החמאס: מורסי מתנהג כמו מובארק

מורסי הורה לסגור את מעבר רפיח - חמאד: "סבלנו מהמשטר הלא הוגן של מובארק שלקח חלק במצור על רצועת עזה, למה שנסבול עכשיו בעידן של המהפכה המצרית והדמוקרטיה?"

שונא של שונאך, ידידך? מתח גובר בין חמאס למורסי. לאחר הפיגוע במחה הצבאי של מצרים, הורה מורסי להפציץ מטרות של החמאס, ולסגור מנהרות מסוימות בעזה. התנהגותו של מורסי שנחשב כידיד של החמאס העלה את חמתם של ראשי התנועה, שמרגישים כי הפסידו ידיד, שעליו בנו לאחרונה כאחד שיתמוך בטרור נגד ישראל.

קרא עוד:

[postim]
כפי שמדווח, האשים שר הפנים של החמאס, כי המשטר החדש של מוחמד מורסי מתנהג בפלסטינים אותו דבר כפי שהתנהג בהם משטרו ה"לא הוגן" של הנשיא המודח חוסני מובארק.

מיד אחרי הפיגוע בכרם שלום, סגרה מצרים את מעבר רפיח, על אף שבחמאס הכחישו את הטענה שהמחבלים הגיעו לכל הפחות חלקם מרצועת עזה, החליטו המצרים לסגור את מעבר רפיח.

בדבריו אמר פתחי חמאד חמאד שר הפנים של חמאס, כי המשך סגירת מעבר רפיח גורם נזק גדול לתושבי עזה. "סבלנו מהמשטר הלא הוגן של מובארק שלקח חלק במצור על רצועת עזה, למה שנסבול עכשיו בעידן של המהפכה המצרית והדמוקרטיה?" אמר חמאד, וקרא לשלטון במצרים לפתוח מחדש את מעבר רפיח.

למרות המשבר, מקוה שר הפנים של החמאס כי הקשר בין החמאס למצרים תישאר הדוק. בדבריו אמר, "פלסטין ומצרים הן ישות אחת אשר לא נחלקה משחר ההיסטוריה". הוא אומר כי "מה זו אשמתה של עזה שמכווצים אותה ובאותו הזמן אתם פותחים את המעברים שלכם עם ישראל? אם פלסטין לא נמצאת בין עיניכם, אז עליכם לתקן את המצפן ואת הדרך".

חמאד הדגיש כי פתיחתה של מעבר רפיח והקמת אזור סחר חופשי בין מצרים לרצועת עזה, יפתרו חלק נכיר מהבעיות של הרצועה, ותוביל לסוף הסבל של התושבים הפלסטינים שחיים במצור כבר שש שנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו