החמאס לקח אחריות על חפירת המנהרה שנחשף ע"י צה"ל

מיד עם פרסום חשיפת המנהרה, הוטל בישראל האחריות לחפירת המנהרה על חמאס. גורם ישראלי אמר אז כי "צה"ל מטיל את האחריות על ארגון חמאס, משום שהארגון אחראי לכל מה שמתרחש ברצועה".

ארגון החמאס לקח על עצמו את האחריות לחפירת המנהרה שנחשפה ע"י כוחות צה"ל לפני כשבוע וחצי, באזור שנמצא בין עזה לקיבוץ "עין השלושה".

קרא עוד:

[postim]

הדובר של הזרוע הצבאי בארגון החמאס, אבו-עוביידה, אמר אתמול (א') כי החמאס הוא האחראי לחפירת הטרור שחשפו כוחות צה"ל בין עזה לקיבוץ עין השלושה.

את הדברים אמר בראיון לרדיו המזוהה עם הארגון בעזה. אבו-עוביידה אמר כי הכוחות הצבאיים של החמאס "הם אלו שחפרו את המנהרה וגם היו אחראים עליה".

אבו-עוביידה אמר עוד, כי מטרת חפירת המנהרה היית במסגרת ניסיון לחטיפת חייל או אזרח מישראל, וע"י זה לאלץ את מדינת ישראל לשחרר אסירים פלסטינים הכלואים בישראל.

יצוין, כי מיד עם פרסום חשיפת המנהרה, הוטל בישראל האחריות לחפירת המנהרה על חמאס. גורם ישראלי אמר כי "צה"ל מטיל את האחריות על ארגון חמאס, משום שהארגון אחראי לכל מה שמתרחש ברצועה".

שר הביטחון ,משה (בוגי) יעלון, אמר כי חשיפת מנהרת הטרור, מהווה הוכחה נוספת כי ארגון הטרור חמאס, על אף הרגיעה שנכפתה עליו ואשר מתקיימת בזכות כוח ההרתעה של צה״ל, ממשיך להכין את עצמו לעימות מול מדינת ישראל ולפעולות טרור במידה ויחוש כי הדבר אפשרי.

"חשיפת המנהרה בידי כוחות צה״ל ראויה לכל שבח, שכן היא מנעה ניסיונות פגיעה באזרחים ישראלים המתגוררים בסמוך לגבול ובכוחות צה״ל אשר נמצאים באזור".

"על צה״ל וכוחות הביטחון להמשיך לפעול כדי לחשוף ניסיונות נוספים של החמאס ושל ארגוני טרור אחרים לפגוע באזרחי ישראל ובחיילי צה״ל, ומחובת כל הנוגעים בדבר לשמור על עירנות מרבית שכן הנחת העבודה שלנו היא שבכל עת מנסים גורמי טרור בעזה לחפור מנהרות נוספות שישמשו להוצאת פיגועים אל הפועל ברגע שיתאפשר להם".

כזכור, מיד עם חשיפת המנהרה, הורה שר הביטחון על הפסקת העברת חומרי הבניין לרצועת עזה.

שר הביטחון מסייר לפני חודשים אחדים בגבול הרצועה וצופה אל מנהרה שהתגלתה על ידי צה"ל || צילום: אריאל חרמוני, משהב"ט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו