איתות לסוריה? ארה"ב תשאיר בירדן טילים ומטוסי קרב

תרגיל "אריה להוט" מתקיים בימים אלו בירדן | 18 מדינות ידידותיות ביניהן ארה"ב נוטלות חלק בתרגיל | בסיום התרגיל יישארו טילים ומטוסי קרב אמריקאים בירדן

ירדן מארחת בשמי ארצה תרגיל "אריה להוט 2013" ובו נוטלות חלק 18 מדינות ידידותיות. בין המדינות המשתתפות, בריטניה, קנדה, צרפת,  בחריין, צ'כיה, מצרים, עיראק, איטליה, לבנון ותימן. החיילים מתרגלים תרחישים שונים, כשהדגש הוא על לוגיסטיקה וקבלת סיוע הומניטארי. מדינה נוספת שנוטלת חלק משמעותי בתרגיל היא ארצות הברית.

קרא עוד:

[postim]

השיקול של ביצוע התרגיל בתיאום מלא עם ארצות הברית, הוא שירדן מקבלת ממנה סיוע רב מזה חמש שנים ברציפות ועד כה הועברו לירדן קרוב לשניים וחצי מיליארד דולרים.

אמש (מוצאי שבת), מסרו גורמים בפנטגון, כי בסיום התרגיל, תשאיר ארצות הברית את סוללות טילי הפטריוט שלה, ואת מטוסי הקרב מדגם F-16 בירדן. דובר משרד ההגנה, ג'ורג' ליטל, כי שר ההגנה האמריקאי, צ'אק הייגל,  אישר את הבקשה שהגיעה מצד ירדן.

"כל הכוחות האמריקניים האחרים שנשלחו לירדן לטובת התרגיל, יעזבו עם סיומו. לארצות הברית מערכת יחסים ארוכה עם ירדן, והיא מחויבת לביטחונה", הוסיף הדובר ליטל.

ייתכן כי מהלך זה שתנקוט ארצות הברית, קורה בהמשך לדיווחים המתקבלים בימים האחרונים, לפיהם שוקלת וושינגטון להגדיר חלק משמי סוריה כ"אזור אסור לטיסה", בדגש על האזור הקרוב לגבול עם ירדן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו