בהשתתפות הגר"י יוסף: הוכתר הגאון רבי דוד אטדגי לרב בית הכנסת "כורש" בשכונת קטמון

ביום שלישי ר"ח סיון התקיים כנס חיזוק וטקס הכתרת רב קהילת בבית הכנסת המרכזי "כורש" בשכונת קטמון בירושלים להגאון הגדול ר' דוד אטדגי שליט"א בהשתתפות מרן הראשון לציון הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א - צפו:

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לאחר שפנו ראשי הקהילה בבית הכנסת  המרכזי "כורש" בשכונת קטמון בירושלים להראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א בבקשה למנות להם רב לקהילה שב"ה בשנים האחרונת הולכת ומתרחבת בציבור גדול הצמא לדבר ה', נענה הראשון לציון לבקשתם ושלח את תלמידו הגאון רבי דוד אטדגי שליט"א שישמש כרב לקהילה וכמורה הוראה.

כמו כן בטקס ההכתרה השתתפו הרבנים הגאונים, הגאון הגדול רבי משה פנירי שליט"א ראש בתי ההוראה "אפיקי מים". הגאון הגדול רבי שלמה סויסה שליט"א אב"ד "ואלה המשפטים" וראש כולל להוראה "אהל יצחק". הגאון הגדול רבי משה קלאזן שליט"א רב שכונת קטמון. הגאון הגדול רבי שלום שם טוב שליט"א רב שכונת קטמון. והגאון הגדול רבי בנימין חותה שליט"א מחה"ס כי בא מועד.

מרן הראשל"צ דיבר בשבח הרב הנבחר הרב דוד אטדגי שליט"א שהולך לאור פסיקותיו של מרן הגר"ע זצוק"ל. וחיזק את ידיו שימשיך להגדיל תורה ולהאדירה בסביבה כולה. הרבנים הגאונים נשאו גם כן דברים ודיברו בצורך והחשיבות שלכל קהילה יהיה רב שיהיה הסמכות הבלעדית בכל העניינים. וחיזקו את ידי הרב שכבר שנים מזכה את הרבים בשיעוריו ברחבי השכונה. באירוע נכחו מאות מתושבי השכונה. כמו כן הנעימה את הערב תזמורת בניצוחו של הפייטן רבי אברהם משה הי"ו.

מרן הראשל"צ דיבר בחשיבות לימוד ההלכה על פני נושאים אחרים, והוסיף שרבנים שמוסרים שיעורים צריכים לתבל דבריהם במעשיות וסיפורים למשוך לב הקהל. ובעניין זה הזכיר הרב מעשה עם מרן זצוק"ל שכשהיה מוסר שיעורים, היה מבקש מאחד הרבנים שבשעה שרואה אדם שאינו שומר תו"מ נכנס לשיעור שמייד יסמן לו ע"י שידרך על רגלו של הרב. וכך היה שבשעה שנכנס אדם זה, מייד הרב היה אומר לא המדרש עיקר אלא המעשה והיה מספר מעשה למשוך את ליבו. כמו כן דיבר הרב על חג מתן תורה שהעיקר להתחזק בדקדוק ההלכה על פי מה שפסקו לנו רבותינו שאנו הולכים בדרכם. הרב סיים את דבריו בברכה לרב הקהילה שימשיך לזכות את הרבים ויפוצו מעיינותיו חוצה לכל הסביבה.

באירוע דיבר גם כן הגאון הגדול רבי משה פנירי שליט"א שדיבר על חשיבות הסמכות שיש לתת לרב. והביא בענייין זה משל על שעון שהיה תלוי בכיכר העיר בגובה נמוך שכל אחד יכול לשנות את השעה.. וכך מי שהיה מאחר למקום עבודתו היה מזיז את השעון לפי מה שנוח לו. אבל האמת שכדי שהעיר תתנהל כמו שצריך השעון צריך להיות תלוי בגובה שאין גישה לאף אדם לשנותו. כך רב שהציבור שומע לאורו ומגביה אותו גבוה מעליהם יזכו שהרב יאמר את דברו בגאון ללא מורא.

כמו כן דיבר רב השכונה הגאון הגדול רבי משה קלאזן שליטא שמכיר את רב הקהילה ועובד עימו בשיתוף פעולה מתמיד. ואמר שכל קהילה צריכה שיהיה לה רב שיורה את הדרך אשר ילכון. והחזקת הרב קודמת לכל הדברים בבית הכנסת. הרב סיים את דבריו בברכה שהקהילה תגדל ותפרח ותהיה מרכז תורני גדול שיאיר לכל הסביבה.

באירוע הושמעה ברכתו של הגאון הגדול רבי בנימין חותה שליט"א מחה"ס כי בא מועד. שבירך את הרב ואת הקהילה שיהיה המקום מגדלור לכל הסביבה כולה.

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ומה זה עוזר לנו ?.. הנוער ממשיך לנשור , ואין שום קול זעקה.
רק מקורבים, כיבודים ומכובדים.

תלמיד חכם גדול כבר כמה שנים מוסר לנו שיעורים בקטמון הלכות שבת ועוד לדעתי הוא עוד יתפרסם נותן את הנשמה לבעלי בתים בשכונה שאפו ענק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture