היום יינתן גזר דינו של אהוד אולמרט

פרשיית השחיתות הגדולה בתולדות המדינה מגיעה אל קיצה • היום יקריא השופט את גזר דינו של הפוליטיקאי הבכיר ביותר שצפוי לעמוד למאסר ממושך • האם יהיה למדינת ישראל גם ראש ממשלה בכלא? היום ב-9:00 התשובות!

בית המשפט המחוזי בתל אביב יגזור הבוקר את דינם של המורשעים בפרשת הולילנד ובהם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

הפרקליטות ביקשה לגזור על אהוד אולמרט לפחות שש שנות מאסר ולהשית עליו קנס של מיליון בגין הרשעתו בלקיחת שוחד של כחצי מיליון שקלים, פרקליטיו בקשו לגזור עליו עבודות שירות, אולמרט הודיע כי יערער על ההרשעה לבית המשפט העליון.

הפרקליטות טוענת לענישה חמורה ומהדהדת “הענישה בתיק הולילנד צריכה להדהד למרחק, להלום את חומרת המעשים, להתריע ולהרתיע את היחיד ואת הרבים. התמונה שנחשפה בתיק היא נדירה בחומרתה ובהשפעה שיש לה על מדינת ישראל. היא נדירה בהיקף השחיתות, בהיקף כספי השוחד, בזהות המשחדים והמשוחדים, ובפרויקטים עתירי הממדים שעמדו על הפרק”

השופט דוד רוזן הסכים ואמר כי הענישה תהיה "משמעותית", על פי הערכות פרשנים, ייגזרו על אולמרט ארבע שנות מאסר בפועל אך ביצוע גזר הדין יעוכב כנהוג במסגרת של "עבירות צווארון לבן" עד להכרעה בערעור שיוגש לביהמ"ש העליון.

קרא עוד:

[postim]

בשבוע האחרון נחקר אולמרט במשך שעות במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בקרש לחשדות מחודשות בענייניו, ובחשד לשיבוש הליכי משפט והדחה בחקירה ובעדות, בהקשר לתיקי החקירה שהתנהלו בעניינו בשנים האחרונות.

יחד עם אולמרט, יוקרא גזר דינם של שישה נאשמים נוספים ושל שלוש חברות.

עונשיהם של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופליאנסקי ושל אברהם פיינר חבר מועצת העיר לשעבר, לא ייגזר היום בעקבות מצבם הרפואי, עד לקבלת חוו"ד התרשמותית על אופן תפקודם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו