מִזְמוֹר שִׁיר חֲנֻכַּת הַבַּיִת • חנוכת קרית בעלזא בהר יונה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו

התרגשות ושמחה בקרב ציבור אנ"ש חסידי בעלזא בכלל ודייריה העתידיים של קרית בעלזא – הר יונה בפרט, וכלל תושבי האזור, בהגיע היום הגדול בו יעברו מאות זוגות להתגורר בהר יונה בחודש הקרוב הבעל"ט, עם סיומם של בניית העיר על תילה, כשהיישוב החדש שעתידו המזהיר נודע בפי כל – קרם עור וגידים בקצב מואץ. לאחר אין ספור מחסומים בירוקרטים, סיבוכים ועיכובים שונים, זוכים לראות את פעמיה הסופיים של העיר החרדית הגדולה בצפון, החלום שהופך למציאות. מאות זוגות צעירים ייצאו בחודשיים הקרובים מדירת עראי לדירת קבע משלהם, וזה קורה כאן בארץ בעידן מחירי הדירות המרקיעות שחקים.

המעמד החגיגי נערכה ביום חמישי ו' ניסן, בו נערכה חנוכת הדירות החדשות כאמור, והנחת אבן הפינה לבנייני המוסדות הק' דחסידי בעלזא בעיר, כן נערכה מעמד החנוכה של קרית בעלזא עם קריאת שמות הרחובות על שמם של אדמור"י בית בעלזא זי"ע, בהשתתפות מאות מתושבי הקריה החדשה, הרבנים הגאונים חברי הביד"צ מחזיקי הדת שליט"א, רבנים אורחים ואישי ציבור מכל גווני הקשת הציבור החרדית, כן הוזמנו במיוחד חברי וועדות הדיור של החצרות והחסידיות השונות ברחבי הארץ לעקוב מקרוב ולראות בבניינה של הקריה נאמנה שהוקמה בצפון הארץ לשם ולתפארת. את המשא המרכזי במעמד השמיע הגאון רבי נפתלי אופמן שליט"א שכ"ק האדמו"ר שליט"א ייעדו לכהן כרב ודומ"ץ הקהילה בהר יונה ונשא משא מרגש לתושביה העתידיים של הר יונה ולציבור המשתתפים.

יצויין כי ראשי הנהלת 'מרכז מוסדות בעלזא' ובראשם העסקן הרה"ח ר' הרשל פרקש ובנו הר"ר זאב שהשקיעו לילות כימים למען הפרוייקט החשוב ובבניית התשתית להקמת המוסדות הק' דחסידי בעלזא בעיר, ראש העיר מר רונן פלוט, שמראה אותות חיבה ואהבה לחסידות בעלזא בפרט ולציבור החרדי בכלל, וקרא לכולם בואו בהמוניכם להתגורר במקום, כן הוזכר לטובה שר השיכון מר יואב גלנט שעזר רבות לפרוייקט החשוב של בניית קרית בעלזא בהר יונה, שר הפנים הנגב והגליל הרב אריה דרעי, סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש וסגן יו"ר הכנסת הרב ישראל אייכלר שהנחה את המעמד בטוב טעם ודעת, כן הזכירו לטובה את יו"ר המועצה הדתית הרב מיכאל אילוז ורב העיר הרב יונה הרצל שליט"א, על הפקת האירוע בטוב טעם עמל הר"ר יהושע קליין ורובין תפאורה. המעמד לווה בשירה וזמרה בתופים ובמחולות ע"י בעלי המנגן אהרלה סמט.

בעלי חברת "עמירון", חברה גדולה ואמינה, המבוססת היטיב ובעלת ניסיון בהקמת קריות ופרויקטים בסדר גודל של מאות דירות בארץ, בראשות הקבלן החרדי ר' מנדי רייך. "עמירון" כבר הקימה עד היום פרויקטים רבים ובהם מאות יחידות דירות חדשות, במרכז ובצפון, בפתח תקווה בעיר טבריה ועתה גם בעיר צפת. יחד עם זאת  גם מבוצעות עשרות פרויקטים של שיפוץ מבנים ישנים הידוע בשם: "פינוי בינוי", באמצעות חברת-בת של "עמירון", ובפי הלקוחות נאמרות מילים טובות על החברה, על התנהלותה ועל אמינות ואיכות הבניה, כאשר לכל פרוייקט יש ליווי בנקאי צמוד, מה שמצביע על כך שהבנק בדק תחילה לעומק את כדאיות ורצינות הפרוייקט וסמך עליו את ידיו, כן השקיעו רבות בבניית הדירות שיהיו מרווחות ומפוארות וברמה גבוהה ביותר עם הקפדה על גימורים מושלמים.

הנהלת "מרכז מוסדות בעלזא", לקחו את צמד העסקנים המהוללים הרה"ח ר' אהרן קליין והרה"ח ר' יהושע וואלף ווידר המוכרים לכל תושב בקרית גת. שניהם כבר רכשו להם ב"ה ניסיון רב בהקמת תשתית המוסדות הק' דחסידי בעלזא והם מנהלים בחן ובאחריות רבה את מוסדות החינוך, וכעסקנים נאמנים לבית בעלזא, מלאי מרץ ועשיה ברוכה, נענו לאתגר לנהל את מוסדות החינוך בצורה שוטפת – מיד לאחר הקמתם, כאשר לצידם עומד היתרון המובהק: שטח בניה ענק – כבר מצוי בידיהם, כאשר עברו את כל התהליכים הבירוקרטיים המתישים, הכל כבר הוקצה והוקצב מראש מטעם העירייה והחלו בבניה בפועל, וניגשו למלאכת ניהול המוסדות בפועל, כפי שעשו בהצלחה בקרית גת. כאשר תסתיים בנייתו של השלב הראשון של מוסדות החינוך, גני הילדים והילדות, כאשר בהם – 24 כיתות ייבנו ויוקצו לתושבי קרית בעלזא, וכן6 גני ילדים, בנין המוסדות יעמוד לרשות התושבים וילדיהם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה נאה ויאה לקריה נאמנה
בברכה לכל העסקנים החשובים ומכל הקהילות שיצליחו להרבות כבוד השי"ת

שכונה נהדרת עם פוטנציאל. רק שמלחמות היהודים לא תחרבנה את זה………

הר יונה עם עתודות הקרקע הרבות שלה תהפוך לעיר החרדית הגדולה ביותר במדינת ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture