פרסום ראשון: מה חיפש ראש ישיבות בעלזא בבית גאב"ד ירושלים?

באמצע השבוע שחלף ביקור מפתיע בבית הגאב"ד | בפתח: ר"י בעלזא הגר"ש רוזנגרטן שהגיע בשליחות כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א | למה ומדוע? • הפרטים בפנים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
קמו משבעה: משפחת שור מתארחת אצל קרובי משפחה

גזירת הגיוס המרחפת מעל שמי עולם התורה מצליחה להביא לאיחוד בין כל הקהילות והפלגים, בשבוע שעבר שיגר כ"ק אדמו"ר מבעלזא שליט"א שניים מנכבדי החצר אל כ"ק גאב"ד ירושלים הגרי"ט וייס שליט"א.

קרא עוד:

[postim]

השניים שנשלחו במצוות האדמו"ר מבעלזא הם ראש ישיבות בעלזא וחבר בד"ץ מחזיקי הדת הגאון רבי שמואל רוזנגרטן שליט"א וספרא דדיינא הגאון רבי יוסף עמרם מושקוביץ שליט"א אב"ד באנייאד, בשליחות מבקש האדמו"ר מבעלזא מגאב"ד ירושלים, שיתוף פעולה מלא במאבק נגד גזירת הגיוס, כאשר רצונו העז הוא שלא יהיו פשרות על קוצו של יו"ד, כלומר שום חרדי באשר הוא לא יגוייס.

השליחים הרחיבו באוזני הגאב"ד מהנעשה והנשמע בארצינו, וההבהרה החד משמעית מעל כל במה שרצונם לחוקק חוק לגייס את בני הישיבות, הגאב"ד האזין בקשב ובצער רב, והשיב להם כי יביא את הדברים בפני חברי הבד"ץ, ויראה כיצד ניתן לשתף פעולה בנושא.

בל נשכח את מה שהכריז האדמו"ר מבעלזא בפני חברי מועצות גדולי התורה כי לא נכנע לשום פשרה, ואם יגוייסו בחורי הישיבות כל היושבים כאן נצעד יחד איתם לבתי הכלא.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
19 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיתוף פעולה הודות להרשכבה"ג מהרי"י מסאטמר שתבע כך בעת ביקורו ההיסטורי

מה נראה לאדמו"ר מבעלזא שבכל אי אפשר להתקלקל רק בצבא
הרי הרבי הקודם מתולדות אהרן אסר על תלמידיו ללכת להפגנות מאז שבחור אחד התקלקל על ידי ישיבה בכלא לשבועיים והכניסו לו לתא לשבת איתו ליומיים שלמים, לא לכולם יש הגבורה של יוסף הצדיק

שימו לב:
מתוך מתווה הגיוס של יאיר לפיד.
32) היות ואין חופשות בצבא יותר משבתות וחגים על כן מהיום אין רשות לערוך חופשות בישיבות וכוללים רק בשבתות וחגים ולא ימי שישי [לאלו שגרים בתוך העיר של הישיבה והכולל], ולא חודשי ניסן תשרי ואב, וכמובן יהיה ביקורת מדוקדקת יותר "כמו ספירת החיילים בצבא" ויעמדו על כך בכל התוקף, זאת ועוד, לא יתקבלו דיחויים של ביקור רופא רק על ידי עדכון של יום לפני עם פרטי הרופא וזמן הביקור, וכן מי שחולה חייב להביא אישור רופא מוסמך על חופשת מחלה, ואחרי נישואין של אח/אחות גיס/ה או בן אח ואחות אפשר לחסור רק יום אחד, וכן אחרי נישואין בן המנהיג הרוחני של התלמיד (ובתנאי קודם, של עידכון בתחילת שנת הלימודים מי המנהיג הרוחני של התלמיד) ואפשר רק 2 מנהיגים רוחניים לכל תלמיד, וגם על ידי עדכון יום לפני יום הנישואין.
33) זמני התחלת הלימודים הם כל יום בשעה 8:15. שעה ורבע מאוחר מצה"ל כדי תפילת שחרית, וזמני סיום הלימודים לא לפני שעה 6:00, והפסקת צהריים לשעה וחצי בדיוק.
34|) אסור בתוקף להימצא ברחובות בשעות הנ"ל, לא בהפגנות ולא בעצרות, ללא אישור מיוחד, ועל לוויות נפטרים יהיה עידכון מיוחד.
35) וכמובן על כל הנ"ל יהיה ביקורת מדוקדקת ובזה מותנה תקציבי המוסד ומתן הדיחוי לגיוס להתלמיד.
36) חשוב להזכיר ולזכור לפעול רק במונח הזה שהישיבה והכולל היא תחליף לצבא ולא תחליף לבית הספר.
37) על התלמידים בגילאי 18-21 חובה להתייצב אחד לכל 3 חודשים בלשכת הגיוס האזורי ואח"כ אחד לכל 6 חודשים ומגיל 26 אחד ל12 חודש.
38) מתן דיחוי מותנה בחתימת התלמיד על תצהיר שבמידה וימצא על ידי המבקרים שלא עמד בדרישות אלו ישרת בצבא ההגנה לישראל ללא דיחויים והתעלמויות.
39) במידה ולא יתייצב יחוייב (בנוסף לענישת כלא לפי החלטת בית המשפט) לשלם כל התקציבים שקיבל ממשרד החינוך מגיל 14 +ריבית והצמדה, וגם לשלם עלות חייל בצה"ל על כל ההוצאות למשך 3 שנים.

ממש מגעיל לראות את העמדה החד צדדית שאתם נוקטים, למה אתם לא כותבים מה שענה להם כ"ק הגאב"ד שליט"א.
הגאב"ד שליט"א האשים אותם שבעבור שהם התירו לשרת בשירות אזרתי ופתחו את הארגון המשוקץ "שומרים" בעבור זה באה עלינו הצרה הזאת, וכן האשים אותם שהצרה הזאת באה עלינו רק מכח לקיחת התקציבים.

למשה
טוב שכתבת זאת כולם יראו שהנייעס הם בלוף ושקרנים

משה היקר אתה חי באשליה
א' הרה"ק המהרי"ד מבעלזא כותב בזה"ל אני נגד כל אלו במדינת הונגריה ששולחים בניהם ללמוד בת"ת שלומדים לימודי חול [קרי: שפת המדינה] ומי שישלח את בניו ללמוד שם "וועל איך עם פארווארפן פון ביידע וועלטן"
וכשהגיע הדברי יואל מסטמר לאמריקה ופתח ת"ת חייב ללמוד שם כל יום למשך כשעתיים לימודי חול ע"י מורה גוי [לפני עידן המצלמות ווידיו] ונתן לפטור מחובת הלימודים אלו רק חמש אחוז מהתלמידים בנתינת זכות קדימה לבנש"ק,
ב' פתח בתי ספר לבנות "בית רחל" שלומדים שם כל היום, חצי לימודי קודש וחצי לימודי חול וכל ה'פרומע רבנים מהדור הקודם היו נגדו שחדש אסור מן התורה וזה דבר מודרני
ג' עידד ודירבן כל האברכים לצאת לעבוד מיד אחרי חתונתם ולא לשבת בכולל והגם שהסקיוורא רבי ועוד הפצירו בו שיחדול ממנהג זה, הרי הוא לא שת לדבריהם ומסופר שפעם אחד פגש ר' מיכאל בער ווייסמאנדל זי"ע א' מתלמידיו המוכשרים שלמד בישיבתו בבחרותו ואחר החתונה פגש אותו ולדבריו שהלך לעבוד על פי הוראת הרבי מסטמר אמר לו רבי מיכאל בער ב נכנס ביחד להרבי לשאול אותו אולי הרבי לא מכיר אותך טוב שעדיך לגדולות ולנצורות, והם נכנסו להרבי ורבי מיכאל בער שטח טענתו להדברי יואל למה שלחו לעבוד ולא לשבת בכולל? אז שאל אותו הרבי מסאטמר הרי הוא לא בחור ואיך יחיו הוא וב"ב אם הוא לא יעבוד ענה רבי מיכאל בער שיחיה מאיפה שהישיבה חיה [דהיינו מכספי צדקה] אז חייך הרבי מסאטמר ואמר הרי זה מה שאני לא רוצה, אני רוצה שיתפרנס מהכסף שלו ובנוסף יראה לקבוע עיתים לתורה.
הרי רואים אנו מכל זה שדעת תורה היפך דעת בעה"ב למרות שהפצירו בהרבי הקדוש מסאטמר שאברכים הולכים לעבוד במנהטן ערוות הארץ ושיגביל אותם וגם שהבנות יוצאי הבית רחל הולכות לעבוד בגלל שלמדו הרבה ועי"כ יוצא מכשולות, אף על פי כן הרבי לא שת לבו לזה ואמר שזה שתי דברים נפרדים דבר ראשון שצריכים לחיות ועל כן צריכים לדעת שפת המדינה ולצאת לעבור ועם המכשולות צריכים להתמודד להכניס יותר יראת שמים בהילדים וכו' אבל לא לברוח מהמציאות שצריכים לחיות
והמנחת יצחק זי"ע אמר כבר על הירושלמיים שרוב דברים מהקנאים הם דעת בעלי בתים (ואת כל זה לא יספרו לך אף פעם)

לאיצ'ה מאיר !!!
לא אתיחס לכל דיבורי הדופי שלך כי אם לשורה התחתונה שכתבת בסוגריים
אכן את כל זה לא סיפרו לי אף פעם כי גם אתה לא שמעת א"ז מאף אחד כי אם ממה שאמר לך לבך.
ובכן כלך לך עם כל סיפורי הסבתא שלך ואל תבא לספר לנו סיפורים אשר אין להם שום מקור, (ועל אף שלא אכחיש את דבריך מכל וכל אך מ"מ אכמ"ל ולפרט את מה שהוספת ופרשת אתה, והה"ד אל תען כסיל כאולתו).

מה ענין שמיטה אצל הר סיני?
היוצא לנו מדבריך שאם האדמור הקדוש מסטמאר זצ"ל הי' חי בזמננו אז הי' הורה לשרת שירות אזרחי וגם ליקח מכספי המדינה.
תעשה לי טובה ותפסיק לעשות שחוק על חשבון צדיק הדורות

למשה אני רואה שאתה כל כך דבוק בעמדה שחינכו אותך כאילו רק זו האמת ואין אמת אחר וככה מנהסתם תרגיש עד לזיבולא בתרייתא
בכל זאת כדי כשתגיע למעלה לעולם האמת לא יהיה אכזבתך כל כך גדול, אני מציע לך לנסות להתחיל להסתכל גם בצד חיובי על אלו שלא נוהגים כמותך כדוגמת הבית ישראל ועוד צדיקים קדושים ואפילו הבעל דברי יואל מסאטמר ידע הרבה לפשר בין השיטה לבין המציאות כידוע ודלא כר' אברהם לייטנר והקאשוי רב והשאפראן'ר רב זכרונם לברכה
ולמיטב הבנתי אתה הכסיל פה בפרשה בלבוש של פרומקייט ודלא כדעת תורתינו הק'
וכל הירושלים'ר קנאים על פי רוב הם יותר מחמירים מהרבנים בכל העולם ואפי' מרבנים של הבד"ץ [יש שם מספיק רבנים שהם לא כ"כ שליליים] זאת אומרת שקנאות זו לא דעת תורה נקיה וכך אמר כסדר המנח"י וגם כעין זה שמעתי מפי החזו"א

א' זה הרי ידוע לכל שהדברי יואל מסאטמר עזר לעסקני החינוך העצמאי לגייס כסף בארה"ב מדי שנה בשנה באמרו תינח בירושלים ב"ב אין צורך בהם אבל בכל הישובים היהודים ללא הם לא יהיו תלמודי תורה
ב' באגרות מהרי"ט חלק ב' מודפס מכתב ששלח להרבי מתולדות אהרן על שאלתו מתי אסור להתגורר בארה"ק ותשובתו הברורה על ג' גזירות אסור להתגורר בארץ, 1 באם יחייבו כל התלמודי תורה לקחת תקציבים מהמדינה (אבל אם יהיה חלק שלא לוקחים אז אין בעיה להתגורר בארץ ואפי' יש ילדים שכן לומדים במוסדות שלוקחים תקציבים). 2 באם יהיה גזירת גיוס בנות (שוב שים לב לא גיוס בנים). 3 באם אין פרנסה כי עניות מעבירה את האדם על דעתו ועל דעת קונו.
תתבונן בכל זה מתוך ישוב הדעת וירווח לך
וכן תעיין טוב בספר זכור ימות עולם של הרב בן ציון יעקבוביץ ז"ל ראה"ק סאטמר בב"ב כל ההשתלשלות איך שהרבי התיר ללכת לבחירות לעיריית ב"ב בניגוד לעמדת העדה החרדית
וידוע לכל עמדתו בפרשת ר' עמרם בלוי שהתבטא בכעס בכאב ובזלזול נגד הקנאים שמנהיגים את הרבנים של הבד"ץ שולל
וכן תעיין בימינו אנו מי המנהיגים האם ר' יענקל בלוי ז"ל ור' נפתלי פרענקל והגר"מ שטערנבוך והרב יורוביץ או שיש מבחוץ מושכי חוטים כיענקל חנון ובנו וכו'

א' זה הרי ידוע לכל שהדברי יואל מסאטמר עזר לעסקני החינוך העצמאי לגייס כסף בארה"ב מדי שנה בשנה באמרו תינח בירושלים ב"ב אין צורך בהם אבל בכל הישובים היהודים ללא הם לא יהיו תלמודי תורה
ב' באגרות מהרי"ט חלק ב' מודפס מכתב ששלח להרבי מתולדות אהרן על שאלתו מתי אסור להתגורר בארה"ק ותשובתו הברורה על ג' גזירות אסור להתגורר בארץ, 1 באם יחייבו כל התלמודי תורה לקחת תקציבים מהמדינה (אבל אם יהיה חלק שלא לוקחים אז אין בעיה להתגורר בארץ ואפי' יש ילדים שכן לומדים במוסדות שלוקחים תקציבים). 2 באם יהיה גזירת גיוס בנות (שוב שים לב לא גיוס בנים). 3 באם אין פרנסה כי עניות מעבירה את האדם על דעתו ועל דעת קונו.
תתבונן בכל זה מתוך ישוב הדעת וירווח לך
וכן תעיין טוב בספר זכור ימות עולם של הרב בן ציון יעקבוביץ ז"ל ראה"ק סאטמר בב"ב כל ההשתלשלות איך שהרבי התיר ללכת לבחירות לעיריית ב"ב בניגוד לעמדת העדה החרדית
וידוע לכל עמדתו בפרשת ר' עמרם בלוי שהתבטא בכעס בכאב ובזלזול נגד הקנאים שמנהיגים את הרבנים של הבד"ץ שולל
וכן תעיין בימינו אנו מי המנהיגים האם ר' יענקל בלוי ז"ל ור' נפתלי פרענקל והגר"מ שטערנבוך והרב יורוביץ או שיש מבחוץ מושכי חוטים באי בית הגאב"ד וכו'

אינני מבין מה ההתכתבות ההדדית הזאת, ב"ה שגדולי עולם עומדים בפרץ ודואגים לכך שלא תשתכח תורה מישראל, ויבורך כ"ק מרן אדמו"ר מבעלזא שליט"א שהרים את הכפפה, ופנה לקבוצת האנשים והגדולים העומדים בראשם לתאם העמדות כיון שהמצב מסוכן ולא עת לחשות, ויש לשלב כוחות יחד.

באשר למה שענה לו הגאב"ד שליט"א, אינני יודע אם זה נכון, ואפי' אם כן, האם זה היתה מטרת הגאב"ד כעת "לחפש את האשמים", אינני מאמין שהגאב"ד הוא אחד כמוני (המתכתבים כאן) העסוק בזוטות ובנוסח של "אמרנו לכם…", ואין אנחנו הקטנים יכולים להכניס את ראשינו ביניהם, והזהרו בגחלתם שלא תכוו…

בקשר להדברי יואל זצ"ל, אין כאן מקום להתפלספות מה היה אומר היום, "אין לך אלא כהן שבימיך" ובהחלט שאנשים של היום שידבקו ויאמרו כך אמר אז הדברי יואל, אמנם זה חשוב מאד, אבל גם הם יודעים שהשתנו הזמנים והעתים, וכי כולנו נהנים מהמצב הקיים היום, וענין זה נתון אצל גדולי הדורות, ואם אתם אומרים שאסור ואסור… אדרבא ישבו כל גדולי הדור יחד (כולל אלה שקוראים לעצמם משום מה "הקנאים" (אני לא יודע על מה הם מקנאים, כי כבוד ה' עדיין לא יצא מקנאותם כידוע), וככל נושא הרוב מכריע, ואין צריך להודיע כאן מי הוא הרוב…

לא אתיחס לכל הקטע כולו מה שאתה כותב עם כל השטיות שנשתנו העתים והזמנים, זה אני אשאיר עבור משה לענות, אני רק אפנה להשאלה שלך, שאתה תוהה מדוע נקראים האנשים האלו "קנאים" כשאינך רואה שכבוד וקידוש השם היא התוצאה של פעילויות שלהם
אתה יכול להסביר לי בבקשה מדוע נקרא "פנחס" קנאי? מה עשה? לקח נשק רץ לתוך הבית של אחד הרבנים הכי גדולים, בדיוק כמו סיקריק, דקר בו, הרג אותו וברח, למה ברח? ממי ברח? ברח מכל הרבבות שצעקו :תפסו את הסיקריק הזה שעושה חילול השם, הרגו את הסיקריק הזה שביזוי את כבוד התורה של מרן הנשיא שליט"א( שיודע ללמוד פי כמה מהחצוף הזה ויודע בדיוק מתי מחיוב לעשות עבירה לשמה משום שנשתנו העתים)
כן, זהו מה שצעקו ההמון וזהו מה שכתבו העתונות.
אבל מה אמר הקב"ה ? פנחס בן וגו' השיב את חמתי, למה? בקנאו את קנאתי,מה עשה? איפה הקידוש השם?
ובכן, קידוש השם זה לא מה שאנו קוראים בעיתון כתבה באותיות קידוש לבנה "מעמד קידוש השם" "אסיפה היסטורי של קידוש השם" וכדו'
קידוש השם נקרא כאשר יש מישהו עושה משהו נגד התורה ויש מישהו מרגיש את הכאב של כביכול הקב"ה, ומראה כי כואב לו ומוחה ע"ז זהו קידוש השם.

ידידי היקר! אני מבין את האי נעימות שאתה מרגיש, אבל הבחירה היא בידך, או שתצטרף להסיקריקים האלו שאין(?) בהם לא תורה ולא חכמה אבל יש בהם יראת שמים ויראת חטא והולכים בהדרך שהדריכו הצדיקים של הדור הקודם הרש"ב מליובאוויטש המהרי"ד מבעלזא הגר"ח מבריסק הגר"א ואסרמן הגרח"ע מווילנה והגר"ח זוננפלד ועוד ועוד ועוד (ומי לא?)וכואב להם את הכאב של הקב"ה על המרידה במלכות שמים ע"י הפושעים הציונים והמסתעף, ומוחים וצועקים ע"ז כמו שעשה הסיקריק הראשון פנחס הכהן, ואז תזכה גם אתה להתואר היפה והנכבד "קנאי"
או,שתבחור את הדרך שהסליל הרב הראשי לישראל הראשון מרן הרב קוק, שישראל אע"פ שחטא ישראל הוא, ואסור לעשות חילול השם לצעוק ולמחות משום דרכיה דרכי נועם וכו' וכו' וכו', וכמו שצעקו אז הרבבות נגד פנחס שהלכו אח"כ נבוכים כל היום למה זכה הסיקריק הזה להתואר הנכבד "קנאי"?
בהצלחה!

מטופש להיכנס לויכוח הלזה, כי את העיקשים לעולם לא נוכל לשנות דעותיהם, שיתבוססו בטעותם, עדי יקוצו לעתיד ויראו כי פשוט עבדו לאל אחר לגמרי.
אבל כאן באתי למחות על השתמשות בשמות של גדולי עולם, כאילו שייכים היו למחניהם, הס מלהזכיר, לא היה ולא נברא, אל תקחו את הגדולים הללו, כמנוף לפשיעתכם, שקר בפיכם, ואתם משטים את הבריות, והעובדות ברורות, ודי לנו בזה.

א"כ ל(לא) איכפת לי
דאס איז א שיין שטיקל.
כל הכבוד!!

א"כ ל(לא) איכפת לי
דאס איז א שיין שטיקל.
כל הכבוד!!

א"כ ל(לא) איכפת לי
דאס איז א שיין שטיקל.
כל הכבוד!!

צדיקים, עולם הישיבות בסכנה ואתם ממשיכים בהיתפלספויות שלכם, הכרובים היו כ"א בקצה אחד ופונים זה לזה, כדי ללמדנו שאף שכל אחד שונה מחבירו בהשקפת עולמו, צריך לכבדו, תפסיקו כ"א לראות רק את עצמו, תדעו לכבד את השונה [כמובן כל עוד נוהג ע"פ דעת תורה, שלא כאנשי הבית החילוני, שרק מתייעצים עם רבנים, ומחבקים את לפיד והכל משנאת התורה החרדים והישיבות עפ"ל] נתאחד סביב התורה ונוקיע את כל המיתיונים אשר מבזים את הכיפה שלובשים.

למעשה? מי צודק בסוף?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture