אוקראינה בחרה את פטרו פורושנקו לנשיא

על פי כל המדגמים מסתמן כי פורשנקו ניצח את יריבתו טימושנקו בפער ניכר 55% לעומת כ-12% • בנאום הניצחון אמר נשיא אוקראינה הנבחר כי לא יוותר על קרים וכי יפעל להשיב את השליטה במזרח המדינה • הניצחון הגורף חוסך את הצורך בסיבוב בחירות שני

36 מליון אזרחי אוקראינה יצאו אמש להצביע על זהות הנשיא, המצביעים נדרשו להכריע בין ראשת האופוזיציה טימושנקו לאיש העסקים ושר החוץ לשעבר, פטרו פורשנקו.

בשעות הערב כבר פורסמו המדגמים המצביעים על נצחונו הסוחף של פורושנקו. התעשיין הבכיר הזדרז להכריז על נצחונו עוד בטרם הסתיימה ספירת הקולות, בהצהרתו הראשונה הבהיר כי לא יכיר לעולם בסיפוח חצי האי-קרים לרוסיה.

בנאום הניצחון הבטיח להשיב את השליטה במזרח אוקראינה לידי הצבא ולסיים את הלחימה עם הבדלנים, עם זאת, הדגיש כי לא תהיה כל הידברות עם הבדלנים עד אשר יניחו את נשקם.

קרא עוד:

[postim]

פטרו פורושנקו הוא מגדולי התעשיינים במדינתו, שליטתו הרחבה בשוק הממתקים המקומי העניקה לו את התואר "מלך השוקולד", פורושנקו -שנקרא בעבר ולצמן כשם משפחתו של אביו היהודי- נוקט בעמדות פרו-מערביות ועם בחירתו הבטיח כי יפעל לשילובה של אוקראינה באיחוד האירופי כפי רצון הבוחרים, כדבריו.

לפני יותר מחודש ביקר פורושנקו בישראל ונפגש עם שר החוץ, אביגדור ליברמן. פורושנקו אמר לליברמן כי הוא מצפה שישראל תודיע בצורה ברורה על תמיכתה בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה ותגנה את הפלישה הרוסית לקרים, דבר שישראל נמנעת ממנו מאז תחילת המשבר במדינה. המועמד האוקראיני נפגש בזמנו גם עם נשיא המדינה, שמעון פרס.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו