ליצמן: "העומסים בבתי החולים – כי לא התחסנתם לשפעת"

החורף רק התחיל ובתי החולים מלאים עד אפס מקום. הרופאים קורסים מהעומס, הזקנה חזרה למסדרון ושר הבריאות יעקב ליצמן מצא את האשם: אנשים לא התחסנו נגד השפעת

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

העומס החריג בבתי החולים ברחבי הארץ הורגש גם היום ובכמה מרכזים רפואיים דווח על תפוסה של 110% ויותר בכל המחלקות. העומס הכבד ביותר נרשם במחלקות הפנימיות, במחלקות הילדים, בטיפול הנמרץ ובפגיות, שבהן מתקבלים חולים הסובלים מזיהומים ויראליים, משפעת ומדלקת ריאות כתוצאה ממזג האוויר החורפי.

בחלק מהמחלקות הפנימיות בארץ נרשמה תפוסה של יותר מ-200% ביממה האחרונה, וכמות החולים הולכת ועולה עם ימי הגשמים. בבית החולים שיבא שבתל השומר למשל נרשמה תפוסה של 171% במחלקת הילדים ו-200% בחדרי המיון ובמחלקות הפנימיות. למחלקות הפנימיות מתנקזים רוב החולים אחרי שלב המיון, בעיקר עקב סיבוכים במחלות כרוניות.

רוב החולים הם מבוגרים וקשישים בעלי מערכת חיסונית חלשה, המתאשפזים בלית ברירה במסדרונות, ללא תנאי היגיינה נאותים או פרטיות. עיקר הטיפול בחולים נופל על כתפיהם של המתמחים, שמשמרותיהם עמוסות בלאו הכי ונמשכות כ-26 שעות.

א', מתמחה ברפואה פנימית בבית החולים שיבא, סיפר על הקשיים הנערמים עליו ועל חבריו להתמחות עם עומס החולים הגדול. "מפוצץ בטירוף אצלנו. יש תור של אלונקות שעומד בכניסה למיון עם חולים שרק מחכים שיהיה להם מיטה לשכב עליה", סיפר לאתר וואלה.

"לוקח שעות עד שאנחנו רואים חולה, אנשים מחכים לפעמים אפילו יממה במיון לפני שמעלים אותם לאשפוז. אנחנו במצוקה נוראית של כוח אדם, אנחנו בלילה שלושה מתמחים בחדר מיון וזה ממש לא מספיק. אין לנו צוות, פשוט אין מי שיטפל בפניות של החורף. הסיבה שחולים שוכבים המון שעות במיון כי המחלקות מלאות וזה לא רק מצוקת מיטות, אלא מצוקת כוח אדם".

אורי רוזן, הנמצא בסטאז' לקראת התמחות בבית החולים שערי צדק שבירושלים, סיפר כי זמן ההמתנה הממוצע הוא לעתים 30 שעות. "האחיות קורסות, יש אחות אחת על 18 חולים. לוקח להן שעה וחצי להביא אופטלגין לחולה כי הן מטפלות בארבעה חולים שונים, ובדרך מתקבל עוד חולה עם התקף לב", סיפר. "זה נורא מתסכל כי אתה מנסה לתת רפואה טובה. אני יורד שני קילו בתורנות כי אין לך זמן לאכול. התסכול הוא כפול, שלנו כרופאים, וגם של החולים שלא מקבלים טיפול, תרופות וצילומים. יש פה מערכת גדולה שמנסה לעשות טוב והיא קורסת תחת העומס".

מנכ"ל משרד הבריאות: ליצמן לקח את הנושא אישית

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב התייחס לסוגיית העומס בבתי החולים בהודעה שפרסם הערב, ובה כתב כי "אנחנו מודעים למצוקות הנוכחיות ולכך שהמצב ילך ויחמיר אם לא נדע להתמודד עם זה בעדיפות לאומית. זה המשימה של השר, שלי, של הממשלה. של כולנו". לדבריו, "אנחנו לא מפסיקים לומר מעל לכל במה, פורום או ראיון שהאוכלוסייה בישראל מתבגרת ומזדקנת. זו ברכה כמובן, אבל זה דורש היערכות משמעותית".

"אם למישהו היה ספק בכך, החורף כבר כאן ובגדול", הוסיף בר סימן טוב. "בימים האחרונים נרשמה בחדרי המיון ברחבי הארץ עלייה דרמטית במספר הפונים והתפוסה הכוללת עברה כבר את ה-100% כמעט בכל מקום". הוא המשיך ופירט שורת צעדים שנועדו להקל על העומס, כולל תגבור מרפאות, מוקדי חירום וצוותי חירום, והוספת יותר מ-2,000 מיטות אשפוז, לדבריו, במהלך חמש השנים הקרובות.

לדברי מנכ"ל המשרד "שר הבריאות הרב יעקב ליצמן לוקח את הנושא אישית ונותן דגש בנושא. האם כל זה מספיק? לא. בפירוש לא! צריך עוד והרבה, ואנחנו פה כדי לעשות הכול, כדי לתת את מירב המענים שניתן". כמו כן, הוא ביקש להדגיש את "חשיבות המשאבים והתשתיות שמערכת הבריאות תצטרך להקצות לטיפול באוכלוסייה המתבגרת, שצורכת יותר שירותים רפואיים, במיוחד בחורף".

שר הבריאות: הכל בגלל שלא התחסנו נגד שפעת

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בראיון לווינט: "הגדלנו פה ושם את מספר האחיות, במקומות מסויימים הוספנו אנשי מינהלה שיסדרו את החולים. בונים חדר מיון חדש בשיבא, והוספנו מוקדי רפואת חירום שכדאי להגיע אליהם לפני המיון. אני מכיר את המצב בחדרי המיון ובבתי החולים ומודע לו ואני עושה את מקסימום המאמצים שאפשר".

"אנחנו עושים את המיטב כדי לשפר, אבל בית חולים זה לא טיול. מי שלא צריך שלא יגיע לבית חולים", הוסיף ליצמן. הוא נשאל מה הגורם לעומס וענה: "אחת הסיבות העיקריות לעומס זו העובדה שהישראלים לא מתחסנים השנה לשפעת".

"הלב כואב לראות את המאושפזים במסדרון ובחדר האוכל", אומרת הערב ל-ynet ד"ר דורית מנובה טקס, מנהלת בית החולים שיבא, "הצפיפות איומה, יש זרם חולים אדיר שנכנסיים למיון לצד חולים שנבדקו במיון וממתינים לאישפוז כי אין מקום במחלקות. השילוב הזה גורם לעומס גדול מאוד".

"אנחנו מסתדרים, אבל זה בא על חשבון החולים" מסיפה ד"ר מנובה טקס, "כשיש שיירה של אמבולנסים שממתינה למסור חולים, ואין לנו מושג מה קורה איתם כי אי אפשר עדיין לקבל אותם – חיי אדם יכולים להיות בסכנה. התחושה היא של אירוע רב נפגעים תמידי. העומס הזה משפיע לא רק על החולים שלא מקבלים טיפול אופטימלי, אלא גם על הצוותים שאומרים לא אחת – שהם פשוט קורסים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קל להפיל על אנשים את האשמה אבל אנשים הולכים פעם אחר פעם למרפאה ו… אין חיסונים!

מי אמר שכל החולים לא התחסנו???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture