האדמו"ר מסאטמאר: כבר אלפיים שנה אנחנו מהנרצחים ולא מהרוצחים

התייחסות מפתיעה של כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א למצב השורר בארץ הקודש. ביכה והספיד את שלשת הנערים הנרצחים • בהתייחס לחשד של רצח נקם אמר, כבר אלפים שנה אנחנו מהנרצחים ולא מהרוצחים

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפני שעה קלה ( יום רביעי), הודיע במפתיע כ"ק האדמו"ר מסאטמאר שליט"א לרבני הישיבה לעצור את סדר הלימוד כי ברצונו לומר כמה דברים בענייני השעה. האדמו"ר מסאטאמר שליט"א המכהן בתפקיד ראש הישיבה לכל דבר יושב במשך שעות היום בהיכל הישיבה מוסר מעת לעת שיחות חיזוק והתעוררות, אך תמיד זה בשעות הבוקר, הפעם זה היה בהפתעה ובשעות אחה"צ. האדמו"ר שליט"א עצר את הקהל וביקש לומר כמה דברים על המתרחש בימים האחרונים בארץ, האדמו"ר התייחס לעצם האירוע הקשה של רציחת 3 הבחורים, והספיד בבכי את הבחורים שנהרגו באופן קשה וטרגי כזה רח"ל, אנו מצרפים הקלטה משיחת הקודש של האדמו"ר שליט"א, וגם מתורגם בתרגום חופשי:

דוד המלך אומר בתהילים שקר שנאתי ואתעבה אני רוצה לדבר כאן על מאורע שהיה, כולם יודעים מה שקרה בארץ ישראל שנהרגו ל"ע 3 נפשות מישראל באופן אכזרי מאוד השם ירחם, וירב בבת יהודה תאניה ואניה, כאשר קורה בארצינו הקדושה אירוע טרגי כזה כל לב שותת דם, והקב"ה מצטער בצרתן של ישראל, וכל כלל ישראל מצטערים מאוד בצער גדול על מה שקרה, וזה לא רק נפש אחת, אלא ג' נפשות, כאשר קורה אירוע כזה כל לב יהודי כואב ומתאבל על צרות ישראל ומתאבל על הקרבנות שנופלים, וה' יאמר לצרתינו די.

כנהוג בימי השבעה יתרבו המנחמים מכל שכבות הציבור, ואפילו יהודים שלא הכירו את הבחורים באופן אישי יגעו לנחם את האבלים וירגישו אבלים, וזה אבל של כלל ישראל, וכל יהודי צריך להתאבל כאשר קורה אירוע מחריד כזה, אבל עם כל הצער והעגמת נפש שיש בזה, חייבים להתבונן גם בראיה רחבה וחכמה יותר, ובעניים פקוחות בדעת תורה.

אכן אמת הוא שהציבור כואב את מעשה הרצח הנורא, אבל לדעתי לא היו צריכים ההורים להספיד את ילדיהם, אלא עדיף היה שהם יחזרו בתשובה ויאמרו ווידוי בבכיות את הנוסח של אשמנו בגדנו, ועל חטא, על זה שהם הלכו לגור וללמוד למקום של רוצחים חיות טרף, מי התיר להם ללכת לשם בין רוצחים מועדים וידועים, האם אין מקום בארץ ישראל לגור וללמוד רק בתוך כלוב החיות, מי התיר להם להכניס את עצמם בניהם ובנותיהם לגוב האריות להפקיר את נפשם ונפשות ביתם, הכל בגלל היצר הרע והתאוה שנקרא שלימות הארץ ציונות למהדרין מן המהדרין, ועל כן חובה עלינו לומר בצער, ההורים אשמים, הם גרמו לרציחה של בניהם, ועליהם לשוב בתשובה.

היום הגיע כבר מסע הנקמה, יש חשש שמצאו ערבי שנהרג ע"י יהודי בתורת נקמה, מי יודע התוצאות של פעולות כאלו, יהודים בכל העולם בכל המדינות נכנסים לסכנה, מחשש לנקמה מהערבים, אני מקוה שהערבי נהרג ע"י בני ישמעאל, אבל אשרי איש מפחד תמיד, כבר אלפיים שנה יהודים בגלות, במשך כל הדורות נהרגו רבבות מליוני יהודים, היהודים היו הנרצחים ולא הרוצחים, וזה היה העוז של היהודים בגלות.

דודי הקדוש (הרה"ק בעל הדברי יואל מסאטמאר) לימד אותנו לאהוב את האמת ולשנוא את השקר, בדור עקבתא דמשיחא שהאמת תהא נעדרת, לימד לנו דודי הקדוש להלחם בכל הכוח נגד כוחות השקר ולומר האמת, אפילו שזה מצב כאוב וצרות, ויגיע חיצים ובליסטראות נגדינו ויגידו שאנחנו שונאי ישראל.

שונאי ישראל הם אלו שמפקירים את נפשות ישראל ליצר הרע של ציונות, שונאי ישראל הם אלו שעושים מעשי נקמה ומעוררים את הרוצחים לנקום, וזה גורם נקמה אחר נקמה מצד לצד, ועל זה אומר דוד המלך בתהילים שקר שנאתי ואתעבה, על כן חייבים לזעוק קבל כל העולם ומלואו, היהדות החרדית ידם מסולקת מכל המדינה, לא ציונות, לא התנחלות, לא נקמה.

הקב"ה ישמור על עם ישראל בכל מקום שהם, בארצינו הקדושה ובכל העולם, מכל צרה וצוקה וישבור עול הגויים רשעי הגויים ועול הגלויות רשעי ישראל הציונים.

האזינו

הכתבות המעניינות ביותר

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
18 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוי איך שאדמו"ר מסאטמאר צודק מאה אחוז
שמעתי את הדרשה הוא חזק מאד

ראשית, מי ששומע את ההקלטה רואה שהוא בכלל לא מספיד ובוודאי שלא בבכי, נכון, הוא מזכיר שזה טרגדיה קשה ושכל אחד צריך להשתתף באבל, אבל זה בקושי 2 דק' ובכלל לא עיקר הדרשה.

שנית, אני מעדיף שלא להגיב לעצם הדרשה, משום שברור לי שאז התגובה שלי לא תזכה בכלל לעלות לאתר . . . וד"ל.

אבל פטור בלא כלום א"א, ולכן אומר רק 2 מילים: אני מזועזע ! ! !

והמשכיל בעת ההוא ידום ……

אין מילים להוסיף
האדמו"ר הזה אמר דברים אמיתים שאין להתווכח על זה
וכבר אמרו מרן הגרב"ד פוברסקי ומרן האדמו"ר מווזניץ "הרבי מסאטמאר צדק"
ולהבדיל גם חברי הכנסת אמרו את זה כבר

כוונתו לומר שההורים אחראים לרצח ילדיהם?

איך אפשר לדבר כך כשהדם עודנו שותת, בתוך ימי השבעה, כשהמשפחות עדיין בוכות ואבלות ועיניהם טרוטות מדמע.

האם יהודי הונגריה ופולין גם אשמים כיון שלא ברחו כשעוד היה אפשר, וזאת בעצת הרבה מצדיקי אותו הדור, שאמרו לא לברוח!!

איך אפשר לתלות סיבות? אולי על הריגת שטארק הוא גם יודע למה? והילד קלעצקי??

אני בהלם
אני לא מבין את זה?

מי שמאמין בביאות המשיח ומאמין בתפילה ולירושלים עירך ברחמים תשוב ידע שאין הגאולה תלי בהתגרות כזה וברציחת ורק ברחמים רבים ומי שגורם להתגרות כאלו הרי הוא רוצח וכל מי שמחזיק אותם הרי הוא בכלל זה
כך צרוכים לומר לאנשי מזרחי עד מתי אתה מפרים נפשות מישראל הרי אתה בכלל של מאבד עצמו לדעת ובוכ"ע ילמדם תועם בינה

וודאי שהאדמו"ר צודק,
אח אפשר להשוות את המצב באירופה שהיהודים גרו שמה בבטיחות יחסית ולא היו צריכים לחשוב על מה שקרה שזה מה שיקרה,
אבל פה כל אחד ואחד יודע שההתנחליות הם מקום סכנה לא רק לגור שמה אלא אפי' לבקר שמה או ללמוד שמה וסימן לדבר הנשק שהם נושאים איתם תמיד ובצדק, ולכן כל מי שנכנס לשם יודע בדיוק לאיפה הוא נכנס, וודאי אין הכוונה שהם הרגו את בניהם ח"ו רק שיש גם בהם אשמה בזה שגרו שם או שלחו את בניהם ללמוד שם,
רק אני היתי מחכה ולא היתי אומר את זה בפומבי כ"כ קרוב לטרגדיה אבל הוא צודק במאה אחוזים.
וכל הכבוד למזועזע שתפס את העורכים בטעות שהוא לא מספיד ולא בכה אם זה מה שמניח את דעתך

זו הוצאת שם רע על הגרב"ד פוברסקי שליט"א ועליך לשוב בתשובה שלימה ולבקש מחילתו.

עכשיו אני מבין את אלה שאמרו למשה רבנו 'זכרנו את הדגה' כאילו שבמצרים לקקו דבש, תגיד, אתה באמת חושב שהיהודים באירופה חיו לפני השואה ביותר בטיחות מהיהודים היום בחמדת אבות [ולא משנה באיזה חלק ממנו, ואגב מחוץ לקו הירוק נרצחו פחות יהודים מאשר בתוכו], ואם כן אז תפרט לי מתי בדיוק, בימי הביניים עם האנטישמיות ה'חוקית' או אחרי המהפכה הצרפתית עם דרייפוס בצרפת והפוגרומים ברוסיה… ומי עוד מדבר על האנטישמיות המודרנית של מאה השנים האחרונות…
המזועזע כאן למעלה צדק בכל מילה הכתבה הזו מעוותת כאילו שהאדמור הספיד אותם.
לא נכון הוא מאשים אותם. ואת מי? את אלה שכל הזמן דברו על אמונה! את אלה שאמרו שאף אם נשמע את הגרוע מכל לא נתלונן כי דרכי הקב"ה סתומים.
ומתי? בזמן שמתיהם מוטלים בפניהם! מ-ז-ע-ז-ע.

אוי לו לדור ששופט את שופטיו!!!!
שמעו נא המורים, המורים את מוריהם, הבה ונשאל שאלה קטנה, אנו אנשים קטני שכל שלא למדנו ולא קראנו ולא שמשנו ת"ח, איך אנו יכולים בכלל להגיד דעה בנושא שהוא דיני נפשות, וזה דבר ברור, שהציונים והמזרחים גררו את כל השפיכת דמים הלזו שעשרות אלפי יהודים נהרגו בעטיים בארץ ובחו"ל, ידוע מכתבו של האמרי אמת מלפני המלחמה כשביקר בארץ הקודש, שכותב שם שאפשר לגור עם הערבים בשלום, וישמעאל 'נתברך' בברכת 'פרא אדם' ידו בכל ויד כל בו וכשמרגיזים אותו הוא רוצח וצמא דם, ודם ישראל שנשפך כמים ידרש מידם, וידיכם דמים מלאו, וזה פשוט מה שאמרו חז"ל שאין לדור במקום סכנה, ואף אם אחד טוען שהמציאות הוכיח כי מחוצה לה נהרגו יותר יהודים, אין זה תירוץ על דברי חז"ל השרירים וקיימים, ויש הרבה להאריך בזה ואין כאן מקומו

נעבעף על אלו שמוסרים נפשם על דברים אלו וודאי שאין זה גורע מגדלות אמונתם אבל יחד עם זה יש בהם אשמה, ויתר הדברים עיין בבערל הצודק

איני מבין מתי נהיה הוא לאדמו"ר שדולג בשיטת הדברי יואל ומתי לא, כשהגיע ארצה לפני שנתיים הלך לבקר אצל כל האדמורים שאינם מקובלים על חוג סאטמר כבעלז וגור וסערט ויזניץ ועוד, ואילו לירושלים לא הגיע לבקר במוסדות העדה החרדית שלכאורה מקבולת על חוג סאטמר, זאת מפני פוליטית פרטי אתם, אבל עכשיו שגם בסאטמר ועדה החרדית יודעים לשתוק ולהשתתף בצער של ההורים השכולים פתאום קפץ מעורו להראות שהוא אכן סאטמאר ?

מה אומר ? האח שלו מוויליאמסבורג נראה יותר מדאי נורמלי וגולג בשיטת דודו בתמימות ובהשכל. נקודה

איזהו חכם הרואה את הנולד………….
כאשר אנחנו רואים כעת את המצב הנוכחי במדינה, אין מה להגיד, האדמו"ר שליט"א צודק בכל מילה ומילה.
האדמו"ר שליט"א במבטו החודר היטב לראות את אשר יקרה כתוצאה מההתגרות הנוראה של המתנחלים ודומיהם.
החכם עיניו מראשו………….

כל מי שגר דרומה לחדרה חייב כרגע לטוס לניו יורק. רצוי לקרית יואל. ואם לא יש לו לחשוש שבמקרה אסון ח"ו הוא יואשם ברציחה…

דרומה לחיפה…

עם כל הכבוד לכל המגיבים: רציתי לשאול שאלה קטנה: בשנת תרפט היו חיים נהדרים בארץ אלא שיום אחד קרה משהו לערבים בארץ שאף אחד לא יכול להסביר (בדרך הטבע – בהבנה אמונית ניתן להסביר הכל) הערבים החלו להרוג ולרצוח יהודים ללא רחם בחברון ובעוד מקומות בארץ כאשר לפני כן הם חיו בשלום ובשלווה.
כך גם עכשיו בעומר ישוב שלפי כולם הוא נמצא בתוך הקו הירוק ולא בשטחים הכבושים הערבים החלו לעשות שמות בישוב ורצו להרוג את החברים הכי טובים שלהם לפחות כך ראש המועצה אמר.
אז לומר שאפשר לגור עם הערבים בשלום – סליחה על הבורות ועל החשיבה שאנחנו העם מטומטמים אבל אנחנו לא.
כל מי שרוצה לטוס לניו יורק בתקווה שיהיה לו שם טוב ובטוח. אנחנו זוכרים לא מזמן את ההוריקן שהרס לכמה יהודים טובים וצדיקים את הבית. אם הם היו זוכים לגור בארץ לא היה קורה להם את מה שקרה להם. ומי אמר שהאנטישמיות לא תגבר בארה"ב מה אתה נביא של הקב"ה. אפשר לשאול אותך האם יש כאן כמה אנשים שיש להם חלק בעולם הבא? אליהו אמר שמי שמשמח יהודים אחרים יש לו חלק בעולם הבא אבל מי שמנסה להפחיד את היהודים (בניו של הקב"ה) אין לו חלק בעולם הבא אלא לגהנום!!!!!!!!
אני מזועזע!!!!!!!!!!!!
ולאדון satmar: הדובר של הקב"ה לכן אף יהודי עדיין לא נרצח מהמבצע הזה? הרי אנחנו מתגרים באומות בחמס. רגע אני חושב פעם שניה למה האומות לא מגיבות על מה שאנחנו עושים הרי זה הפעלת כוח נגד הערבים וזה סוג של כבישת הארץ לפני שהקב"ה בא ונתן לנו אותה על מגש של כסף ויש מצעדי גאוה ויש גם חילול שבת, אולי בגלל שיש אחדות בעם הקב"ה רואה את האחדות הזו ומתמוגג מנחת אלו בני וקורה לכל מלאכי השרת לבוא לראות את אותו חילוני עם עגילים בכל מקום אפשרי בגוף שלו ושהוא נראה לפי כל פרמטר לא שומר תורה ומצוות איך הוא מגיע לכיכר רבין וקורא תהילים כן תהילים. האם זה לא גאולה האם זה לא נחת רוח לקב"ה אנא אל תיצרו את המחלוקת הבאה שזה לא יבוא ממכם אלא האחדות תשאר ויבא המשיח הגואל במהרה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture