הסלמה בדרום: צה"ל תקף עשרות מטרות בעזה

בוקר מתוח בדרום הארץ בעקבות ההסלמה | כיפת ברזל יירטה רקטות שנורו לעבר אשקלון ואשדוד | צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות מטרות בתגובה לירי 70 רקטות מרצועת עזה | שר הביטחון: "כשאין שקט בדרום, גם ברצועת עזה לא יהיה שקט" | הלימודים בדרום כסדרם

עדכון 10:30 – אזעקה נשמעה באשקלון ובאשדוד, נזכיר כי אמש הודיע הג'יהאד האיסלאמי כי אם צה"ל יתקוף בצורה נרחבת הוא יגדיל את טווח הירי מעבר ל4-5 ק"מ מרצועת עזה. שתי רקטות נורו לעבר הערים והם יורטו ע"י מערכת כיפת ברזל.

כלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה 29 מטרות ויעדי טרור ברחבי רצועת עזה, בתגובה למטח הרקטות המסיבי שנורה אתמול אל עבר יישובי הדרום. כל כלי הטיס שבו בשלום לבסיסם.

אתמול בשעות הערב והלילה נורו מטחי רקטות אל יישובי הדרום ובהם נתיבות, שדרות, והמועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב, חוף אשקלון, ואשכול. שלוש רקטות יורטו בידי מערכת כיפת ברזל, שתי רקטות נפלו בשטחים מיושבים והשאר בשטחים פתוחים. צה"ל הגיב מיידית בירי טנקים אל מטרות בצפון הרצועה ובדרומה.

צפו במחבלים מתכוננים לשיגור רקטה

בשעות הערב קיים שר הביטחון הערכת מצב עם גורמי הביטחון, בדיון אמר יעלון כי "לא נעבור לסדר היום על מטחי הירי הערב. לא נאפשר לג'יהאד או לכל גורם אחר ברצועה לשבש את חיי אזרחי ישראל. כשלא יהיה שקט בדרום, גם ברצועת עזה לא יהיה שקט, באופן כזה שיגרום למחבלי הג'יהאד האסלאמי להתחרט על הירי שביצעו".

כאמור, במהלך הערב והלילה ביצעו כלי טיס של חיל האוויר התקפה נרחבת על יעדי טרור ברצועה ובהם שטחי אימונים של הג'יהאד האיסלאמי וחמאס, דובר צה"ל מסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

הג'יהאד האיסלאמי מיהר להתחפר במנהרות, אך זה לא הפריע לו לשלוח משם סרטון הפחדה, בהודעה שהופצה אומר הדובר בעילגית "לצבא הציוני הפחדן, אנו בגדודי קודס מוכנים לפלישה שלכם ונגיע לצריף הצבאי שלכם, אם תגיעו אין לכם ברירה – מתים או אסירים"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו