הטבת 0% מע"מ על דירה ראשונה לזוגות צעירים ● לא לחרדים

שר הואצר יאיר לפיד החליט בניגוד למומחי משרדו: 0% מע"מ לדירה ראשונה לזוגות צעירים ● ההטבה תבוא על חשבון ביטול ההטבה לערי הפריפריה ● גם הפעם החרדים מופלים קריטריונית

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'

על פי החלטתו של יאיר לפיד, בקרוב יבוטל סעיף המע"מ על קניית דירה ראשונה לזוגות צעירים שיש להם ילד אחד ובתנאי שאחד מבני הזוג שירת בצה"ל. ההחלטה התקבלה בידי שר האוצר בניגוד לדעתו של הצוות המקצועי במשרד האוצר.

עפ"י ההצעה שתידון בקבינט הדיור בעוד שבוע, תינתן הטבת החזר מע"מ בכפוף למחיר מטרה לרוכשי דירות עד שווי של 1.6 מליון שקלים, ההצעה מבוססת על אחת ההצעות שהגיש שר השיכון אורי אריאל לשר האוצר בנוגע להוזלת מחירי הדיור אם כי בהצעתו המקורית של השר אריאל נכללו גם משפרי דיור.

הביקורות

כרגע מדובר רק על עיסקה ישירה של רכישת הדירה מקבלן, שוק שגודלו פחות מ10% מהיקף עסקאות הנדל"ן בארץ. אם כי קיים החשש שנתח רוכשי הדירות מקבלן יגדל בזכות ההטבה וזו אחת הסיבות להתנגדותם של אנשי האוצר למהלך שעלותו עשויה להגיע ל-2 מליארד שקלים בשנה. הסבר נוסף להתנגדות הוא מהטעם שהמהלך לא יועיל לשוק הדיור ואולי אף יזיק, מכיון שהורדת המע"מ ל0% תגדיל בצורה משמעותית את הביקוש, צעד שיגרור עליית מחירים בגובה ההטבה או קרוב לה.

שר הבינוי והשיכון אורי אריאל התייחס ליזמת האוצר להחלת אפשרות רכישת דירה ראשונה ללא מע"מ בתנאי זכאות מסוימים, ובהם שירות צבאי או אזרחי ועבודה של אחד מבני הזוג המבקשים לרכוש דירה, וקרא לשר האוצר לפיד להפעיל את התכנית בלי להדיר חלקים בחברה הישראלית.
לדברי שר השיכון החלת התכנית העתידית של האוצר במתכונת מצומצמת לרכישת דירה ראשונה מקבלן ללא מע"מ עלולה לא להשפיע כלל על מחירי הדירות.

ח"כ ישראל אייכלר הגיב על החלטת האוצר והזכיר כי כבר נאמר: "ארורים הרשעים שאין טובתם שלימה". גם כאשר הליכוד ושותפיו אויבי ומשנאי ה' ותורתו, באים להחזיר את עושק המע"מ מזוגות צעירים, הם מוצאים חובה להפלות לרעה ולהדיר את הציבור הנאמן ביותר לה' ולתורתו וזהו הציבור החרדי. ביטול המע"מ יחול רק על מי ששרת בצבא החילוני. יש להזכיר להם כי בלעדי התורה הזאת, אין להם זכות לדרוש הכרה במדינה יהודית בארץ ישראל. כדי להכשיר את השרץ בעיני הגזענים, הם מצרפים את הערבים אזרחי הארץ לרשימת המקופחים.

אייכלר הוסיף ואמר "כאשר שר האוצר שלא תרם לבטחון המדינה כמשקל נוצה, בא לפגוע בילדי היהדות הנאמנה, זה הופך מחוק טוב ואזרחי לחוק גזעני ואנטישמי. יש להילחם בגזענות הזאת, בכל הכלים העומדים לרשותנו ולהוקיע כל מי שנותן יד לפשעי מלחמת התרבות שמבצעת מלכות הרשעה, נגד היהדות החרדית".

גם חבר הכנסת פריג' ממר"צ מתח ביקורת חריפה על לפיד בשל הסעיף המעניק את ההטבה ברכישת דירה רק ליוצאי צבא וכינה אותה ביצוע אומלל של רעיון נכון, כשהוא מוסיף: לפחות היום אני יודע שכערבי אני לא סובל לבד מהתעלמותו של שר האוצר לפיד המנסה לצבור עוד ועוד נקודות פופוליסטיות על גב הערבים והחרדים וכל מי שאינו מוגדר אחיו, דברי חבר הכנסת פריג' .

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture