• msp-980100jpg
  • msp-120600jpg
  • סוֹד חֲמִשִּׁים • 50 אלף איש במעמד ההדלקה בסאטמאר • שיא עולמי

    מעמד ההדלקה בסאטמאר שבר שיא עולמי במספר המשתתפים | 125 ילדי חלאקה עברו בזה אחר זה אצל האדמו”ר | על רקע הד’ בבות הצית האדמו”ר את המדורה ופצח בריקוד | צפו

    אלי בן דוד | 19:07 | י״ט באייר תשע״ג

    רבבות מכל העדות והחוגים גווני הקשת היהודית, נטלו חלק במעמד ההדלקה הגדול בעולם בראשות כ”ק אדמו”ר מסאטמאר שליט”א.

    קרא עוד:

    למרות השעה המאוחרת לאחר חצות ליל מוצאי מנוחה, התאספו מעל 50 אלף איש מול בית המדרש הגדול בקרית יואל לחזות במעמד ההדלקה של האדמו”ר מסאטמאר, כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

    מעמד ההדלקה המושך מידי שנה רבבות, שבר השנה שיא חדש, כשהפלא הגדול הוא דווקא בעיתוי כזה של”ג בעומר חל במוצאי השבת וההדלקה התאחרה.

    בשעה 11:30 הגיע האדמו”ר להיכל הטישים בעיר שם ערך את מעמד החלאקה ל125 ילדי החסידות, בשעה 12:00 יצא האדמו”ר לרחבה הגדולה לפני בית המדרש הגדול שם כבר עמדה המדורה מוכנה על גבי במה גבוהה, כדי שקהל הרבבות ייטיבו לחזות במעמד הוד שבהוד.

    לאחר מספר ניגונים ד’ בבות וקה אכסוף, עלה האדמו”ר הדליק את המדורה הענקית לעיני הרבבות, ופצח בריקוד סוחף לכבוד התנא האלוקי רשב”י, איש לא נותר אדיש על הקרקע, כולם התרוממו טפח וטפחיים בריקודים סוערים שנמשכו שעות ארוכות כמעט עד עלות השחר.

    אחרי הריקודים נכנסו ההמון להיכל בית המדרש הגדול שם ערך האדמו”ר לחיים טיש, בתחילת הטיש מכרו זכות הדלקת 2 נרות שנמכרו ב1500 דולר כל אחת, אחרי הדלקת הנרות ואמירת לחיים נשא האדמו”ר דברות קודש לכבוד היום, לאחר דבריו הסתיים הטיש בעוד מחרוזת ניגונים וריקודים לכבוד התנא.

    צפו בוידאו וגלריה:

     למשלוח תמונות וקטעי וידאו מל”ג בעומר ברחבי הארץ והעולם, שילחו לכתובת: info@jdn.co.il

    האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (1) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (2) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (3) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (4) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (5) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (6) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (7) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (8) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (9) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (10) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (11) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (12) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (13) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (14) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (15) האדמו''ר מסאטמאר בחלאקה בל''ג בעומר (16) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (1) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (2) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (3) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (4) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (5) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (6) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (7) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (8) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (9) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (10) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (11) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (12) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (13) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (14) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (15) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (16) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (17) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (18) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (19) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (20) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (21) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (22) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (23) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (24) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (25) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (26) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (27) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (28) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (29) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (30) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (31) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (32) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (33) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (34) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (35) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (36) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (37) הדלקה ל''ג בעומר תשע''ג - סאטמאר (38) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (1) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (2) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (3) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (4) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (5) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (6) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (7) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (8) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (9) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (10) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (11) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (12) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (13) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (14) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (15) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (16) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (17) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (18) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (19) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (20) האדמו''ר מסאטמאר בטיש ל''ג בעומר תשע''ג (21)

    38 תגובות

    1. מאת פפפפפפפפפפ‏:

      חוץ מכמות העולם הכל נראה כוויזניץ

    2. מאת מנחם‏:

      הכל בזכות כ”ק האדמו”ר הצדיק מרימנוב שליט”א שהצית את ההדלקה הראשונה על אדמת ארה”ב לפני 19 שנה , והמנהג התקבל על ידי מאות קהלות מסביב העולם בחו”ל .

    3. מאת ישי‏:

      ילדי החאלאקה הם רק מי שהגיע לגיל שלוש בתוך ימי הספירה!!!!!!!!!

    4. מאת מנדי‏:

      כולם אבל ממש כולם מחקים את ויז’ניץ, ובכל זאת ויז’ניץ זה ויז’ניץ.
      ויז’ניץ למי שלא יודע, היו החסידות הראשונה שקיימה את מנהג ההדלקה בארץ הקודש. עד לאמרי חיים, המנהג לא היה מוכר בחצרות החסידים [מלבד ההדלקה במירון עצמה על גג המערה ע”י אדמור”י בויאן, ולמי שיודע, זה לא היה הדלקה של בויאן, אלא ההדלקה של המדורה של רשב”י, שרכש אותה הריז’ינער בכסף מלא לו ולכל זרעו אחריו. אבל גם ברוז’ין לא הדליקו, מלבד ברשב”י]. האמרי חיים המציא את הדבר הזה, וכולם אחריו. עד שזה הגיע גם לאמריקה.
      שרים תורתו מגן לנו שוב ושוב, כמו בויז’ניץ.
      סדר הניגונים הכל מויז’ניץ.
      צורת הארגון, הכל מויז’ניץ.
      מעניין. למרות שבתחומים אחרים יש לאחרים הרבה יותר מה להציע. בצורה של הרביסטיוע וההנהגה, כולם תמיד מחקים את ויז’ניץ

    5. מאת מאמין‏:

      האם זה חיסרון לחכות ויזניץ אדרבה איזהו חכם הלומד מכל אדם וכ”ש מצדיקים

    6. מאת תוהה‏:

      חמישים אלף איש, נראה קצת גוזמא, זה יהיה מספיק גדול, גם אם תכתבו עשרים אלף או אפילו עשר אלף, יהא מכובד וגדול,
      לכתוב מספרים אסטרונומיים, משיג בדיוק את ההיפך, שרבים יפקפקו בכלל בקיומו

    7. מאת אחד שאינו יודע לשאול‏:

      יא יא, א ודאי, נאר ויזניץ, נאר וואס דען???
      ביטע מאך זיך נישט נאריש

    8. מאת שי‏:

      ברור שמלכות ויזניץ מתפשטת בכל העולם
      הבה נראה כמה חסידיות יוצאות וקשורות לויזניץ (וסליחה מראש למי שאחסיר)
      ויזניץ – שיכון
      ויזניץ – מרכז
      ויזניץ דזיקוב
      דזיקוב
      ויזניץ – סערט
      שאץ ויזניץ
      ויזניץ – מאור חיים
      ויזניץ מאנסי
      סלונים
      בעלזא
      סטמר
      מייזליש סטמר בני ברק
      אנטניא
      קאסוב
      סקווער
      וישווא
      תולדות אברהם יצחק
      ועוד ועוד

    9. מאת עוד‏:

      גם ראכמעסטריווקע ארה”ב – קשור לויזניץ

    10. מאת ויזניצער‏:

      למנדי, אפילו הבעש”ט עשה אחרי ויזניץ. אין, ויזניץ המקור , כל השאר חיקוי……………………………………………….

    11. מאת פינקי‏:

      איזה וויזניץ

    12. מאת איציק‏:

      הרבי מתולךדות אהרן זצ”ל התחיל לפני וויזניץ

    13. מאת חסיד‏:

      מנדי כתב…
      “מעניין. למרות שבתחומים אחרים יש לאחרים הרבה יותר מה להציע. בצורה של הרביסטיוע וההנהגה, כולם תמיד מחקים את ויז’ניץ..”

      האם אחד מהדברים שיש לאחרים להציע זה צרות העין הנדיבה שנתברכת בה?

    14. מאת שיעל'ה‏:

      בעלזא לא מחקה את א”א ודאי ודאי שלא את ויזניץ
      ותפסיקו להמציא סיפורים

    15. מאת לא תוהה...‏:

      דווקא מאמין כן למספר. קחו בחשבון שיש גם עזרת נשים.

    16. מאת ויזניצער‏:

      ב”ה זכה האמרי חיים מויזניץ שכ7 מנכדיו משמשים באמורו”ת ומנהלים עדה לכבוד שמים.

      וזכה האבת ישראל שכ”כ הרבה מיוצ”ח מנהלים חסדיות.

      אה, א תענוג צו זייען, כן ירבה וכן יפרוץ.

    17. מאת שלמה‏:

      הבה נריב, מי התחיל ראשון……………..

    18. מאת אשר‏:

      כבר שנים שאני טס כל שנה לאתרא קדישא מירון לשאוב שפע ברכה והצלחה ברוחניות וגשמיות מההילולא קדישא, השנה נתקעתי בארה”ב, נכון שזה לא מירון 24 שעות, אבל המראה והשמחה שהיתה שם א”א לתאר כלל התרוממות הנפש בריקודים, ואח”כ בטיש כאשר האדמו”ר אמר שרשב”י נמצא כאן ממש אין מילים בפי‬
      ‫ותודה לחבר הטוב שלי שסיפר לי על החגיגה הגדולה בקרית יואל

    19. מאת יואל‏:

      שוין יארן וואס איך פאר ארויס צום הדלקה ביי כ”ק רבינו הגה”ק שליט”א דאס התרוממות הנפש וואס סאיז דא אין הייליגן שטעטל איז נישט משיג צו זיין, נישט די שפעטע שעות און נישט די מארגן’דיגע שווערע טאג קען מיר אפהאלטן פון פארן
      ווי ריכטיג האט דער רבי שליט”א געזאגט ל”ג בעומר ביינאכט ביי די דברות קודש אום 3 פארטאגס אז רשב”י איז דא מיט אונז אין ווער עס וויל קען זיך אויסבעטן ביי ר’ שמעון ווייל אין רוחניות איז נישטא אזאזך ווי מרחק דאס איז א גשמיות’דיגער זאך. ווער ס’איז געווען דארט קען מעיד זיין אז ער האט עס געשפירט
      די עיקר איז אז מ’זאל האבן אויסגעבעטן אלעס גוט בזכות התנא אלוקי ר’ שמעון

    20. מאת מנדי‏:

      שיעלע
      בעלזא ממש לא מחקה את אף אחד. כלומר אצל המהר”א מבעלזא כבר היו פארנטשעס בנויים משני הצדדים, וגם היה מקהלה בטיש כל ליל שבת על מנוחה ושמחה, וגם היה שיר בכל יום טוב על כל הנוסח, למשל על עזרת אבותינו בפסח? או שאתה צריך עוד פירוט איך בעלזא למדו לגמרי מויז’ניץ.

    21. מאת איש מירון‏:

      הכל טוב ויפה אבל שומעים בבירור שהסאטמאר’ס מזייפים את ניגוני מירון בצורה מחרידה ביותר ,וזה אומר שרק מי שזכה לגדול בארה”ק יש לו הבנה טובה בניגוני מירון,כל השאר זיוף!!

    22. מאת שלום דוב‏:

      העתק הדבק:
      למנדי, אפילו הבעש”ט עשה אחרי ויזניץ. אין, ויזניץ המקור , כל השאר חיקוי……………………………………………….

    23. מאת יואלי‏:

      מנדילע , אתה מעורר גיחוך. תחזור עוד קצת אחורנית בהיסטוריה, אולי תגלה ממי ויזניץ למדו… אגב, אתה לא חושב שפארענשעס הוא כתוצאה מגידול מבורך? מה שייך פה חיקוי? את מי רצית להעמיד על פארענטשעס בטיש של המהר”א מבעלזא? את קומץ החסידים ששרדו את המלחמה?

    24. מאת נח‏:

      לפעמים, החיקוי הוא עוד יותר טוב מהמקורי…….
      (למדים גם מהטעיות והפאשלות, ולא חוזרים עליהם)
      חכם הוא זה, שיודע לחקות אחר הדברים טובים…..

    25. מאת חסיד‏:

      ברור ומוחלט שויזניץ בתכל’ס הכניסו אתהמושג הזה
      למה? ככה! לא משנה בגלל גידול מבורך וכו וכו’
      מנדי גם צודק לגבי כל השטקלעך … היום בגלל הבלבול שכל אחד לוקח מה שמוצא חן בעיניו אתם הדור הצעיר כבר לא יודעים מי הנחיל לכןם את זה
      תשאלו את ההורים שלכם והם יגידו לכם איך היה נראה עולם הטישים והזמירות ללא ויזניץ
      אחר כך תתחילו להגיב פה…

    26. מאת חסיד‏:

      2 נקודות.
      1. מי המציא את השינוי בניגון “לכובעד התנא” שלא יורדים לבית השני מיד? ולמה?

      2.תראו את ההשתוקקות של יהודי ארה”ב לריקודים ולשמחה של מירון ול”ג בעומר שהם אינם זוכים להגיע למירון – ממש רואים את זה בעיניים ..

    27. מאת שם חם ויפת‏:

      נח! ח…ח..ח….
      זו תגובה לעניין.:)

    28. מאת ברוך מרדכי הכהן‏:

      סיכמנו: רק ויזניץ; לאורם ניסע ונלך.

    29. מאת ??????????????????...‏:

      איזה מרגשששששששששששששששששש
      אני מוזיל דמעות למראה העוצמה הזו, ולא אני בכלל לא חסיד סאטמר, וגם לא מתקרב,
      רק שזה באמת משהו מהמם

    30. מאת יענקי‏:

      1) עיין בספר מסעות אר”י של משב”ק המנחת אלעזר שמספר איך שהיה נראה ההדלקה בעיר צפת בשנת תרפ”.. בליל ל”ג בעומר איך שעשו מדורה גדולה לכבוד ר’ שמעון בחצר ביהמ”ד אחרי מעריב והאבות הביאו הילדים שעשו להם חלאקה למחר במירון ורקדו איתם על הכתפיים עכ”ל.
      2) ודוקא בארה”ב אני זוכר את הראשונים שעשו הדלקה
      אני זוכר בתור ילד קטן בוווילמסבורג בשנת תשמ”ח!
      היחידים שעשו הדלקה ברחוב בליל ל”ג בעומר היו קומץ קטן של ירושלמיים עניים שהתגוררו בווילמסבורג על מארסי עווניו מחוץ לבית המדרש תולדות אהרן והדליק המדורה הראש הקהל בשם רוכמן והם שרו בהתרגשות יוצא מן הכלל את שירי בר יוחאי עם געגועין עזים למירון שבימים ההם רק ירושלמי אותנטי הבין בכלל מה זה מירון
      ומן הצד עברו חסידי סאטמער ופאפא בלי השגות מה זה והטיסות היו עדיין יותר קשה מהיום . והסתכלו ברגשי רחמנות על הדפוקים שנשארו תקוע במירון
      ובשנת תשנ”ו התחילו לעשות בבורו פארק הדלקה ליד ביהמ”ד סטאלין
      3) בירושלים בשנת תש”א [חמש שנים לפני שהאמרי חיים הגיע לארה”ק] עשה הדלקה גדולה האדמו”ר השומר אמונים הרה”ק רבי אהרן ראטה זי”ע [בשוק מאה שערים (איפה שכהיום עומד ביהמ”ד תוא”י)]
      וזה לא היה ההדלקה היחידה מחוץ לחומות. גם בחצר ר’ מנדל ראנד עשו הדלקה
      4) כל עניני המדורה וניגון הד’ בבות וניגוני התעוררות לפני ההדלקה והדלקה בצמר גפן ושמן זית (ולא בחתיכות עצים מלוכלכים מהאשפות כמו שהיה נהוג בכל המדורת בארה”ק כל השנים!) והשיר לכבוד התנא מגיע ישר מחצר תולדות אהרן שכידוע הם המורים את הדרך לכל העולם בכל עניני ומנהגי והליכי בני ארץ ישראל בכלל וירושךלים בפרט,
      (הגם שכל החסידויות הירושלמיים מקדמת דנא נוהגים כך, ה”ה זוועהיל, לעלוב, קרלין, באיאן, אעפ”כ תולדות אהרן הם המרא דשמעתתא לכל העולם)
      ואולי בבני ברק היה וויזניץ ההדלקה הראשונה אבל לא בכל העולם
      ואבקש מאוד לא לכתוב שטויות ודברים לא מדוייקים על במת הציבור

    31. מאת חסיד‏:

      מרשימות מאוד ידיעותיך יענקי
      ממש צנא מלא ספרי..
      אבל זה ברור לכל שהירושלמים הם היו בני הבית של רשב”י
      כולם פה יודעים שלא האמרי חיים המציא את זה מדעתו
      ולא יעזור לאף אחד…

    32. מאת אחד שנהנה מהתגובה של שלמה‏:

      שלמה, תגובה מנצחת, מה זה משנה מי המקור העיקר כולם צדיקים וכולם קדושים וכולם טהורים!!!

    33. מאת איזה שטויות‏:

      ” סילוף אחר סילוף כבר כמה פעמים ” -ההדלקות בארה”ק התחיל מהאמרי חיים מוויזניץ-??? אתמההה????
      המנהג לערוך הדלקה בכל ערי ארץ הקודש מוזכר כבר בספר מסעת ארץ ישראל להרב רפאל משב”ק המנחת אלעזר משנת תרפ”ב!!
      והתחיל מהספרדים
      ונמשכו אח”ז החסידים בירושלים עיה”ק ה”ה רבי אלעזר מנדל מלעלוב זצ”ל בירושלים שבין החומות.
      ורבי שלומקה מזוועהיל משך השנים שלא יכול לנסוע למירון.
      ובחצר ר’ מנדל ראנד כידוע היה שני הדלקות כבר בשנת תרצ”ב.
      וכן האדמו”ר משומר אמונים משנת תש”א ! בירושלים עיה”ק שמחוץ לחומות. והאדמו”ר רבי יוחנן מקרלין בשנת תרצ”ט בעיה”ק טבריה
      ובשנת תש”ח כשהיה ההפגזות בירושלים באמצע המלחמה והיה עוצר ידוע הסיפור לכולם על ההדלקה שערך ר’ יוסל אייכלר בחצר בתי אונגרין מתחת לאפם של הערבים והציונים גם יחד בניגוד לחוק דאז ובסכנה!!!
      אולי בבני ברק היה רק האמרי חיים
      ובחו”ל כידוע בווילמסבורג הראשונים לערוך הדלקה בשנת תשמ”ח היה ביהמד הקטן והמסכן של תולדות אהרן במארסי עוווניו ע”י הר” מרדכי שלום רוכמן ז”ל למרות שהיו ללעג ולקלס בעיני התושבים על המנהג המוזר, לא שמו לב לכל זה ורקדו בכל עוז ותעצומות עם געגועין והשתוקקות למירון שרק ירושלמי אותנטי בימים ההםהבין מה זה מירון

    34. מאת חסיד‏:

      ברור וידוע שהאמרי חיים לא המציא מדעתו את המנהג
      אבל כנראה התכוון לומר שכמו כל הדברים שהאמיר חיים הפריח שהיו עד אז מנהג מוזר כמו שאמרת ורק קצת עשו זאת\
      הוא הפיח בדברים האלו רוח חיים הנחיל זאת מורשה לכל העולם כולו
      זה לא שהוא המציא מלשון המצאה אלא מלשון “מציאה”!!!!!
      והדברים פשוטים ואכמ”ל

    כתיבת תגובה

    האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

    תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • msp-46860jpg