עובדי חברת החשמל נגד הפרטת הענף

מחירים גבוהים? משכורות עתק? חשמל חינם לעובדים? יש מי שמעדיף שכל זה ימשך בעזרת המונופול של חברת החשמל | עובדי החברה לא מסכימים לחבר את תחנת הכוח החדשה לרשת החשמל

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

הפרטת משק החשמל עומדת על השולחן זה שנים רבות, ועכשיו, רגע לפני שמתחילות העבודות להקמת תחנת כוח חדשה, בבעלות פרטית, שתספק חשמל לאזרחי המדינה ותתחרה בחברת החשמל, תוקעים עובדי החברה מקלות בגלגלי היזמים.

קרא עוד:

[postim]‬‏

עובדי חברת החשמל אינם מסכימים לחבר את מתחם העבודות להקמת תחנת כוח חדשה לרשת החשמל הארצית, ומשכך, לא ניתן להמשיך במקום בעבודות להקמת התחנה. לפני ימים אחדים פנה הממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה לבת המשפט שיורה לעובדי החברה לעשות את המוטל עליהם ולחבר את המתחם לעבודות.

היום, אב בית הדין להגבלים לעסקיים, השופטת נאווה בן-אור, דחתה את בקשת הממונה על ההגבלים, דיוויד גילה, להוציא צו מניעה שיחייב את עובדי חברת החשמל לחבר את תחנת הכוח הפרטית של דליה אנרגיות שליד קריית מלאכי לרשת החשמל הארצית. בן אור נתנה לגילה שבועיים לנסות למצוא פתרון אחר מלבד מתן צו מניעה.

הפתרון שהציעה השופטת היה לפנות ליועץ המשפטי לממשלה כדי לקבל את עמדתו בנושא. העובדים טוענים כי מדובר, הלכה למעשה, בהפרטת ענף החשמל בארץ ללא שנערך מולם כל מו"מ על השלכות המהלך. היום צפוי להתקיים דיון נוסף בבית הדין האזורי לעבודה בבקשה של חברת החשמל לחייב את העובדים לחבר את דליה לרשת החשמל הארצית.

"הבקשה אינה מיועדת להביא את בית הדין להגבלים להכריע בסכסוך עבודה שבין חברת החשמל לעובדיה", כתבה הרשות להגבלים בפנייה לבית הדין ביום חמישי. "כל עניינה הוא להציב את גבולות החוק בפני פעולות שרשאים חברת החשמל ועובדיה לנקוט במסגרת סכסוך עבודה. חוק ההגבלים קובע איסור על ניצול מעמד מונופוליסטי לרעה ואיסור על סירוב בלתי סביר לספק שירות או מוצר שבידי המונופול. העובדים אינם חריגים מאיסור זה, ולכן עובדים המנהלים סכסוך עבודה מחויבים לקיימו ב-ד' אמותיו של החוק".

"אילו היינו בתיק רגיל של פירמה מונופוליסטית שנוהגת כך, ברור מאליו שזה ניצול המעמד", אמר בדיון עו"ד אורי שוורץ, שייצג את הרשות בדיון. "אני לא מעלה על דעתי שחברה מונופוליסטית בישראל היום, הייתה מעזה לעשות כך. משהו באיזון הזה צריך להשתנות. אי אפשר להגיש נייר לבית הדין לעבודה ולא לעשות דבר".

"בקשת הממונה איננה ראויה", אמר בדיון בא כוחה של חברת החשמל, עו"ד שוקי חורש. "ציפיתי שכשמדובר בממונה ובחברה מונופוליסטית, יהיה בירור מוקדם של הממונה לגבי הצעדים שהחברה נקטה. לו הממונה היה מרים טלפון או שולח מכתב 'מה אתם עושים בעניין', התשובה הייתה שאנו נערכים להגשת תביעה לבית המשפט והתביעה תוגש מיידית. ללא כל קשר לבקשת הממונה, הגשנו את הבקשה לסעדים זמניים לבית הדין לעבודה".

את רשות ההגבלים העסקיים ייצג בדיון עו"ד אורי שוורץ. את חברת החשמל ומנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, יצגו עורכי הדין שוקי חורש, חגי דורון וגיתית לווין גרינברג. את ההסתדרות ויו"ר ועד עובדי חברת החשמל ייצגו עורכי הדין ניב זקלר, הדס מרמלשטיין, אורנה לין וגל סחר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture