ביקורת משפטית על חילול הקודש בישיבת עוד יוסף חי ביצהר

לטענת מתיישבי יצהר, לוחמי מג"ב גורמים נזק למקום ומחללים את קדושתו • רבני היישוב קוראים לסירוב פקודה • בעקבות כך פנתה עמותת הימין המשפטית 'חננו' במכתב חריף לאלוף פיקוד המרכז ניצן אלון וביקשה ממנו לחדד את נהלי ההתנהגות של הלוחמים

עורך דין עדי קידר מעמותת הימין המשפטית 'חננו' פנה במכתב חריף לאלוף פיקוד המרכז ניצן אלון וביקש ממנו לחדד את נהלי ההתנהגות של לוחמי משמר הגבול שהשתלטו לפני כחודש וחצי על מבנה ישיבת עוד יוסף חי ביצהר, ולטענת עורך דין קידר בשם מתיישבי יצהר גורמים נזק למקום ומחללים את קדושתו.

מישיבת עוד יוסף חי נמסר בתגובה לתלונות המתיישבים כי תפיסת בית המדרש והשימוש בו הם מעשה של גזל וחילול הקודש – האסורים על פי תורת ישראל, ורבני הישיבה קוראים לכל מי שמעורב בעל כורחו במעשה חמור זה – שוטרים וחיילים לסרב פקודה ולהימנע מלהשתתף בו.

קרא עוד:

[postim]

כזכור, בתחילת חודש ניסן, נוכח אירועי האלימות כלפי כוחות הביטחון שאירעו בישוב יצהר, הוחלט בצה”ל למקם פלוגת לוחמי משמר הגבול במבנה ישיבת יצהר. אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון “צו תפיסה” לישיבת עוד יוסף חי ביישוב, כוחות צבא פינו בשעות הלילה את מבנה הישיבה ומיקמו בו פלוגת לוחמי מג”ב. הלימודים במקום הופסקו עד לסוף חודש ניסן, שבמהלכו, התפרעות הערבים בהר הבית לא גררה תגובה דומה.

נכון להיום, מוגבל מספר התלמידים המותרים לשהות בישיבה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו