נעצר חשוד בבוסטון? התקשורת מאשרת, המשטרה מכחישה

כלי התקשורת בארה"ב פירסמו כי לאחר ניתוח צילומי האבטחה מאזור הפיגוע, הצליחו חוקרי ה-FBI להניח את ידיהם על אחד החשודים בהנחת המטענים, מנגד, גורמים בבית הלבן מכחישים וטוענים כי עדיין לא נעצרו חשודים.

הבית הלבן מזים את הפרסומים בכלי התקשורת האמריקאים על כך שנעצר חשוד הקשור לביצוע הפיגוע בבוסטון. בהודעת הבית הלבן נאמר כי "לא נעצר אף חשוד במעורבות בפיגוע בבוסטון ביום שני האחרון".

קרא עוד:

[postim]

משטרת בוסטון אף היא התייחסה לדיווחים הסותרים והודיעה כי טרם נעצר חשוד. במקביל לדיווחים, סיפרו עדי ראייה כי בית המשפט הפדרלי בבוסטון פונה מאדם, הסיבה אינה ברורה.

כלי תקשורת אמריקנים פרצו לפני שעה קלה לשידור עם מבזק מיוחד שבו דיווחו על מעצר חשוד בפרשה "הרשויות בארצות הברית עצרו חשוד במעורבות הפיגוע בבוסטון, האיש זוהה לאחר שתועד במצלמות כשהוא מניח את אחד ממטעני הנפץ שהתפוצצו והביאו למותם של שלושה בני אדם", כך דווח.

ב-FBI עדיין לא הצליחו לברר האם גורמים חיצוניים קיצונים עשו את הפיגוע או מדובר ב"טרור מבית". על פי הדיווח החוקרים ניתחו תמונות ממצלמת האבטחה של חנות כלבו, המוקמת בסמוך לזירת הפיגוע.

ברשת CNNדווח כי החשוד הוא "שחום עור", שטרם נבדק אם הוא אזרח אמריקני או זר.

בעיתון "בוסטון גלוב" דווח כי החשוד הניח תיק שחור בנקודה בה אירע הפיצוץ השני .

טום פואנטס, איש FBI בעברו, אמר בראיון לתקשורת כי "עבור אדם המתמחה בטרור של ארגונים מהמזרח התיכון,הפעולה הזו תיראה כמו פעולה של אל-קאעידה או ארגון טרור אחר. אבל בשביל מומחים אחרים זה יכול להיראות כמו 'טרור מבית', כך שמוקדם עוד לקבוע".

בתקשורת האמריקנית דווח – כי המטענים הוטמנו בתוך סירי לחץ על מנת להגביר את אפקט ההדף. ב-FBI אישרו כי אכן המטענים הונחו בסירים יחד עם חומר נפץ מאולתר, מסמרים וכדוריות מתכת.

מוקדם יותר היום דווח כי הפעולה בוצעה על ידי אדם אחד ולא כפי שפורסם על ארגון שעומד מאחורי הפיצוץ, מומחה בתחום אמר כי "האופן בו הורכבו המטענים מעיד כי מדובר בפעולה מאולתרת. העשן הלבן מעיד כי לא מדובר בחומר נפץ מקצועי ומשודרג".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו