זה סופי: בית שמש הולכת לבחירות חוזרות

בהתאם לציפיות, בית המשפט העליון דחה לפני זמן קצר את הערעור על ביטול תוצאות הבחירות בבית שמש וקבע: בחירות חוזרות בתוך 30 יום | מועד הבחירות: ט' אדר ב'.

כתבות נוספות בנושא:

אורח בחתונה שיחק: 5 פצועים בהם שלושה בינוני מפיצוץ נפץ באולם בב"ב
מזג אוויר סוער: גשם, שלג, סופות רעמים וקר מהרגיל • התחזית
מרהיב: נד מים תועד מול חופי הים בישראל - רגע לפני הגשם • צפו
ליד היישוב החרדי: ערבים פוגעים בארכיאולוגיה מימי בית ראשון

המערכה על קיום הבחירות החוזרות בבית שמש הסתיימה בהכרעה ברורה של בית המשפט העליון: בית שמש הולכת לבחירות חוזרות.

קרא עוד:

[postim]

על פי ההחלטה הבחירות תתקיימנה בתוך 30 יום, ואכן, שר הפנים גדעון סער הודיע כי הוא קבע את מועד הבחירות החוזרות בבית שמש ובנצרת לתאריך ט' אדר ב', בעוד חודש בדיוק.

בכך דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגיש ראש העיר הרב משה אבוטבול יחד עם כמה מהסיעות החרדיות במועצת העיר, והותיר את החלטת בית המשפט המחוזי על כנה.

זאת, תוך דחיית הבקשה של עו"ד ד"ר יעקב ויינרוט, לפתוח את הנושא למשפט רגיל, ולאפשר לו לחקור את העדים ולהגיש ראיות חותכות שיוכיחו בצורה ברורה ושאינה משתמעת לשתי פנים כי הבחירות בבית שמש לא הוטו בגלל הזיופים הבודדים שהתגלו.

עו"ד ויינרוט עצמו המליץ בזמנו לראש העיר הרב משה אבוטבול להימנע מהגשת ערעור לבית המשפט העליון, מתוך הנחה שהערכאה הגבוהה ביותר בישראל, היא המקום האחרון שבו יכולים החרדים לצפות לצדק ולהגינות משפטית.

למרות המלצתו של ויינרוט ולאחר התייעצות עם יתר הנציגים החרדיים במועצת העיר, החליט הרב אבובטול לגשת לעליון ולערער על ההחלטה, כשהוא מסביר שאלמלא יעשה זאת יהיה בכך טעם לפגם, ויהיו מי שיוכלו להבין מכך שנציגי הציבור החרדי מודים בכך שציבור בוחריהם מורכב ברובו מעבריינים בפוטנציאל.

"אנחנו לא יכולים לקבל את הפסיקה של בית המשפט לפיה יש חשש סביר ש-1,400 בני קהילות ה'קנאים' בבית שמש הם עבריינים מועדים" אמר הרב אבוטבול ופנה להגיש את הערעור.

בהחלטת בית המשפט שנוסחה בעיקרה על ידי השופט עוזי פוגלמן, נכתב כי "קיימת אפשרות ממשית לכך שתופעה זו השפיעה על תוצאות הבחירות – הן לראשות העיר והן למועצת העיר. תושבי בית שמש ומערכת הבחירות נפלו קורבן למסכת מאורגנת, שיטתית ורחבת היקף של הפרת חוק".

"התמונה המצטיירת לגבי האופן שבו התנהלו הבחירות בעיר בית שמש היא מדאיגה ומטרידה" הוסיף השופט פוגלמן. "החומרה הרבה הגלומה במעשים אלו מחייבת את השלמת החקירה המשטרתית במהירות הראויה ונקיטת הצעדים המתחייבים מכך".

השופט אליקים רובינשטיין תרם גם הוא מפרי עטו לפסק הדין: "אין עסקינן בנושא פשוט כל עיקר. ביטול בחירות הוא צעד חריג ביותר. אך הקושי אינו רק בתוצאה, אלא גם – כפי שציין חברי בסיפת חוות דעתו – בתמונה שנגלתה, ואינני בטוח שראינו את כולה אלא את חלקה בלבד".

המתמודד שהובס בבחירות וניצח בבית המשפט, אלי כהן הגיב בשמחה לא מוסתרת על החלטת בית המשפט ואמר: "אני מברך את תושבי בית שמש ואת אזרחי מדינת ישראל, כי יש כאן דמוקרטיה המקדשת את נקיון הכפיים. פנינו לעתיד – להביא תקווה לבית שמש".

הרב משה אבוטבול טרם מסר הודעה רשמית אך גורמים בלשכתו אומרים ל-JDN, כי הרב אבוטבול לא התאכזב לשמע תוצאות הערעור משום שלכל אורך הדרך ההערכה היתה שבנושא כזה רגיש מבחינה ציבורית ועתידה הציבורי של בית שמש, שופטי העליון לא יוכלו להרשות לעצמם להיכנע לחוקים היבשים ויאלצו לפסוק בהתאם לרוח דעת הקהל והתקשורת בימים אלו.

"כך או כך, אנחנו לא חוששים" הם אומרים. "הרי כולנו יודעים את האמת שהרב אבוטבול נבחר ברוב של 956 קולות, והמגזר החרדי לא מיצה את כוחו בהצבעה הראשונה. אנו בטוחים ללא צל של ספק שבעז"ה ננצח את הבחירות גם בפעם הבאה, אלא שהפעם התוצאה תהיה בפער גדול יותר לבושתם ולכלימתם של כל המלעיזים על הציבור החרדי ועל הגינותו".

יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי הגיב על החלטת בית המשפט: "התערבות בית המשפט בהליך הדמוקרטי וההחלטה על בחירות חוזרות בבית שמש מצערת מאוד, נציג תנועת ש״ס הרב משה אבוטבול יתמודד בשנית ואין לי ספק, שבעזרת השם, הוא ינצח בפער גדול יותר, הציבור בבית שמש יוכיח שאין מקום להתערבות של בית המשפט בהליך דמוקרטי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הכל צפוי והרשות נתונה להשפעת השמאלנים שיעשו הכל כדי להציק לחרדים על כל צעד ושעל

הבג"ץ הוסיף עוד אבן למצבת אנדרטתו…
להעביר גילולים מן הארץ והאלילים כרות יכרתון
ומלאה הארץ דעה את ה' בקרוב בימינו

הפעם בלי מחלוקות קטנוניות. בבקשה בבקשה בבקשה בבקשה מכל העסקנים החשובים. תמצאו את הדרך לרוץ בגוש אחד עם כל הכח (אופס…) חייבים להראות לחילונים שרוצים לגרש את החרדים ולחסום לנו שיווק מגרשים מי הבעל הבית כאן. רוב התושבים סבורים שלא היה להם רע בשנים האחרונות אז אין להם סיבה לכעוס זה רק ניצול של אלי כהן ומפלגתו המבולבלת שמלבים את האוירה לחינם.
כוחנו באחדותנו.
ולעסקנינו נאמר: "במקום שיש חילול ה' – אין חולקין כבוד לרב"

בהתאם לצפי לא לציפיות

בעז"ה הרב משה אבוטבול יכהן כראש העיר הבא של ב"ש

לפי איזה רשימה יהיה הבחירות?

אולי צריך לתקוף את בית המשפט לא על רקע חרדי ולא להעצים שהענין הוא ענין חרדי רק לתקוף אותם על רקע עניני להוכיח לכולם שהם פשוט סלפו את ההגיון הבריא אבל בלי שום קשר לחרדיות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture