פורום המנהלים של מוסדות חסידי צאנז | כנס היסוד

אמש נערך כנס היסוד ל'פורום המנהלים' של מוסדות התורה דחסידי צאנז בארה"ק | כנס היסוד ל'פורום מנהלים' של מוסדות התורה דחסידי צאנז בארה"ק, המונה רשת עניפה של ישיבות, כוללי אברכים ותתי"ם בכל רחבי הארץ מצפת טבריה וחיפה שבצפון, ועד אשדוד שבדרום.

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

אין איחוד – יש אחדות: שנת תשס"ג, עולם התורה חווה טלטלה עזה, ממשלת נתניהו דאז מקצצת בצורה דרסטית את תקציבי עולם התורה, מנהלי הישיבות עומדים בפני שוקת שבורה, ישיבות וכוללים רבים שהיו מבוססים על תקציבי ממשלה מוצאים עצמם יוצאים להתרים לראשונה בחו"ל, ומצבה של עולם התורה קשה מאי פעם.

קרא עוד:

[postim]

הצעד שעשו אז רוב מנהלי המוסדות של החצרות החסידיות, היה 'איחוד' מוסדות או הקמת 'מרכז' מוסדות. כך עשו בגור, בבעלזא, בוויזניץ ועוד. המקום היחיד בו בחר האדמו"ר דווקא לפצל את ה'מרכז' שהיה קיים עד לקיצוצים, הוא חצר 'צאנז'.

האדמו"ר סבר כי כשעומדים בפני שוקת שבורה, לא מן הנכון לרכז את את כל הבעיות והסיכונים בגוף אחד, כי אם לפצל את ההתמודדות לכל עיר ומוסד בפני עצמו. בצאנז מביטים אחור בסיפוק, ומצביעים על העובדה כי בס"ד למרות כל הקשיים והמהמורות שידעו כל מי שעוסק בתחום, במוסדות של חצר הקודש צאנז  יצאו המשכורות והתשלומים מדי חודש בחודשו בזמן.

שנת תשע"ד, 11 שנה אחרי, עולם התורה חוטף שוב סטירת לחי מצלצלת מאותו ראש ממשלה, תקציבי הממשלה מקוצצים דרסטית, אך הפעם קורה דבר חמור בהרבה, הממשלה מבקשת להתערב בניהול ובתכני המוסדות כתנאי להקצבות.

כאן החליטו בצאנז להרים את הכפפה. אין איחוד אמנם. אבל אחדות נדרשת על מנת לנצח בקרב. "אנו נמצאים בקרב חיינו" אומר לנו אחד ממנהלי המוסדות "הקרב הזה הוא הקרב על עתיד עולם התורה, ואני מדגיש, לא חלילה עתידה של התורה שתשרוד לנצח, אלא על תקציבי עולם התורה, וכידוע אם אין קמח אין תורה".

בהוראתו ובהכוונתו של כ"ק אדמו"ר מצאנז שליט"א, נערך אמש מוצאי שבת, כנס היסוד ל'פורום מנהלים' של מוסדות התורה דחסידי צאנז בארה"ק, המונה רשת עניפה של ישיבות, כוללי אברכים ותתי"ם בכל רחבי הארץ מצפת טבריה וחיפה שבצפון, ועד אשדוד שבדרום.

המנהלים התכנסו אמש לישיבה ראשונה, במהלכה דנו בדרכי ההתמודדות והפעולה, במהלך הישיבה הועלו רעיונות למכביר כיצד למנף את פעילות הפורום מול גורמי מסחר וממשלי, גופים בנקאיים וחברות ענק, רכש וקניינות משותפים, ניהול העמותות וראיית חשבון תקינים ועוד רבות. את דבר הקודש של האדמו"ר שליט"א הביא למעמד בנו הגאון רבי יוסף משה דב הלברשטאם שליט"א ראש רשת ישיבות צאנז בארה"ק.

פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (1) פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (2) פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (3) פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (4) פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (5) פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (6) פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (7) פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (8) פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (9) פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (10) פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (11) פורום מנהלי צאנז - כנס יסוד (12)

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture