מספר הנוסעים ברכבת יגיע ל- 70 מיליון בתוך חמש שנים

נוכח שינוי מגמה חיובי של הרכבת, ועדת הכספים אישרה העברת 11.7 מיליארד ₪ למימון הסכם ההפעלה החדש • מנכ"ל משרד התחבורה: מטרת הסובסידיה לשפר את חברת הרכבת • בתוך חמש שנים יוכפל מספר הרכבות היומיות ואורך המסילות יגדל ב-50%

ועדת הכספים אישרה היום (ג') העברת תוספת תקציבית של 11.7 מיליארד ₪ לרכבת ישראל, לצורך מימון הסכם ההפעלה החדש.

האישור ניתן היום בתום שתי ישיבות מיוחדות שהקדישה הוועדה על-מנת לברר האם וכיצד מבצעת הרכבת התייעלות בשורה של נושאים.

בישיבה היום, חשפו מנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל הרכבת, כי חל שינוי מגמה חיובי ברכבת ישראל, החל מצמצום חברי ההנהלה, שיפור השירות לאזרח, שיפור ניכר ברמת הדיוק, בבטיחות, בהגדלת מספר רכבות הנוסעים ביממה, בהרחבת המסילות הקיימות והקמת חדשות ועוד. שיעור העמידה בזמנים השתפר משמעותית מ- 82.5% ב- 2005 ל- 93% ב- 2013.

נוכח הנתונים ושינוי המגמה החיובי שניכר ברכבת, החליט יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) יחד עם יתר חברי הוועדה, להיעתר הפעם לבקשת המדינה ולאפשר תוספת תקציבית משמעותית לרכבת למימון הסכם ההפעלה, סובסידיה לרכבת.

קרא עוד:

[postim]

סלומינסקי: "ועדת הכספים רואה חשיבות רבה בחיזוק ותגבור הרכבת, אך זו חייבת לעמוד ביעדים שהוצבו לה ולהגדיל בצורה משמעותית מאוד את מספרי הנוסעים ואת מספר רכבות המטענים, על-מנת להפחית עומסים בכבישים ולתרום למאבק בתאונות בדרכים. רכבת יעילה ונגישה היא אינטרס ציבורי ואזרחי מן המעלה הראשונה וסמל למדינה ומשק מתקדמים. ועדת הכספים תמשיך לעקוב אחר התקדמות העבודות להרחבת המסילות הקיימות והקמת קווים חדשים".

מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי: "הרכבת כיום היא כלי תחבורה אמין, יעיל, זול ונגיש. בשנים הקרובות נחבר את הגליל, מסילת חיפה-כרמיאל, מסילת העמק שהולכת ונבנית, קו הבשור אשקלון-באר-שבע ועוד. קיימים שיפורים בכל ההיבטים. רמת הדיוק עלתה בצורה ניכרת ומגמת השיפור אף נמשכת, כשכיום אנחנו עומדים על שיעור דיוק של 93% בשעות השיא ו- 93.1% בכללי (ב- 2013) לעומת 82.5% בשעות השיא בשנת 2005 ו- 83.77% בכללי באותה שנה.

המנכ"ל הסביר כי מטרת הסכם ההפעלה, מה שהיה פעם הסכם הסובסידיה, שהרכבת תידרש להיות טובה יותר. ככל שתהיה טובה ויעילה יותר אזי התחייבויות הממשלה יגדלו בהתאם. הכוונה להגדיל את המטענים, להוריד כמה שיותר את המשאיות וההסכם הזה מעודד את הרכבת להיות טובה יותר. הקמנו אגף בכיר רגולציה לרכבת, שיסייע לרכבת לקדם את כל הנושאים הדורשים שיפור. ההסכם הוא עד 2020 ויביא את הרכבת למקום אחר לחלוטין.

"הביקוש של הציבור לרכבת גדל בצורה משמעותית. בכל מקום שאנחנו פותחים תחנת רכבת החניונים מתמלאים מיידית" אמר יצחקי בציינו בסיפוק את התייעלות החברה שהובילה לכך.

רכבת ישראל 3מנכ"ל הרכבת בועז צפריר חשף בדיון המיוחד את תכניות רכבת ישראל לחמש השנים הקרובות "אנחנו שואפים להגיע ל- 70 מיליון נוסעים בשנת 2020 ולהגדיל את אורך המסילות הכולל מ- 1,100 ק"מ כיום ל- 1,700 ק"מ ב- 2020.

אנחנו עומדים על 402 רכבות ביום והחל מאמצע יוני 450 רכבות ביום וב- 2020 נפעיל 860 רכבות ביום. אנחנו שוקדים על תרבות ארגונית חדשה, מבצעים שינויים מבניים, מעצימים את המנהלים, משפרים את איכות המוצר.

הגישה החדשה היא ניהולית-עסקית ומצבעים רפורמה בכל שדרות הניהול של הרכבת. בנושא הובלת המטענים היעד שלנו הוא להגדיל את היקף ההובלות מ- 6.2 מיליון טון בשנה ב- 2013 ל- 14.3 מיליון טון ב- 2020 ועקב כך הגדלת ההכנסות ממטענים מ- 146 מיליון ₪ ב- 2013 ל- 256 מיליון ₪ ב- 2020.

ב- 2014 תגיע הרכבת לשיא הביצוע ביזום וניהול פרויקטים עם תחזית השקעות בעלות של כ- 3.3 מיליארד ₪. כעת אנחנו עומדים לקראת סיום הכפלת המסילה לבאר-שבע, הגדלת תדירות הרכבות וקיצור משך הנסיעה, סיום הכפלת המסילה לכפר-סבא, הגדלת מספר הרכבות באיילון, הפעלת הקו לשדרות כחלק מפרויקט אשקלון-באר-שבע, סיום הכפלת התוואי בין עכו לנהריה, המשך ביצוע מואץ של מקטעי הקו המהיר לירושלים והמשך קידום תכנית ההסבה לרכבות חשמליות".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו