שנה להסתלקותו של הרב ניסים שובע זצ"ל • הכנסת ספר תורה ובית הכנסת לזכרו "שוועת ניסים"

במעמד מיוחד ומרגש התקיים מעמד הכנסת ספר תורה שהוכנס ברוב פאר והדר לבית הכנסת "שוועת ניסים" מנין בני הישיבות במעמד גדולי תורה, ראשי ישיבות ורבנים חשובים. ספר התורה נכתב לע"נ מייסד בית הכנסת מקים אוהלה של תורה, מראשוני הפעילים באיסוף ילדי ישראל למוסדות תורה אשר רבים השיב מעוון הרב הצדיק ר' ניסים שובע זצ"ל במלאת שנה להסתלקותו.

קודם הכנסת ספר תורה התקבלה משלחת בראשות בניו הרבנים שליט"א בבתיהם של גדולי התורה ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, שר התורה הגר"ח קנייבסקי, הגרי"ג אדלשטיין, הגר"ש בעדני, הגרח"מ וואזנר אשר נתכבדו לכתוב את האותיות האחרונות בספר התורה. גדולי התורה הזכירו בערגה את דמותו המופלאה של אביהם הדגול שהיה מסור כולו לקרב יהודים רבים תחת כנפי השכינה במסירות רבה עד אין קץ, ובירכו שיזכו לראות סייעתא דשמיא בכל מעשי ידיהם ולהרים קרנה של תורה.

בשעות אחר הצהריים התקיים מעמד כתיבת האותיות האחרונות בבית הרב ניסים שובע זצ"ל ברחוב מהר"ל בבני ברק, לשם הגיעו ראשי ישיבות רבנים ואנשי חינוך ומוקירי זכרו הרבים שהשתתפו בכתיבת האותיות האחרונות בספר התורה.

עם סיום כתיבת האותיות בספר תורה ותפירת היריעות והכנסת ספר התורה לתיק מוכסף ומפואר בבחינת 'זה ק-לי ואנווהו', יצאו בתהלוכה והמון חוגג תחת אפריון בשירה ובריקודים לכבודה של תורה ברחובות הראשיים בעיר, ילדי תשב"ר בהמוניהם צעדו אף הם לצד החופה כשהם אוחזים בידיהם לפידים מאירים צבעוניים לכבודה של תורה.

עם הגעתם לרחבה מלפני בית הכנסת "שוועת ניסים" שנקרא ע"ש של הרב ניסים שובע זצ"ל בבית המוסר שע"י ישיבת פוניבז', שם יצאו לקראתם המתפללים עם ספרי תורה שהוצאו מארון הקודש ופתחו במעגלים ברחבה של בית הכנסת, לאחר הכנסת ספרי התורה להיכל התקיימה תפילת ערבית ברוב עם בהיכל בית המדרש.

לאחר מכן המשתתפים היסבו לסעודת מצוה, שבמהלכה נשאו דברי תורה הרבנים ובני המשפחה לכבוד מעלת מצות כתיבת ספר תורה, תוך כדי שהעלו את דמות הגדולה של הרב ניסים שובע זצ"ל.

בדבריהם הזכירו, כי הרב שובע היה דמות מיוחדת ומאירת פנים בכל עת, כל מי שהכירו ראה תמיד את צהלתו את פניו, היה נודע בחיוכו הקורן לכל אדם ואדם ולא משנה מי ובאיזה גיל, תמיד כבש את כל מי שהיה סביבו ובמתק שפתיו רבים הציל רבים מבאר שחת. בדרכים קשות בימים ובלילות היה נוסע מדן ועד באר שבע, לא היה חס על עצמו והיה מנצל כל רגע לפעילות והצלה כשכל מטרתו היתה לעשות נחת רוח לה' יתברך לשם שמים, כך דאג להם כאב לבן לכל מחסורם, פעולותיו והצלחותיו הברוכות היו לשם דבר וגדולי ישראל היו מברכים אותו בכל עת באותם ימים התקבל בחביבות ובברכה אצל מרנן ורבנן בעל הקהילות יעקב זצ"ל מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ומרן הגרא"מ שך זצ"ל.

הגאון רבי שמעון בעדני חבר מועצת חכמי התורה ורו"כ 'תורה וחיים' שהכירו מקרוב מאוד הזכיר, ואמר כי ר' ניסים עשה הכל לבד! בטרחה עצומה בלי משרד ובסבלנות אין קץ, הוא לא היה רגוע עד שהכניס ילד למוסד שהתאים לו. כמה פעמים רציתי להקל עליו ודיברתי פה ושם שיסדרו לו מקום מסודר ולא עלתה בידי, הוא התנהג כאדם פשוט ולא העריכוהו ואמרתי לו שהקב"ה רוצה שיעשה הכל לבד מתחילה עד סוף וממש היה כמו רבי חיא שטווה רשתות וצד צבאים הכל לבד כדי שלא תשתכח תורה מישראל. הוא זכה להקים דורות שלמים של שומרי תורה ומצוות. אשריו שזכה וזכויות אלו עומדים לו לעד.

עוד הזכירו כי ספר התורה נכנס לבית הכנסת "שוועת ניסים" שכבר הקים אותו המנוח בשנת תשכ"ט בהוראתו של מרן הרב מפונובז' הגרי"ש כהנמן זצ"ל שביקש שיקים מנין בני הישיבות לבני עדות המזרח.

המעמד ננעל מתוך תחושה עילאית וחיזוק על מעלת ערך וסגולת התורה הקדושה, וזכרון מיוחד מדמות בלתי נשכחת של מסירות גדולה לצד פשטות וענווה מיוחדת אשר וודאי תיחרט בלבותיהם של המשתתפים הרבים.

הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (1) הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (2) הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (3) הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (4) הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (5) הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (6) הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (7) הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (8) הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (9) הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (10) הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (11) הילולת רבי ניסים שובע זצ''ל תשע''ז (12)

 

 

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו