שאור שבעיסה • לפיד פוער פיו נגד כל הקדוש והיקר, עפ"ל

למרות קדושת המועד ומפני קדושת השם נטלתי כלי חולין בידי למחות על חילול ה' ודברי הבלע של השר היהיר • ועדיין, יש בי תקווה על יאיר בן שולמית שישוב בתשובה שלמה

"לא ניתנו שבתות וימים טובים לישראל, אלא לעסוק בהן בדברי תורה" (ירושלמי, שבת ט"ו).

חגי ישראל ומועדיו הם הזמן בו אני פורש ממלאכה ומתמסר ללימוד התורה הקדושה, אלא שבמקום שיש חילול השם אין רשות לעמוד מנגד. בספר החינוך (מצוה שכג) כתב "כי לא לעסוק במלאכה נקבעו ימי חולו של מועד, כי אם לשמוח לפני השם, רוצה לומר להתקבץ במדרשות ולשמוע נועם אמרי ספר", לדאבוננו נשמע בקצה מחנה ישראל אמרי חפר תחת אמרי שפר.

אם אין עבר – אין עתיד!

מפלגת 'יש עתיד' שרכבה על גלי ההסתה והשקרים נגד הציבור החרדי, התעטפה בתחילה בטליתו של "הרב" שי פירון ופשטה טלפיה כאומרת: ראו שכשר אני. אלא ש"ברא כרעא דאבוה" וראש המפלגה שלא שמע על שמירת הדיבור, פער פיו כנגד כל הקדוש והיקר בדברי בלע וכפירה אשר תצלינה אוזניים משמוע.

יאיר היהיר שרדף באובססיביות כל זכר יהודי וכל צלם אלוקי שנשאר בצילה של המדינה, הנה, רק בערב הפסח נודע שוב כי לראשונה או ליתר דיוק בשנית, אותו שר אוצר שב על איוולתו לבלתי השתתף במכירת החמץ של מדינת ישראל. אבל לא על זה כעסנו, הרי בליל הסדר אמרנו על מי שהוציא עצמו מן הכלל: "אילו היה שם לא היה נגאל".

אך על של עתה באתי, אותו בור ועם הארץ היודע את ריבונו ומתכוון למרוד בו נזכר לפתע ממלכות שמים ופנה אל קודשא בריך הוא, אך כמאמר חז"ל "רשעים, אפילו על פתחו של גיהנם אינם שבים בתשובה" אל תדמיינו כי בעל הגאווה ביקש סליחה פומבית מאלוקי ישראל או למצער יתוודה על מקצת חטאיו, לא ולא. לחוצפן כלפי שמיא יש רשימת דרישות עפ"ל.

רשע, כבר קדמך!

יו"ר מפלגת 'העם ההולך בחושך' מבקש לראות נס קטן כבימי מצרים, מה לעשות וכבר השיב הרמב"ן לטענה זו בכתבו (פרשת בא) "ובעבור כי הקב"ה לא יעשה אות ומופת בכל דור לעיני כל רשע או כופר, יצוה אותנו שנעשה תמיד זכרון ואות לאשר ראו עינינו, ונעתיק הדבר אל בנינו, ובניהם לבניהם, ובניהם לדור אחרון, והחמיר מאד בענין הזה, כמו שחייב כרת באכילת חמץ ובעזיבת הפסח… הכל להיות לנו בכל הדורות עדות במופתים שלא ישתכחו ולא יהיה פתחון פה לכופר להכחיש אמונת האלוקים" למרבה הצער, אבותיו של תינוק מגודל שנשבה לא השכילו להמשיך את שרשרת הדורות.

האיש שרומס בריש גלי את מצוות התורה, האיש שמעביר חוקים "ליברליים" ופוגע בקדושת השבת, היה רוצה שבעשרת הדיברות נצטווה לאפשר לו לחשוב כרצונו. אבל מה יתן לך ומה יוסיף לך אם תהיה זו דיברה אלוקית?! וכי את שאר הדיברות אתה מקיים או עכ"פ מכבד?! האם אתה נותן לשומרי גחלת התורה והמצוות לשמור על אמונתם ועיקרי דתם בלא התערבות בכפייה?!

יש תקוה לאחריתך

בדבר אחד התנחמתי במעט. אחרי שנה שבה עמד זחוח הדעת מול המציאות הקשה והבין שלמרות הבטחותיו הוא לא באמת יודע מה לעשות, הוא פונה אל אבינו שבשמים ומודה: "אנחנו זקוקים לך באותו מקום שבו תמיד היינו זקוקים לך: כשכל האפשרות האחרות נכשלו". ישראל אף על פי שחטא ישראל הוא, וכשנסיונות היאחזות בקרנות מזבח הכפירה כושלים, הוא יודע לשוב.

גם הבן הרשע הוא הבן של אבא שלו. על אף הקהיית השיניים והתשובה הראויה לאפיקורוס כמותו, הוא עדיין נכלל בהגדה.

בחג של תשובה מאהבה, נתפלל כולנו על יאיר בן שולמית שיחזור בתשובה שלמה ויזכה לתקן ולו מעט מהנזק האדיר שגרם לציבור שומרי המצוות.

"יש תקוה לאחריתך, ושבו בנים לגבולם" בקשתנו בפני מי שעבר כל גבול: הנח לנו ולקב"ה "אורייתא, ישראל, וקודשא בריך הוא – חד הוא" אם ברצונך להצטרף לחוט המשולש- לך ובקש דרך תשובה, ואם לאו אל תעלה על פיך שם שמים לבטלה "לא תשא את שם ה' אלוקיך לשוא"- הוא גם דיבר אחד מעשרה.

'ניגון המשולש' במעמד סיום מסכת עירובין שע"י חברת 'תורתך שעשועי' דחסידי סאטמאר

עיבוד תמונה: רוזי אפריאט

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו