הערכה: "לא צפויה התפרצות המונית בנגיף הפוליו"

למרות שהנגיף התגלה בכמה מוקדים ברחבי הארץ, 95% מהאוכלוסייה מחוסנים | עם זאת, "יש לבדוק שהחיסון ניתן לילד 4 פעמים עד גיל שנה ומנה אחת נוספת בכיתה ב' | אם הילד לא התחסן יש לפנות ל'טיפת חלב'"

גילויים של נגיפי פוליו נוספים באשדוד, קרית גת, ותל שבע הביאו היום (שלישי) את משרד הבריאות לקרוא לכל מי שלא התחסן או לא השלים את מנות החיסון לבוא ולהתחסן. אלפי הורים מודאגים הגיעו לתחנות "טיפת חלב" ברחבי הארץ. אולם, יש לקחת את העניין בפרופורציה – התפרצות המונית לא צפויה בישראל בשל אחוזי החיסון הגבוהים, 95%. כמו כן, על כל 1,000 איש שידבקו, 900 לא ירגישו זאת, 100 יסבלו משלשולים ומכאבי ראש ואחד בלבד עלול ללקות בשיתוק.

קרא עוד:

[postim]‬‏

עם זאת, קיימות מספר שאלות חשובות שהציבור מבקש עליהן תשובות. למשל, איך נדע אם הילד שלנו חוסן? פרופסור איתמר גרוטו מסביר לערוץ 10 כי הדרך הפשוטה ביותר היא להסתכל בפנקס החיסונים. וצריך לראות שחיסיון הפוליו ניתן ארבע פעמים עד גיל שנה ועוד פעם אחת בכיתה ב'. במידה שלא, אפשר להתקשר ולברר בטיפת חלב או במסגרת בה הוא מטופל".

במקרים בהם הילדים לא חוסנו, יש לפנות לטיפת חלב בה הוא מטופל, אם לא חיסון", מסביר פרופ' גרוטו. על השאלה כיצד נדבקים במחלת הפוליו, הוא משיב: "הדבקה באמצעות מגע עם צואה, או באופן ישיר או עם חפצים ולכן צריך ולכן צריך להקפיד על היגיינה אישית כי בסופו שלדבר זה מגיע דרף הפה.

למרות שהסתברות לפרוץ מגיפה אינה גבוהה, בישראל ינקטו משנה זהירות כדי לא להיכנס לרשימה מפוקפקת, בה חברות סומליה, ניגריה, אפגניסטן ופקיסטן, מוכות הפוליו, שם קיימת הדבקה מתמשכת במחלה. בישראל אין הדבקה בפוליו משנת 1988, ובמשרד הבריאות לא מעוניינים בשינוי המצב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו