הפגנה חברתית גדולה בארה"ב: "היהודים אשמים"

לא רק בישראל: בימים האחרונים, גם בארה"ב מתקיימות הפגנות ענק של אזרחים מודאגים מהמצב הכלכלי ומפעילות הטייקונים בוול-סטריט • שלטים עם מסרים אנטישמיים מובהקים, מכתבי נאצה לפוליטיקאים יהודיים ועוד • כל הפרטים

לא רק בישראל: בימים האחרונים, גם בארה"ב מתקיימות הפגנות ענק של אזרחים מודאגים מהמצב הכלכלי ומפעילות הטייקונים בוול-סטריט.

המפגינים סבורים כי האשמים במשבר הכלכלי בארה"ב הם המשקיעים הגדולים בבורסה וכן הטייקונים הגדולים השולטים בכלכלה המקומית.

ההפגנה החברתית הגדולה מקבלת בניו יורק סיקור תקשורתי רחב במיוחד. גם בימים האחרונים, בהם סופת שלג פקדה את המדינה, המפגינים נשארו באוהלים ברחובה של עיר, ואמרו כי לא יזוזו עד שהמצב לא ישתנה.

פקחים מטעם עיריית ניו יורק הגיעו למקום עם פרוץ סופת השלג כדי לנתק את הגנראטורים שהציבו המפגינים לחימום האוהלים.

ראש העיר מייקל בלומברג אמר כי הוא לא מבקש לדכא את המפגינים ולהכריח אותם לחזור לביתם, והוא פועל מטעמים ביטחוניים בלבד, כאשר נשקפת סכנה ממשית של התחשמלות כתוצאה מהסופה.

בין כך או כך, חלק מן המפגינים הטיחו את האשמה למצב הכלכלי כלפי היהודים. "מי ששולט בבורסה ובכלכלה האמריקנית הם יהודים", אמרו למצלמות התקשורת. "אם כן, הם אשמים בכל תחלואי המדינה".

וזה לא הכול. פוליטיקאים יהודיים קיבלו מכתבי נאצה אנונימיים, בהם השולחים מאשימים אותם במצב הפוקד את ארצות הברית.

בהפגנות ניתן היה לראות אזרחים המחזיקים שלטים עם מסרים אנטישמיים מובהקים.

מארגני ההפגנות מתנערים מאותם פרובוקטורים ואומרים שבגלל שההפגנות מקבלות כיסוי תקשורתי רחב, כל אחד מגיע למקום ומשדר את מסריו. "אין לנו דבר נגד היהודים", אמר אחד המארגנים. "להיפך, כל מה שאנחנו רוצים הוא שיהיה כאן סדר, שהמצב בבורסה יחזור לקדמותו ואמריקה לא תקרוס כלכלית".

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו