ועדת השרים אישרה: תוגדל קצבת השארים ליתומים חרדים

בעקבות כך, תתוקן אפליית היתומים חרדים הלומדים בישיבות וסמינרים שיזכו לקבל קצבת השארים.

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בתחילת השבוע את הצעת החוק של ח"כ ניסים זאב להגדלת הקצבה ליתומים חרדים ולתיקון האפליה הקיימת היום בחוק.

קרא עוד:

[postim]

כיום קצבת השארים בסך 2,600 שקלים בחודש ניתנת באופן שווה עד גיל 18 אולם בהמשך מוענקת עד גיל 24 רק ליתום שסיים שירות צבאי או לאומי, או לצעירים עד גיל 20 הלומדים במוסד על-יסודי. גם צעירים מהמגזר הערבי מקבלים את הקצבה עד גיל 20 ללא דרישה מוקדמת. התיקון שאושר נועד לתקן את הסעיף המפלה ולקבוע כי יתומים מהמגזר החרדי, הלומדים בישיבות או בסמינרים של בנות, ייחשבו לסטודנטים ובעקבות זאת יזכו בקצבה. אגודת 'בית אברהם' התומכת ביתומים חרדים אשר פעלה רבות לתיקון האפליה בחודשים האחרונים בקרב השרים וחברי הכנסת מהסיעות השונות בירכו על החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה.

 "שרי הממשלה עשו נכון שהביאו לסיומה של אפליה" אומר ר' אפי דודיאן יו"ר אגודת 'בית אברהם': "זאת הייתה שערורייה של ממש. לא יכול להיות שבחור ישיבה שהגיע לגיל 18 הפסיקו לו את הקצבה בגלל שהוא בחור ישיבה. זה אפליה, כי ערבים וחילונים שאינם עושים צבא זכאים לקבל אותה עד גיל 20".

יצוין, כי לתיקון האפלייה התגייסו חברי כנסת מכל סיעות הבית. בין היתר, ח"כ דב חנין (חד"ש) שהתגייס למאבקם של היתומים החרדים, סיפר כי אינו מצליח להבין את העיוות: "מה זה רלוונטי לי מה אותו יתום לומד כל היום? למה זה חשוב אם הוא לומד באוניברסיטה, או שהוא לומד בישיבה?"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חבל מאוד שאת הקרדיט אתם שוכחים לתת למי שמסר את נפשו, בלי הגזמה, יומם ולילה, במשך כמה שנים, לתיקון החוק. מדובר בבחור חשוב מאוד בשם יוסף סגל, שהאפליה חרה לו עד מאוד, והקדיש את כל כוחו ומרצו ללא לאות עד שתוקן העיוות לשמחת אלפי יתומים ואלמנות שבורי לב.
יישר כוח!!!!!!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו