באורייתא חגגו חנוכת הבית ל"קיבוץ הגבוה לבני עליה"

ברוב פאר והדר ובמעמד אדמורי"ם ורבנים חשובים, חגגו בישיבת אורייתא את פתיחת המסגרת בחדשה "הקיבוץ הגבוה לבני עליה" אשר נפתחה בזמן אלול האחרון. במעמד השתתף מורינו ראש הישיבה הגאון ר' חיים שמרלר שליט"א וכל צוות ורבני הישיבות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

רוב פאר והדר ובמעמד אדמורי"ם ורבנים חשובים, חגגו בישיבת אורייתא את פתיחת המסגרת בחדשה "הקיבוץ הגבוה לבני עליה" אשר נפתחה בזמן אלול האחרון. כפי שכבר התפרסם – לאור הריבוי הגדול בלע"ר בתלמידי הישיבה, ובכדי לספק את הביקוש העצום שמתגבר משנה לשנה, כאשר רבים מתדפקים על דלתותיה של הישיבה אשר שמעה הטוב יצאה למרחוק, נפתחה בישיבה מסגרת חדשה המיועדת לבחורים מהשיעורים הגבוהים יותר, זאת במקביל למסגרת הותיקה ברחוב הטורים המיועדת לבחורים מהשנתונים היותר הצעירים, המסגרת החדשה "הקיבוץ הגבוה" נפתחה ברח' פולנסקי בעיה"ק ירושלים, ושתי הישיבות גם יחד עומדים תחת שרביט ניהולו הרוחני של מורינו הרה"ג ר' דוד שפר שליט"א שמחלק את יומו בין שני הסניפים.

למעמד חנוכת הבית קדמו הכנות קדחתניות של שיפוץ המבנה מהמסד ועד טפחות בהשקעה כספית עצומה כדי שיוכל להכיל את תלמידי הישיבה בהרווחה והרחבה. אף ביהמ"ד מרווח ומפואר נבנה על גג המבנה בנדיבותם של נדיבי עם מידידי ותומכי הישיבה, ועתה נחנך המקום ברוב פאר במעמד שהתקיים בליל שישי לפרשת כי תבוא ט"ז אלול.

במעמד השתתף מורינו ראש הישיבה הגאון ר' חיים שמרלר שליט"א וכל צוות ורבני הישיבות שליט"א, וכן לקחו חלק האדמורי"ם מלעלוב, מודזיץ, וזוויעל, שאף נשאו מדברותיהם לחזק את ידיהם של רבני ותלמידי הישיבה, כמו כן השתתפו במעמד הרבנים החשובים הגאון ר' צבי ברוורמן מרבני הישיבה, הרה"צ ר' נחמן בידרמן שאף קבע מזוזה בפתח אחד מחדרי השיעורים, והרה"צ ר' צבי מאיר זילברברג שליט"א שנשא דברים נרגשים במעמד, כמו כן נשאו דברים הרבנים החשובים – הרה"ג ר' משה ויינבאך והרה"צ ר' אהרן שפירא שליט"א – רב ואב"ד נאראל, וכן הרבנים החשובים הרה"צ ר' מרדכי יהודה דושינסקיא – רב דקהל חסידי דושינסקיא בית שמש, והרה"צ ר' ישכר דב רוקח שליט"א – בן כ"ק אדמו"ר ממכנובקה בעלזא

כמו"כ נטלו חלק לצד ראשי ורבני הישיבה, תלמידי הישיבה וכן בוגרי הישיבה מכל רחבי הארץ, וכן מספר בוגרים מחו"ל אשר הקדימו את בואם ארצה לקראת החגים ע"מ להשתתף במעמד הכביר, המציין אבן דרך חשובה בבניינה של הישיבה והתפתחותה. כמו גם רבים מהורי הבחורים אשר לקחו חלק בשמחה הגדולה בבניינה של הישיבה – אם ישיבות הקיבוץ בארה"ק, ומודל לחיקוי עבור רבים המתחקים אחר סוד הצלחתה ושגשוגה.

בפתח המעמד נשא דברים כ"ק האדמו"ר מאונגוואר – גרין פארק הגאון ר' משה קליין שליט"א אשר נתמנה למשפיע הרוחני בישיבה ומנווט את הישיבה בכל דרכיה, ואף מוסר בה שיעורים תמידים כסדרן, בדבריו הרחיב אודות חשיבותה הרבה של מתכון "ישיבות הקיבוץ" בעת הזאת, והרחיב בגודל הזכות להימנות על לגיונה של מלך, שבחורים בשנות הקיבוץ עד אשר יבנו ביתם בקרוב בעז"ה, יושבים והוגים בתורה בהתמדה כאילו זה עתה נכנסו בשערי עולם הישיבות, ואף ציין את העובדה שעם תחילת הזמן התארסו בזה אחר זה ארבע מתלמידי הישיבה דבר המעיד יותר מאלף עדים על שמה הטוב של הישיבה, בדבריו אף הודה למנהלי וצוות הישיבה על טרחתם המרובה ויגיעתם העצומה בחנוכת היכלה החדש של הישיבה.

עם תום המעמד קבע כ"ק אדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א מזוזה בפתח היכל בית המדרש ולאחמ"כ קיים לחיים טיש בהיכל הישיבה שעה ארוכה, ואף נשא דברים ארוכים בגודל המעמד ועל הימים הנוראים אשר בפתח, והעריף מברכותיו על תלמידי הישיבה, לאחמ"כ קם האדמו"ר עם כל בני הישיבה לריקודים של שמחה, בורא עולם בקניין השלם זה הבניין.

את המעמד ליוו תזמורתם של בעלי המנגנים ר' יענקי לנדאו ור' מוטי גולדמן יחד עם ר' אהרלה סמט בליווי "מקהלת קולות" שפיארו את המעמד בניגוני רגש, שמחה ומזמור שיר לרגל חנוכת הבית.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

איפה הקליפ??????

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture