רבני בית הדין של בעלזא בדקו את כשרות העופות • תיעוד

חברי הביד"צ 'מחזיקי הדת' ודייני קהל מחזיקי הדת ביום סיור מיוחד במשחטת "קהילות" ובמפעל החדש של חברת "חסלט" המתמחה בירקות ללא חרקים. בתום הסיור הביעו הרבנים הגאונים את תודתם העמוקה לראשי מערכת השחיטה • צפו בתמונות

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השבוע התקיים סיור רב רושם במשחטה הגדולה בארץ "שגב שלום", שבה נערכת השחיטה הגדולה של ביד"צ 'קהילות', המורכב מגדולי הרבנים מכל הקהילות הקדושות בארץ ישראל, ובראשם רבני ביד"צ מחזיקי הדת. בין הרבנים שהשתתפו מכל קהילות חסידי בעלזא באר"י מירושלים, בני ברק, אשדוד, בית שמש וקרית גת, הרבנים הגאונים חברי הביד"צ רבי יעקב גרינוולד מבני ברק, רבי מאיר בראנד, רבי חיים פסח הורוויץ מאשדוד הרב הממונה על השחיטה בביד"צ מחזיקי הדת זה כארבעים שנה, דייני קהל מחזיקי הדת הרבנים הגאונים רבי מרדכי אייכלר מלפנים רבה של עמנואל וכיום חבר ביה"ד המיוחד לענייני כשרות של בד"צ מחזיקי הדת, רבי שמאי קהת הכהן גרוס מירושלים בעמח"ס שו"ת "שבט הקהתי", רבי פנחס לייבוש פדווא מקרית גת – רב המכשיר במערכת הכשרות של בד"צ מחזיקי הדת, רבי דוב מאיר פייבוש מבני ברק, רבי אריה פינק ורבי שמואל יעקב לנדאו מבית שמש, רבי אשר ישעי' זלפריינד ורבי אברהם חיים ברנשטיין מאשדוד, ואליהם נלווה הרה"ח ר' מרדכי בריסק יו"ר קהל מחזיקי הדת ומנכ"ל מערכת הכשרות מחזיקי הדת.

הרבנים הגאונים שליט"א בדקו עמוקות את כל תהליך השחיטה והבדיקה, שלב אחרי שלב, ויצאו מגדרם מרמת הכשרות הגבוהה ומהידורי השחיטה המופלגים, כאשר הכל נעשה על ידי צוות של שוחטים ובודקים יראי שמים, ועל צבאם רבנים חשובים ותלמיד חכמים מופלגים, המפקחים על כל הנעשה במשחטה. הרבנים עמדו ליד קו השחיטה במשך כמה שעות ובדקו ועקבו אחרי עוף עוף, כדי לראות מקרוב את כשרות העופות והידורי השחיטה. הרבנים ציינו במיוחד את האווירה הרגועה, שהכל נעשה במתינות וביישוב הדעת ללא שום לחץ ומהירות, ועם הפסקות תכופות להתרעננות, וכך כל עוף נבדק הדק היטב ורק מה שכשר ומהודר לפי כל השיטות והחומרות הוא שמקבל את ההכשר המהודר של בד"צ קהילות ובד"צ מחזיקי הדת.

בתום הסיור הביעו הרבנים הגאונים את תודתם העמוקה לראשי מערכת השחיטה, ובראשם הגאון רבי ישראל פישביין שליט"א רב המשחטה, על שיתוף הפעולה המבורך עם בד"צ מחזיקי הדת ועל דאגתם והשתדלותם הרבה לכשרות העופות באיכות ובהידור שאין להם אח ורע.

בשעות הצהריים המשיכו הרבנים לסיור רב רושם במפעל החדש של חברת "חסלט", החברה הגדולה בארץ לגידול ירקות ללא חרקים, אשר בהשגחה המהודרת של בד"צ מחזיקי הדת. הרבנים הגאונים קיבלו הדרכה מפורטת לכל אורך הסיור, מאת מנכ"ל החברה מר אליעזר ברט, וכתום הסיור ערכו בדיקות מדגמיות ולא נמצא אף לא חרק אחד. הרבנים הביעו את שביעות רצונם מרמת הכשרות המהודרת במקום.

יצוין, כי למערכת הכשרות בד"צ מחזיקי הדת מעבדה פרטית מיוחדת לבדיקת תולעים, ומדי יום ביומו נבדקים באופן מדגמי עשרות סוגי ירקות אשר בחזקת נקיים מחרקים, על מנת לוודא שאכן המוצרים המשווקים בשוק בהשגחת הבד"צ, הינם למהדרין מן המהדרין ללא שום חשש.

צילום: משה גולדשטיין

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זה קשור לבראקל…..?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture