בעקבות תיעוד מזעזע: ליצמן החליט ליזום החמרת פיקוח על המוסדות הסיעודיים

תיעוד קשה נחשף במוצאי השבת מתוך בית אבות בחיפה: "זוועה מה שהולך שם, זה סרט אימה" • שר הבריאות הורה על התקנת מצלמות במוסד סיעודיים שבפיקוח משרד הבריאות, תוספת מפקחים וביצוע בקרות פתע • ראש הממשלה: זה נוגד את הערכים היהודיים שלנו

כתבות נוספות בנושא:

נתניהו: "יש לי הצעה לחוק - מי ששמו מתחיל בב' ונ' לא יוכל לכהן כרה''מ"
במשרד הבריאות מעריכים: ישנם עוד אלפי חולים בתת הווריאנט החדש
משרד הבריאות: רוב של החולים קשה בישראל - אינם מחוסנים
נתניהו נאם; בנט הגיב בזלזול וסימן בידו שיו''ר הליכוד אינו שפוי • צפו

תחקיר מזעזע פורסם בחדשות 2, לגבי התעללות של עובדים בקשישים המתגוררים בבית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה. סרטוני אבטחה שהוצבו בחדריהם של קשישים, על ידי אחד מעובדי המתחם, הוכיחו שחלק מהעובדים מרביצים ומכים באלימות ומשפילים בקללות ובאיומים את הקשישים.

העובד סירב לשתוק לאחר הצפייה בסרטונים המזעזעים – הוציא את המידע לתקשורת ופנה למשטרה כדי שתחקור את הנושא: "החלטתי לשבור שתיקה של אלפי מטפלים שלא מעזים להגיד מה קורה בתוך בית האבות. נתקלתי בדברים שלא חלמתי עליהם בסיוטים שלי".

בעקבות התחקיר הקשה, החליט שר הבריאות ליזום החמרת פיקוח על המוסדות הסיעודיים: התקנת מצלמות במוסד סיעודיים שבפיקוח משרד הבריאות, תוספת מפקחים וביצוע בקרות פתע. מנהלי בית האבות הוזמנו היום בצהריים לשימוע אצל רופא המחוז. בתום השימוע יוחלט על ידי הנהלת המשרד והמנכ"ל על הצעדים שיינקטו מולם לצורך הבטחת שלומם של הקשישים במוסד.

לדברי השר יעקב ליצמן: "אני המום ומזועזע מהתמונות ששודרו בתחקיר. מדובר באיבוד כל צלם אנוש ופגיעה נוראית בחסרי ישע. עלינו לפעול למנוע מקרים כאלה לאלתר. הנחיתי ליישם באופן מיידי צעדים להגברת הפיקוח על כלל המוסדות ובמקביל החלטתי לבחון התקנת מצלמות במוסדות הסיעוד בפיקוחנו, במטרה לעקוב באופן קבוע אחר הטיפול הניתן לשוהים בבתי האבות, ביניהם סיעודיים, גריאטריים, תשושים ועוד. המחויבות שלנו כמדינה למען הדור הקודם מחייבת נקיטת צעדים ממשיים וברורים".

"לא אהסס לסגירת המוסד המדובר בחיפה, בהתאם לקביעת הגורמים המקצועיים בראשות מנכ"ל משרד הבריאות", איים השר ליצמן שהוסיף: "אני קורא לראש הממשלה ולשר האוצר, לפעול יחדיו באופן מיידי ליישום הרפורמה הלאומית לסיעוד ממלכתי, כדי לעשות צדק חברתי ולהביא לשינוי ביחס המדינה לאוכלוסייה המתבגרת בישראל.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר בתגובה: "אנו מזועזעים מהתמונות הקשות שראינו ומחויבים להבטיח את שלומם של כל הקשישים במוסדות. אנחנו פועלים למצות את הדין באופן מיידי מול המוסד הספציפי וצעדים רוחביים שיבטיחו שמראות כאלה לא יישנו במוסדות אחרים. לצד זאת – בשנים הקרובות יחול גידול משמעותי באוכלוסייה הקשישה במדינת ישראל ואנחנו חייבים היערכות לאומית להזדקנות האוכלוסייה בעיקר באמצעות יישום הרפורמה בסיעוד. לצד זאת אנו נדרשים לתוספת כוח אדם טיפולי ושיפור תנאי ההעסקה של המטפלים לצד תגבור הפיקוח. אנחנו קוראים לציבור – אם יש חשש בנוגע לשלומם של קשישים במוסד סיעודי פנו אלינו וצוותי הבקרה שלנו יגיעו בהקדם למוסד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום: "אנחנו קראנו בפרשת השבוע את פרשת יתרו. "כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך", גם למען יאריכון ימיהם. במורשת שלנו, המורשת היהודית, אנחנו מכירים את האמירות הקובעות הנוספות: "אל תשליכני לעת זקנה", "והדרת פני זקן". ולכן אני הזדעזעתי לראות את הדברים הללו, על התעללות בקשישים, הדבר הזה נוגד את הערכים היהודיים שלנו ואת הערכים הבסיסיים של מדינת ישראל, ולכן אני מצפה ממשרד הבריאות ומגורמי האכיפה למצות את הדין עם המתעללים ולהבטיח שהמקרים האלה לא יישנו יותר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture