צילום: קואליציה נגד הסיפוח והכיבוש

עם דגלי פלסטין: אלפים הפגינו בתל אביב נגד החלת הריבונות • צפו

אלפי פעילי שמאל הפגינו בכיכר רבין נגד תוכנית החלת הריבונות, ולאחר מכן ירדו רבים לרחוב אבן גבירול בניסיון להתחיל צעדה. הורוביץ: "גנץ ופרץ - אתם נותנים הכשר לפשע מלחמה". עודה: "אין דמוקרטיה ליהודים בלבד". הסנטור ברני סנדרס שלח נאום מצולם

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אלפי בני אדם הפגינו הערב (מוצאי שבת) בכיכר רבין שבתל אביב במחאה על הכוונה להחיל ריבונות ביהודה ושומרון. המחאה, שמארגנת קואליציית השמאל היהודית-ערבית נגד הסיפוח, מתקיימת לקראת תאריך היעד שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו ב-1 ביולי, במסגרת "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בשל המחאה נחסמו לתנועה כמה רחובות סמוכים. רחוב אבן גבירול נחסם לתנועה משדרות שאול המלך עד ארלוזורוב בשני הכיוונים. רחוב פרישמן מכיכר מסריק עד אבן גבירול בשני הכיוונים. שדרות דוד המלך מוויצמן עד אבן גבירול, רחוב מלכי ישראל מבן גוריון ועד שד' חן בשני הכיוונים. שד' חן, מנצח ישראל עד פרישמן. שד' בן גוריון, משלמה המלך עד אבן גבירול, ורח' בלוך, מארלוזורוב עד אבן גבירול.

רבים מהמפגינים נופפו בדגלי פלסטין. בין היתר, המשתתפים מחזיקים שלטים שעליהם נכתב "לא לסיפוח", "לעצור את הסיפוח", "לעצור את האפרטהייד" ו"נגד הכיבוש". מפגינים אחרים נשאו שלטים עם תמונתו של איאד אלחלאק, בעל הצרכים המיוחדים על הרצף, שנורה למוות בשבוע שעבר על ידי שוטרי מג"ב בירושלים. במהלך ההפגנה כרעו המפגינים ברך לזכרו לזכר ג'ורג' פלויד, האזרח האפרו-אמריקני שנהרג על ידי שוטרים בארצות הברית.

מארגני ההפגנה ביקשו בתחילה לקיים צעדת מחאה אך המשטרה אסרה עליהם לקיים צעדה בשל הנחיות הקורונה. עם סיום ההפגנה ירדו רבים אל רחוב אבן גבירול בניסיון להתחיל צעדה, בניגוד להתחייבות המארגנים. המשטרה קראה להם לעצור אך איבדה שליטה על המפגינים. המפגינים המשיכו בדרכם אל רחוב פרישמן וקראו: "שוטר, שוטר, על מי אתה שומר?". בהמשך נשכבו עשרות מפגינים על הכביש וקראו: "די לכיבוש".

מהמשטרה נמסר כי "עם סיומה של המחאה בכיכר רבין הערב, קומץ מפגינים נשאר במקום והפר את הסדר תוך שהוא חוסם צירי תנועה. המשטרה קוראת למפגינים לשמור על הסדר הציבורי להשמע להוראות השוטרים. המשטרה פונה למפגינים בדרישה לפנות את הציר והזהירה אותם כי באם לא יפנו את הציר בזמן הקרוב המשטרה תאלץ לפנותם".

צילום: קואליציה נגד הסיפוח והכיבוש

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה שיגר בנאום מוקלט מאחר והוא שוהה בבידוד ואמר כי "דרך אחת מובילה לחברה משותפת עם דמוקרטיה אמיתית ושווין אזרחי ולאומי לאזרחים הערבים. עתיד שבו אנשים נמדדים לפי היכולות שלהם ולא לאום או צבע. עתיד שבו שני העמים מממשים את הזכות להגדרה עצמית – מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל".

"הדרך השנייה תוביל אותנו לשנאה, אלימות, סיפוח ואפרטהייד. מדינה שלנצח תחיה על החרב ותתמסר לשליטה אלימה בעם אחר. מציאות שבה העתיד של ילד יקבע לפי הלאום שלו, וכל חייו יהיה אזרח סוג ב'. אנחנו נמצאים הערב בכיכר כדי לבחור בדרך הראשונה – כי יש רק עתיד אחד והוא עתיד משותף. אנחנו יכולים לעצור את הסיפוח אבל כולנו נצטרך להיאבק בו יחד. ערבים ויהודים שדורשים שלום, שוויון דמוקרטיה וצדק חברתי".

"הינום המדינה שוברים ימינה אנחנו חייבים לשבור שמאלה. היום שוברים לדיקטטורה אנחנו חייבים לשבור לדמוקרטיה. כשהם שוברים לסיפוח והנצחת הכיבוש אנחנו נאבק על שלום ודמוקרטיה. הם רוצים לבודד אותנו. הם יודעים שהחלטות של סיפוח וחוק הלאום עוברים בלי האצבעות שלנו בכנסת, אבל בעיקר כי הם יודעים שבלעדינו אי אפשר להעביר חוקים של שלום אמיתי דמוקרטיה וצדק חברתי", דברי עודה.

צילום: קואליציה נגד הסיפוח והכיבוש

הסנטור הדמוקרטי ברני סנדרס, לשעבר מועמד המפלגה לנשיאות, אמר בנאום מצולם כי "בימים קשים אלה לישראל, ארה"ב ולמדינות ברחבי העולם מעולם לא היה יותר חשוב להיאבק למען צדק ולהילחם למען העתיד שמגיע לכולנו. מחמם את הלב לראות שכל כך הרבה מכם, ערבים ויהודים כאחד, עומדים ביחד הערב בשביל שלום, צדק ודמוקרטיה".

"אני רוצה שתדעו שאתם לא לבד. יש מיליוני אנשים מסביב לעולם שתומכים בערכים האנושיים הבסיסיים האלה. זה תלוי בכולנו לעמוד כנגד מנהיגים רודניים ולבנות עתיד של שלום. בשביל כל פלסטיני וכל ישראלי. כמוכם אני מאמין שהעתיד של פלסטינים וישראלים כרוכים זה בזה ושמגיע לכל הילדים שלכם לחיות בבטחון, חופש ושוויון".

"בשביל שזה יהיה אפשרי, התוכנית לספח בצורה לא חוקית כל חלק של הגדה המערבית, חייבת להיעצר. הכיבוש מוכרח להסתיים. אנחנו חייבים לעבוד ביחד כדי לבנות עתיד של שווין וכבוד בשביל כל האנשים בישראל ובפלסטין. אני יודע שביום שנחגוג את הקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל, זה יהיה בגלל שאנשים כמוכם נאבקו למען צדק, נאבקו בשביל דמוקרטיה, ונאבקו בשביל זכויות אדם", דברי סנדרס.

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר כי "הסיפוח הוא פשע מלחמה. פשע נגד השלום, פשע נגד הדמוקרטיה, פשע שיעלה לנו בדם. תאוות כוח משיחית מכאן התלכדה עם חזיונות משיחיים משם, המתנחלים מצאו את האוונגליסטים, וההזיות האלה ממיטות עלינו אסון, על כולנו – יהודים וערבים. האנשים שאמורים היו להיות אלטרנטיבה – האנשים שקיבלו את הקולות מאתנו הרימו ידיים וזחלו לצד השני".

"בני גנץ, גבי אשכנזי, עמיר פרץ, אבי ניסנקורן. אתם שותפים מלאים, אתם אלה שנותנים גיבוי והכשר לאסון הזה – והאחריות תהיה עליכם. אין לכם מנדט לאפשר את הסיפוח. אין לכם מנדט לקבור את השלום ולזרוק אותנו לקטסטרופה בטחונית וכלכלית בגלל אובססיה של הימין הקיצוני. כחול-לבן והעבודה, כבר בגדתם בבוחרים, כבר גנבתם את הקולות, אל תאפשרו לנאשם מבלפור לגנוב גם את המדינה".

חברת הכנסת מרב מיכאלי ממפלגת העבודה אמרה בהפגנה כי "אני כאן לייצג את כל חברות וחברי ובוחרי מפלגת העבודה שמתנגדים לסיפוח חד צדדי ולסכנות שהוא מביא אתו. אני כאן לייצג את כל אלה שהצביעו לגנץ ואשכנזי שהבטיחו להיות אלטרנטיבה לחוסר האחריות הזה. אני כאן להתנגד למהלך שמסכן את בטחונה ועתידה של מדינת ישראל רק כדי שלנתניהו יהיה קלף במלחמות הפנימיות של הימין".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה כי "לדיל הזה אין קשר למה שטוב לנו, ישראלים ופלסטינים שגרים כאן במזרח התיכון. זה דיל מקולל בין אחד שמנסה לנצח בחירות לאחר שמנסה לברוח ממשפט. טראמפ לא ידיד ישראל. ביבי לא טוב לישראל. זה דיל שיהפוך את ישראל רשמית למדינת אפרטהייד. ריבונות בלי אזרחות זה אפרטהייד".

"להגיד את האמת על האפרטהייד זה לא קיצוני. הפיכת ישראל למדינה מצורעת בעולם זה קיצוני. העוול המוסרי שנגרם למליונים – זה קיצוני. עכשיו הזמן להגיד לא. להיאבק בכל הכוח, לא לשתוק. יהודים וערבים, ולהקים גם אלטרנטיבה אמיתית לשלטון הימין שיודעת – ביחד אנחנו יכולים להגיד כן לשלום, לא לכיבוש, לא לסיפוח", דברי זנדברג.

צילום: קואליציה נגד הסיפוח והכיבוש

ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד התייחס לדגלי הפלסטין בהפגנה ואמר כי "הזוי ועצוב. יש כאן גיס חמישי שמייחל שהמהומות בארה"ב יגיעו לכאן. לא מפתיע שרבים מהם נמצאים בהפגנה בת"א שנראית כמו הפגנה עזתית ולא של ישראלים מודאגים. מותר להיות נגד הריבונות. אך למי אתם דואגים בדיוק? הדגלים, וההמנון ששרתם מצביעים על משהו אחר, מעוות ביותר. מהרסייך ומחריבייך".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה jdn צריך לצטט כל מילה מנאום השמאלנים האלה ?!

לא ראיתי אלפים… בקושי מאות

נס! פשוט נס!!
שברני סנדרס השמאלני הקיצוני ביותר במפלגה הדמוקרטית פרש מהתמודדות על המועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית

מזעזע!!! רק אצלינו ניתן להניף את דגל האוייב בריש גלי. חבורת המטורללים ההזויים הללו שכחו שכמעט נמחקו מהמפה הפוליטית מכיוון שעבד עליהם הקליפ.
אלו פירפוריו האחרונים של הס"מ

אני לא מבין איך אלפי בני אדם נומטיבים וחכמים הולכים להפגין נגד סיפוח שלעולם לא יתבצע.

חבל שלא כלול בעיסקת המאה סעיף מסירת צפון תל אביב לשהידים…
נראה אזזזזז מה יהיה התגובות של הערב רב הללו

בן נראה כמה חולים
יהו??

דגל של פלסטין מותר להניף ושל חב"ד אסור (אני לא חבדניק אבל לאיזה רמה זה הגיע)

כמה שנאת ישראל שופע מכל מילה שלו
עם חברים כאלו הכל מובן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture