בראשות האדמו"ר: מעמד הנחת אבן הפינה לביהמ"ד "אמרי ברוך" ויזניץ אלעד

מעמד מרגש ב'הנחת אבן הפינה' לבית המדרש "אמרי ברוך" ויז'ניץ בעיר אלעד בראשות מרן אדמו"ר שליט"א. האדמו"ר אמר במעמד כי "אצל חסידים קוראים לביהמ"ד שטיבל שהוא מלשון בית, שם האברך חי את התורה והתפילה שלו... דאס איז זיין שטיב"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

קהל המונים שוחרי תורה וחסידות מתושבי העיר אלעד ואורחים רבים משאר ערי הארץ באו ועלו למעמד אפוף תהילה עילאית בחגיגת הנחת אבן הפינה לבית המדרש "אמרי ברוך" השוכן ברובע C באלעד עילית בראשותו של מרן אדמו"ר שליט"א ובהשתתפות רבני העיר, גדולי תורה ויראה, ראשי ופרנסי העיר, בני הקהילה ומתפללי בית המדרש, וקהל אנ"ש.

מנחה הערב הרב ברוך ראובן שטיין מעסקני ומתפללי בית המדרש קידם בברכה את כל הבאים להשתתף באירוע מרגש והיסטורי זה, כשמוסיף ומספר אודות נחישותם והצלחתם של בני הקהילה ועסקניה להגיע עד הלום, כשאינם חוסכים מאמצים, וברוב יגיעה עברו כל המשוכות וכל המהמורות והנה אוחזים כבר באמת הבניין ומתחילים בס"ד בבניית בית מקדש מעט. כמו"כ שיבח את מנכ"ל מוסדות "צמח צדיק" הרב חיים מאיר כץ העומד תדיר לימין כל מפעלות הקודש בעיר אלעד, כשאינו חוסך מאומה למען בניית ופריחת המוסדות וכל הסובב אותה.

הרה"ג מרדכי פולק שליט"א ראש ישיבת מכנובקא בעלזא באלעד, נשא דברים בשבח השטיבל החסידי ועל החובה לסייע איש לרעהו, והאווירה המיוחדת השוררת בין כותלי השטיבל והעומד בראשה הרה"ג יוסף כץ המהווה בסיס איתן לחיי תורה וחסידות צרופה. את המעמד הנעימו בתוף ומחול מקהלת ויז'ניץ אלעד בניצוחו של הר"ר מנחם מנדל גפנר ובליווי תזמורתו של הר"ר ראובן פוירשטיין.

בהתרגשות ושמחה עילאית התקבל מרן אדמו"ר שליט"א שהופיע בהדרו, כן השתתפו ראש ישיבת ויז'ניץ הגאון רבי מנחם ארנסטר שליט"א ובני האדמו"ר שליט"א. כאן נשא דברים האיש על העדה רב הקהילה הגאון רבי יוסף הכהן כץ שליט"א שניגש בענוות חן ופתח פיו בחכמה להאיר מזווית עינו את מעלת וגדולת בית גדול שמגדלין בו תורה ותפילה בתקווה ותפילה שבמהרה יתנוסס הבניין לתפארת בית ויז'ניץ ותפארת העיר אלעד בכלל.

הרב הזכיר את בדבריו את פועלו הרב של מנכ"ל המוסדות, וחברי קרן הבנין הרב ישכר משה ורטהימר, הרה"ג מנדל סבו, הרב הערשי גרין, הרב חיים מאיר רוזנפלד, והרב יהודה גרינברגר שאינם חוסכים מזמנם ועיתותם ובכל עת מרבים פעלים למען בניית הבית המקווה. ברכת יישר כח הועלתה על נס למשב"ק ונאמן בית הרבי שליט"א הרב בנציון שטנגר שליט"א שמסייע ועומד הכן תמיד לעזרה וסיוע. כמו"כ להרב יהושע מנדל שיחי' שמאחורי הקלעים מנווט ומסייע ברוח נדיבה למען בניית בית המדרש.

כן העלה על נס את ידיד נפשו הרב אברהם משה פכטר שליט"א ששוהה בימים אלה בחו"ל ונבצר ממנו להשתתף במעמד, והינו שותף פעיל לבניין בית מדרשנו, כן הזכיר את הנגיד הרב יצחק חיימוביץ מאשדוד – מגדולי תומכי תורה ובונה שטיבל בבית המדרש. עטרת הוקרה וזר ברכה הובעה במהלך המעמד לגדול בוני בתי תורה ותפילה ה"ה הנגיד הרבני המפו' הרה"ח חיים משה פלדמן שליט"א איש אמונם של מרנן רבותינו הק', שהודות להירתמותו הכבירה התאפשרה היציאה לדרך בהקמת בית המדרש, ובעזרתו הנדיבה יחלו בקרוב בבניית הבניין.

הרה"ח ר' חיים מאיר הכהן כץ הי"ו מנכ"ל המוסדות באלעד, שזכה לשבחים רבים על פעלו הרב והמבורך במשך השנים כשלא הניח את אמת הבניין ופעל רבות ונצורות לצלוח את כל המהמורות והמכשולים בדרך להקמת משכן קבע לה' ולתורתו, נשא דברי ברכה והביע את התרגשותו ושמחתו על שזכה ליטול חלק ולהיות שותף לבניין בית גדול זה בו ירבה ויגדל כוח התורה והתפילה בדרך ישראל סבא.

כן הזכירו לטובה את חברי הנהלת המוסדות שעומדים לצד הנהלת הקהילה בכל המצטרך ועל צד היותר טוב ובמאור פנים ה"ה הרב יחזקאל מילר והרב בערל אשר. את ברכת העיר הביא ראש העירייה, הר"ר ישראל פורוש הי"ו, שזכה לתשבחות רבות על פועלו להתפתחות קהילת ויז'ניץ ובתוכם לבניית ביהמ"ד ושגשוגה הרוחני של העיר, כן הובעה ברכת יישר כח לעוזרו של ראש העיר הרב חיים מאיר רוזנפלד ממתפללי בית המדרש שעומד תדיר הכן לימין הקהילה וכל המצטרך.

רבינו שליט"א איחל לחיים לכל הציבור, כמו"כ חילק מיני מזונות לרבני הקהילות הרה"ג רבי מנחם מנדל הכהן פקשר שליט"א, הרה"ג רבי שרגא פייבל וויינברגר שליט"א, ראש הישיבה באלעד הרה"ג ישראל הכהן ברכר שליט"א. כל עסקני הקהילה עברו בסך אצל מרן שליט"א לקבל ברכת קדשו, וכן פרנסי העיר וחברי העירייה.

את המשא המרכזי נשא מרן אדמו"ר שליט"א, שפתח במילי דאורייתא שהזמן גרמן, בהמשך אמר שב"ה בתוך 16 שנה באלעד הקימו כזו אימפריה של בתי חינוך לבנים ובנות וישיבה ובתי מדרשים. "אצל חסידים קוראים לביהמ"ד שטיבל שהוא מלשון בית שזה הוא ביתו השני של האברך, שם הוא חי את התורה והתפילה שלו דאס איז זיין שטיב".

"כבר אמרתי את דעתי שצריך להקים כמה שיותר בתי מדרשות, בפרט עם הריבוי המבורך והגדול בלע"ר עם הגעתם של עשרות אברכים חדשים לדור באלעד, וכפי שפירשתי 'עת לעשות לה הפרו תורתך' הפרו מלשון פרה ורבה. אני רואה חשיבות גדולה בהקמת עוד שטיבלע'ך. ואי"ה ברצוני להכריז שכאן באלעד ייפתח שטיבל רביעי בס"ד. כדי שכל אברך ימצא את מקומו ושירגיש שזה ביתו הרוחני שיוכל להתעלות ביותר בתורה ובעבודת ה'.

רבינו שיבח את רבני הקהילות הגרמ"מ פקשר מתלמידיו הותיקים של האדמו"ר האמרי חיים ומהישועות משה זי"ע, והגרש"פ וינברגר מתלמידיו החשובים אצל הרבי זי"ע ומחשובי הדיינים בקהילתינו, ו"פה בקהילה ניתווסף עוד כהן, ושיבחו מאוד שהוא ראוי להיות איש על העדה ואין צריך לשבחו כי כבר שמו הולך לפניו."

רבינו שליט"א שיבח את מנכ"ל המוסדות הרב חיים מאיר כץ ואתו עמו העוזרים וכל המסייעים ובראשם ראש הקהילה הרב שמעון ב"ר צבי אריה גפנר, וכן את ראש העיר הר' ישראל פרוש המסייע למוסדות תורה וחסידות. בהמשך דבריו אמר רבינו, קראתי את שם ביהמ"ד 'אמרי ברוך' כי עדיין לא היה שמו מונצח עד כה, וראיתי לנכון שיונצח שמו הק' על קהילתכם. וחשבתי בד"א 'אמרי ברוך' עה"כ גימטריא תלמו"ד. תלמוד מ' זאהל לערנעהן און דארוונעהן דא און ביהמ"ד בתפילות לוהטות ובשיעורי תורה ובאסיפות מרעים שזה חלק מהיסודות העיקריים של החסידות – תורה וחסידות – תרין רעין דלא מתפרשין. השם יעזרנו זאהל זיין בורא עולם בקנין און קענעהן בקרוב משלים זיין זה הבנין ובזכות זה וועלעהן מיר זוכה זיין צו בנין בית המקווה בבנין ביהמ"ק במהרה בימינו אמן.

​רבינו שליט"א העניק מתנות הוקרה ליו"ר הקהילה הרב שמעון גפנר ויו"ר קרן הבנין הרב ישכר משה ורטהימר על פועלם הרב. רגע השיא היה כשרבינו שליט"א הכריז בהתרגשות ובקול אדיר: "ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הה, ובשירת "לעשות רצונך" ניגש מרן רבינו שליט"א ליצוק את אמת הבנין – אבן הפינה בהתרגשות רבה, ובלב כולם עולה התפילה והשירה "ותבנהו מהרה ותגדל כבודו" כשלאחריו מתכבדים רבני העיר והקהילות שליט"א, כשמיד לאחמ"כ פצחה המקהלה בשירה אדירה בניגוני שמחה והודאה להשי"ת שהחינו והגיענו לזה היום.

הנהלת הקהילה הביעה תודתה להר"ר יעקב דוד בר"מ ברקוביץ, הר"ר מנחם מנדל כהנא, הר"ר שמואל כהנא, הר"ר יעקב וייס, הר"ר חיים יהודה כץ, הר"ר מרדכי ברוך קינד ועוד אברכים יקרים שטרחו וסייעו בהכנת הלוגיסטיקה למעמד.

צילום: משה גולדשטיין

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"אחותינו את היי לאלפי רבבה…"
מרן מוהר"י מויזניץ שליט"א מנהיג את העדה ביד רמה ממשיך שושלת הקודש,
אשריהם ואשרי חלקם חסידי ויזניץ שזכו למנהיג כזה,
ואשרי הדור שזכה!!!
"כי גדול בקרבך קדוש ישראל"….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture