ליצמן טוען: העברתי כסף ל'סורוקה' – הם לא פתחו מיטות

"אם תוך שבועיים לא ייפתחו 109 מיטות ב"סורוקה" – אמצא מטרה אחרת לכסף" - איים ליצמן בוועדה לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי • יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר: "אגיש הצעת חוק שתאלץ את שירותי בריאות כללית להקצות כספים שהיא מקבלת מהמדינה לטובת סורוקה"

כתבות נוספות בנושא:

משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
מחקר ישראלי פורץ דרך: משותקים יוכלו לחזור לתפקוד מלא?
מחסור בוויטמין D עלול להוביל לעלייה בתמותה בקרב חולי קורונה
משרד הבריאות: "שומרים על שגרה לצד הנגיף - באחריות"

הוועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי בראשות ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) קיימה היום דיון מיוחד לרגל יום הבריאות המצוין היום בכנסת. הדיון עסק בנושא המרכז הרפואי "סורוקה" בבאר-שבע כבית חולים יחיד המשרת כמיליון נפש – בחינת פתרונות לצמצום הפערים בבריאות כיעד לאומי.

בפתח הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר: "האיכות ורמת הטיפול והשירות הם קריטיים. מגיע לתושבי הדרום בדיוק את אותה רמת טיפול כמו במרכז הארץ. סורוקה הוא בי"ח יחיד בדרום המשרת כמיליון נפש".

שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן טען בדיון כי "משרד הבריאות אישר לסורוקה 98 מיטות ו-20 מיטות שיקום, אך זה לא קרה ונפתחו רק 9 מיטות. הטענות של סורוקה כלפי קופ"ח כללית אינן קשורות אליי. ב2014 עד 2016 השקענו בסורוקה את הסכום הגבוה ביותר שהקצבנו לאיזשהו בי"ח בארץ עבור בינוי ותשתיות. אם לא ייפתחו מיטות אני אקח אותן ואעביר לבי"ח אחר. סוכם עם ראש העיר כי יוקם בי"ח חדש בבאר-שבע, ובתוך שלושה חודשים תונח אבן הפינה. אם בתוך שבועיים לא ייפתחו 89 מיטות+20 מיטות שיקום – אעביר את הכסף לצרכים אחרים".

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר-שבע אמר: "הדיונים הללו הפכו לריטואל. באנו היום לזעוק מדם ליבנו. אנחנו לא מחפשים אשמים אלא פתרונות. אנחנו מרגשים שמשחקים בנו כמו ביו-יו. סורוקה הוא נס. הם פועלים במציאות בלתי אפשרית של כוח אדם חסר. זה מאבק כדי שתושבי הדרום יקבלו את אותו טיפול רפואי כמו בשאר הארץ. חייבת להתקיים תחרות בין בתי חולים גם בנגב. רק כך קופות החולים ישקלו שיקולים נכונים בבואם לתקצב בתי חולים. לא יצא כלום מהחלטות הממשלה שהתקבלו אחרי כל המבצעים בעזה. אם לא יחול שינוי, תושבי הדרום יאבדו את האמון במדינת ישראל ואני מזהיר שנגיע למקומות לא טובים".

מנגד, אלי כהן, סמנכ"ל כספים בקופת חולים כללית טען כי "סורוקה נראית כמו אתר בניה כי בונים שם מחלקות חדשות. תקציב הבינוי שם הוא הגבוה מכל בתי החולים של כללית".

בסיום הדיון אמר יו"ר הוועדה ח"כ מיקי זוהר כי הוועדה דורשת ממנכ"ל קופ"ח כללית לפעול במיידית ליישום החלטת הממשלה 2025 משנת 2014 להוספת 118 מיטות לביה"ח סורוקה. בנוסף, הוועדה סבורה שחקיקה או תקנה לגבי הגדרת משאבים ייעודיים לבתי חולים היא הכרחית ומצריכה שקיפות מלאה בנוגע לחלוקת הכסף בין קופות החולים. היו"ר ח"כ זוהר הבטיח לפעול באופן מיידי לחקיקה שתסדיר תחום זה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture