והכשרות במיוחד לאור ההסכם לשת"פ שנחתם בברלין.

בישיבה ראשונה של הועדה המתמדת קיבלו הרבנים סקירה על שימור אתרי מורשת היהודית בבלארוס מפי נציגי הממשלה הממונים ונציגי הקהילות לקראת ביקורם באתרים ההיסטוריים היהודיים. במהלך היום התפללו הרבנים בבית הכנסת הגדול וביקרו במוסדות הקהילה כשאת פניהם קיבלו; רבה של מינסק ונשיא הקהילה.

אמש אירחה הקהילה את הרבנים באולם 'ארנה' לדינר לזכרו של נשיאה השלישי של הועידה ורבה של צרפת הגאון רבי יוסף חיים סיטרוק זצ"ל. באירוע המפואר השתתפו; רבני וראשי הקהילות. שר החוץ של בלרוס ויו"ר הפרלמנט. נציגי ממשלה. שגריר ישראל נציגי משרד החוץ ושגרירים ממדינות האיחוד האירופי.

מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (1) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (2) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (4) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (5) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (6) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (7) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (8) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (9) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (10) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (11) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (12) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (13) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (14) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (15) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (16) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (17) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (18) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (19) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (20) מינסק - כינוס הועדה המתמדת של ועידת רבני אירופה - יום ב - חשון תשעז (21)

 

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

באזה שפה התנהלה הוועידה?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture